Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (På 3.9.2026 den 12.51):

Jeg ser på Dr House.

Fascinerende å se hvordan kulturen og samfunnet har forandret seg på drøyt 20 år. Selv om hovedpersonen skal være usympatisk, så er det likevel interessant hvor mye sexisme og rasisme som liksom skal være morsomt. Det er derimot faktisk morsomt å se hvordan det hele er totalt urealistisk, særlig hvordan teamet og arbeidet er organisert (den ekstremt lave arbeidsbyrden, at de alltid har tunnelsyn på en diagnose, fraværet av sykepleiere, radiologer og patologer, og at de gjør risikable prosedyrer og inngrep som de absolutt ikke har spesialistkompetanse i).

Det er likevel god underholdning og mange episoder.

Jeg tror jeg har sett alle episodene av Dr. House. Beste serien jeg har sett, selv om den ble litt "rar" på slutten etter sesong 6 hvor han begynte med dop igjen når forholdet tok slutt. Sesong 8 ble litt vel spesiell for meg.

Jeg synes "helt/antihelt"-rollen er litt interessant. Han er ekstremt faglig dyktig, men motivasjonen hans er ikke å hjelpe pasienter, men å føle måloppnåelse selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nepobaby. Jeg synes det er bra så langt. Ikke fullt så bra som Pørni og LIS,  men nesten.

Ellers ser jeg "Stuart fails to save the universe". Den er 100% match for meg, men ikke for alle. De som vet vet.

Jeg så en film som jeg elsket i går: Sinners fra 2025. Oscarvinner. Den traff alle knappene mine. Det er en slags overnaturlig grøsser lagt til sorte mennesker på bøgda i USA 1930, men det er mye mer enn det.

Skrevet

Høst er tid for tv-titting. Jeg følger med på farmen, norges tøffeste, forræder, mesternes mester og sist men ikke minst Charterfeber. 

påskelilje
Skrevet

Nå begynte jeg å se på Jentene på Englandsbåten - dansk drama/spenning på NRK.

Skrevet
ISW skrev (16 timer siden):

Jeg tror jeg har sett alle episodene av Dr. House. Beste serien jeg har sett, selv om den ble litt "rar" på slutten etter sesong 6 hvor han begynte med dop igjen når forholdet tok slutt. Sesong 8 ble litt vel spesiell for meg.

Jeg synes "helt/antihelt"-rollen er litt interessant. Han er ekstremt faglig dyktig, men motivasjonen hans er ikke å hjelpe pasienter, men å føle måloppnåelse selv. 

Synes Dr House var bra. Har sett den. 

Skrevet
påskelilje skrev (1 time siden):

Nå begynte jeg å se på Jentene på Englandsbåten - dansk drama/spenning på NRK.

Jeg likte Blodoffer her! Nå tenkte jeg å se Den hemmelige kvinnen. Skal prøve meg på den etter det! 

Skrevet

For tiden ser vi på The twelve, andre sesong. Første sesong var veldig bra, så håper andre også er der. Hver sesong handler om en ny krimsak som går for straffedomstolen, og tittelen spiller hen på de 12 i juryen. Det handler dels om selve drapssaken, dels om livshistoriene til jurymedlemmene og advokatene. 

Jeg har alltid noe i bakhånd for å se på når jeg ser på noe alene, og da er det oftest lettere serier som det ikke gjør noe om det blir litt opphold mellom hver gang man ser. For tiden er det Ghost, britisk versjon. Jeg begynte på den for en stund siden, men da var bare to sesonger  tilgjengelig. Så da begynte jeg på den amerikanske kopien. Hvilket ikke var like bra, men etter hvert ble jeg jo glad i persongalleriet der også. Nå er jeg tilbake på den britiske. Den er absurd og morsom. 

Greia er at flere folk som har dødd på en herregård over århundrene er spøkelser der, som levende ikke kan se. Helt til en ung dame arver godset og får evnen til å se spøkelsene. Det oppstår mange komiske og absurde historier. Det er korte episoder. 

Skrevet

Så en liten avsporing til samtalen mellom @labanog @påskelilje om språk: 

Jeg har en amerikaner inngiftet i familien.  Da han kom til Norge og gikk på norskkurs for innvandrere, kom han i klasse med bl a en skotte, med ekstremvarianten av skotsk. Han slet med å forstå 😅😅

Og så en egenopplevd: For mange år siden backpacket jeg i Mexico/Mellomamerika. Jeg husker at guideboka, skrevet av en amerikaner, beskrev at det var fint å passere grensen fra Mexico til Belize, ettersom de jo der snakket engelsk! Og det gjør de jo, som tidligere britisk koloni. Men det var skitvanskelig for meg å forstå, selv om jeg behersker engelsk godt. Det var som Bob Marley opphøyd i n’te. 😂

Skrevet

Her var det mange gode tips - TV-høsten er sikret 😅

Skrevet

Nå er jeg i gang med I will find you med tips her i fra. Synes den er god. Har og sett Knutby. Spesiell. Skremmende at den er fra virkeligheten. Noen som har sett den? 

