Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som pynter etter sesong? Høsten er min favoritt så jeg er igang med å gjøre om huset til høstmodus. Depresjon og me gjør at det tar tid, men jeg er igang. All pynt i stuen er nå endret til nøtter, gresskar og høsttoner. Neste steg er å skifte til brune gardiner og skifte putetrekk.

Sommerblomstene på altanen er I full blomst, men satte ut velkommen høst skilt i går. Ved inngangspartiet er det egentlig klar for høstblomster, men jeg har ikke hatt overskudd. Men det kommer. Og så er det å lage dørkrans av lyng. Så at noen blandet inn rognebær med Lyngen og det ble egentlig fint, men vet ikke om jeg har krefter til å gå ut I naturen for å plukke bær.

Tenker at jeg snart begynner å brenne lys hele dagen. Må bare komme igang.

Andre som pynter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg pynter ikke så mye, og sesongpynter enda mindre, annet enn til jul og litt til påske, om det passer slik (ikke på reise).

Skrevet

Pynter og pynter... Har funnet frem en lysestake og satt den i karnappet og tenner telys om kvelden, det er jo mørkt kl. 21 nå.

Ikkeanonymnok
Skrevet

Pynter ikke til verken høst, jul eller andre anledninger. Tanken på å skulle ta opp og ned og bytte på ting høres veldig kaotisk ut. Også må all den pynten lagres et sted også. Nei, jeg foretrekker det minimalistisk.

Skrevet

Jeg pynter til èn sesong - høsten. Har kjøpt noen vakre telysholdere med høstmotiv, men de står fremme året rundt da. Har tenkt å kjøpe noe mer nå til denne høsten, kanskje en løper til stuebordet i høstfarger.

Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg pynter til èn sesong - høsten. Har kjøpt noen vakre telysholdere med høstmotiv, men de står fremme året rundt da. Har tenkt å kjøpe noe mer nå til denne høsten, kanskje en løper til stuebordet i høstfarger.

Hmmm... Nå fikk jeg lyst på en løper i høstfarger til karnappvinduet (det er enormt, ca. 70 cm x 2,5 m). Pleier å ha en mørkerød løper der i jula og det luner og er koselig. Skal faktisk se om jeg finner noe. 😁

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (22 minutter siden):

Pynter ikke til verken høst, jul eller andre anledninger. Tanken på å skulle ta opp og ned og bytte på ting høres veldig kaotisk ut. Også må all den pynten lagres et sted også. Nei, jeg foretrekker det minimalistisk.

Så veldig kaotisk er det ikke. Tar ca 30 min. fra jeg går opp opp i loftstuen og henter ting til det gamle er ryddet på plass. Har to skuffer I en kommode til forskjellige gardiner og putetrekk og to hyller i en billyhylle til all sesongpynt (utenom jul som er en kaotisk greie)

Utegreiene  tar jo mye lengre tid. Det må kjøpes inn, plantes og ryddes så det er et stort prosjekt som jeg ikke liker å drive med. Men jeg er avhengig av planter og blomster rundt meg hele året så da må jeg bare ta på hagehanskene selv om det er kjedelig.

Skrevet
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Hmmm... Nå fikk jeg lyst på en løper i høstfarger til karnappvinduet (det er enormt, ca. 70 cm x 2,5 m). Pleier å ha en mørkerød løper der i jula og det luner og er koselig. Skal faktisk se om jeg finner noe. 😁

Jeg ønsker meg også en ny løper. Har ikke pleid å ha løper på spisebordet, bare et stort lysfat. Men i dag måtte høstløperen på det bordet av en eller annen grunn så da må jeg ha en til det ene sofabord.

Tar gjerne mot tips hvis du finner en fin🍁

Skrevet

Jeg bruker ikke å ha noen særegen høstpynting, utover at jeg kjøper noen lyngplanter og har ved inngangspartiet. Og fargen på lys og servietter blir lettere påvirket av årstiden som er når de kjøpes inn. 

Skrevet

Pynter ikke så mye til høsten, men bytter av og til gardiner og puter da for å få en forandring. 

Skrevet
Blondi skrev (1 minutt siden):

Pynter ikke så mye til høsten, men bytter av og til gardiner og puter da for å få en forandring. 

Jeg har fire sett gardiner med tilhørende putetrekk som jeg rullerer mellom. Bytter bare gardiner på et vindu. Det er det eneste som har gardiner med farger.

Skrevet
Blondi skrev (14 minutter siden):

Det er koselig da! Har bare ett vindu med gardiner på stua og lurer på om jeg skal bytte til noen tykkere og litt mørkere gardiner nå, jeg også. :) 

Skrevet

Pynter ikke noe sessongbasert innomhus jeg heller, og skulle jeg gjort det ville nok høsten vært den årstiden jeg ville utsatt til det lengste å ønske velkommen. For min del er det et sterkt ønske å holde taket i sommeren så lenge som mulig, så det mange kaller høst kaller jeg sensommer :D 

Unntaket er at også jeg bytter ut planter som har gjort sitt med noen som tåler litt mer kulde ute, i tillegg til at jeg "pynter" innsiden av fryseren med deilig, oransje kantarell og annet jeg sanker 🍄🫐

Skrevet

Pynter ikke til høsten. Kun til jul og påske. 

Nicklusheletida
Skrevet
Fru2020 skrev (6 timer siden):

Er det flere enn meg som pynter etter sesong? Høsten er min favoritt så jeg er igang med å gjøre om huset til høstmodus. Depresjon og me gjør at det tar tid, men jeg er igang. All pynt i stuen er nå endret til nøtter, gresskar og høsttoner. Neste steg er å skifte til brune gardiner og skifte putetrekk.

Sommerblomstene på altanen er I full blomst, men satte ut velkommen høst skilt i går. Ved inngangspartiet er det egentlig klar for høstblomster, men jeg har ikke hatt overskudd. Men det kommer. Og så er det å lage dørkrans av lyng. Så at noen blandet inn rognebær med Lyngen og det ble egentlig fint, men vet ikke om jeg har krefter til å gå ut I naturen for å plukke bær.

Tenker at jeg snart begynner å brenne lys hele dagen. Må bare komme igang.

Andre som pynter?

Så koselig det høres ut å holde på med dette :) Det hjelper deg kanskje til å holde depresjonen mer på avstand også ? 

Hjemme Jeg er glad i høsten, men skifter ikke ut til høstpynt. Jeg føler at hvis jeg skal ta inn høstfarger her hjemme , så må jeg skifte ut hele stilen vår og det kan jeg jo ikke :) Sommerblomstene på terassen er fine enda, men pleier å å bytte ut noe av det til lyngplanter etter hvert. 

På hytta ( vårt andre hjem ) Der går fargene i høstfarger hele året, så der behøver jeg i hvert fall ikke å endre noe når høsten kommer. Til og med julepynten går i høstfarger der. Det eneste jeg gjør og som jeg synes er litt koselig er å plukke pynten selv, slik jeg har jeg gjort her. 

FB_IMG_1788366613956.jpg

Skrevet
Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

Så koselig det høres ut å holde på med dette :) Det hjelper deg kanskje til å holde depresjonen mer på avstand også ? 

Hjemme Jeg er glad i høsten, men skifter ikke ut til høstpynt. Jeg føler at hvis jeg skal ta inn høstfarger her hjemme , så må jeg skifte ut hele stilen vår og det kan jeg jo ikke :) Sommerblomstene på terassen er fine enda, men pleier å å bytte ut noe av det til lyngplanter etter hvert. 

På hytta ( vårt andre hjem ) Der går fargene i høstfarger hele året, så der behøver jeg i hvert fall ikke å endre noe når høsten kommer. Til og med julepynten går i høstfarger der. Det eneste jeg gjør og som jeg synes er litt koselig er å plukke pynten selv, slik jeg har jeg gjort her. 

FB_IMG_1788366613956.jpg

Helt nydelig høstfat🤩

Jeg har hvite vegger og nøytrale farger på møbler og gulvtepper. Det har jeg gjort strategisk fordi jeg liker å endre farger på interiør jevnlig. 

Jeg har lyst på et slikt dypt lysfat som det du har, men finner ikke noen som har rett størrelse. Eller så er de for lite flate I midten til at jeg er fornøyd.

Nicklusheletida
Skrevet
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Helt nydelig høstfat🤩

Jeg har hvite vegger og nøytrale farger på møbler og gulvtepper. Det har jeg gjort strategisk fordi jeg liker å endre farger på interiør jevnlig. 

Jeg har lyst på et slikt dypt lysfat som det du har, men finner ikke noen som har rett størrelse. Eller så er de for lite flate I midten til at jeg er fornøyd.

Ja, da blir det mye lettere å endre. Hos oss er det mye rødfarger i persiske tepper og etter hvert har det kommet til veldig mange lerretsbilder fordi vi har en litt kjent kunstner i familien. Tidligere kjøpte vi av henne, men da hun havnet på aldershjem, fikk vi komme til atelieret hennes og plukke det vi ville. Vi har hatt samme stilen i mange år. Vi endrer ikke. Det har bare kommet litt mer til i samme stil. Det er ikke noe bestemt stil en gang. Bare nickløs- stil .  Helt meg . Dermed trives jeg med den :) Interiør er gøy . 

Skrevet
Fru2020 skrev (3 timer siden):

Jeg har fire sett gardiner med tilhørende putetrekk som jeg rullerer mellom. Bytter bare gardiner på et vindu. Det er det eneste som har gardiner med farger.

Det hørtes fint ut. Veldig kjekt. Stuen føles litt ny. Samme som deg. Tror jeg 4 og et par med rød til jul. 

Skrevet
Lillemus skrev (3 timer siden):

Det er koselig da! Har bare ett vindu med gardiner på stua og lurer på om jeg skal bytte til noen tykkere og litt mørkere gardiner nå, jeg også. :) 

Veldig kjekt å fornye litt og få litt ny stue 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...