Skrevet
Blondi skrev (På 6.9.2026 den 0.32):

Synes Dr House var bra. Har sett den. 

Den har jeg også sett for lenge siden, den var bra.

Skrevet
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Den har jeg også sett for lenge siden, den var bra.

Enig i at den var bra! 

Skrevet
Blondi skrev (2 timer siden):

Har og sett Knutby. Spesiell. Skremmende at den er fra virkeligheten. Noen som har sett den? 

Jeg har sett minst én serie om Knutby. Husker godt drapet og da saken ble rullet opp i media. 

Den historien er et eksempel på sånt man ville tenkt var litt overdrevent dramatisk hvis det hadde vært en fiktiv fortelling. Tekstmeldinger styrt av Gud, liksom...

Morsinstinkt på Netflix er et annet eksempel (uten sammenlikning for øvrig). 

Skrevet
laban skrev (2 timer siden):

Jeg har sett minst én serie om Knutby. Husker godt drapet og da saken ble rullet opp i media. 

Den historien er et eksempel på sånt man ville tenkt var litt overdrevent dramatisk hvis det hadde vært en fiktiv fortelling. Tekstmeldinger styrt av Gud, liksom...

Morsinstinkt på Netflix er et annet eksempel (uten sammenlikning for øvrig). 

Ja, det var spesielt. Og spesielt, men sier vel hvor mye tro, frykt og makt kan få gjort. 

Var den Morsinstinkt god? 

Skrevet (endret)
Blondi skrev (12 minutter siden):

Var den Morsinstinkt god? 

Det er en ganske vill historie, men den er helt sann og inneholder mange autentiske klipp.

Én ting er hvor sprø personer kan bli, man vet jo at mennesker kan lyve og konstruere de underligste situasjoner.  For meg var det kanskje mest overraskende å se så mange eksempler på hva man kan få kjøpt i USA av varer og tjenester som egner seg for svindel og kriminalitet.  

Endret av laban
Skrevet
laban skrev (12 timer siden):

Det er en ganske vill historie, men den er helt sann og inneholder mange autentiske klipp.

Én ting er hvor sprø personer kan bli, man vet jo at mennesker kan lyve og konstruere de underligste situasjoner.  For meg var det kanskje mest overraskende å se så mange eksempler på hva man kan få kjøpt i USA av varer og tjenester som egner seg for svindel og kriminalitet.  

Ja, det er sant. Skremmende. Verdt å se eller? 

Skrevet (endret)

@Ikkeanonymnok ser du ikke på TV? har du noen gang gid meg 🔝 svare er nei! Du er altid enig med DE som ikke liker mine innlegg! helt Ok for meg🙂 

Endret av Musikk
Skrevet
Blondi skrev (5 timer siden):

Verdt å se eller? 

Den gjorde i hvert fall inntrykk på meg.

Jeg synes det kan være interessant på en litt bisarr måte å se dokumentarer fra miljø som ligger ekstremt langt fra mitt eget. Og som nevnt - programmet ga virkelig innsikt i hvor troverdig svindel man kan få til i USA, hvis man går inn for det. 

Skrevet
Musikk skrev (3 timer siden):

@Ikkeanonymnok ser du ikke på TV? har du noen gang gid meg 🔝 svare er nei! Du er altid enig med DE som ikke liker mine innlegg! helt Ok for meg🙂 

@Ikkeanonymnok svarte i tråden 3. september. 

Jeg tror ikke du skal ta antall "likes" fra den ene eller den andre personlig. Vi er mange her som ikke legger vekt på å holde regnskap med hvem som har skrevet innlegg vi "liker". Det er en reaksjon på innholdet/meningen, ikke primært på personen bak.  

Ikkeanonymnok
Skrevet
laban skrev (12 minutter siden):

@Ikkeanonymnok svarte i tråden 3. september. 

Jeg tror ikke du skal ta antall "likes" fra den ene eller den andre personlig. Vi er mange her som ikke legger vekt på å holde regnskap med hvem som har skrevet innlegg vi "liker". Det er en reaksjon på innholdet/meningen, ikke primært på personen bak.  

Spot on. *likes* 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...