AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september Er ikke det sykt/ondt? Anonymkode: 3eeee...542 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september Hvis jeg som pårørende hadde mistenkt sterk og omfattende svikt i behandlingen til en avdød pårørende, hadde jeg selvsagt bedt om journalen. Sikkert andre tilfeller også, som jeg ikke kan tenke meg til nå. Å rote rundt i journalene til mine nærmeste etter et helt vanlig liv med sykdom, slitasje og død, har jeg ikke den minste interesse av. Anonymkode: b7703...ca7 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. september Skrevet 3. september Hvis noe er arvelig så synes det er helt greit. Ungene mine har sett farens journal etter hans død, Jeg vet ingen ting om hva som sto i journalen hans og det føler jeg ikke jeg trenger heller. Jeg vet bare diagnosen og det holder for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Selvsagt er det ikke sykt/ondt. Anonymkode: a5b01...e37 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er ikke det sykt/ondt? Anonymkode: 3eeee...542 Hvorfor skulle det være sykt/ondt? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Lillemus skrev (3 minutter siden): Hvorfor skulle det være sykt/ondt? Ikke meg du spør; men upassende eller invaderende? Anonymkode: 6e3d7...de3 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 3. september Skrevet 3. september Dette burde DPS si ifra om når man er der første gangen. Jeg ville veid mine ord. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke meg du spør; men upassende eller invaderende? Anonymkode: 6e3d7...de3 Hvis barnet mitt hadde dødd og det var relatert til sykdom, så ville jeg gjerne ha sett journalen hens. Tror jeg. Men på ingen måte av ondskap, men for å prøve å forstå hvordan barnet mitt hadde hatt det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Lillemus skrev (7 minutter siden): Hvis barnet mitt hadde dødd og det var relatert til sykdom, så ville jeg gjerne ha sett journalen hens. Tror jeg. Men på ingen måte av ondskap, men for å prøve å forstå hvordan barnet mitt hadde hatt det. Om barnet var voksent da? Anonymkode: 6e3d7...de3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om barnet var voksent da? Anonymkode: 6e3d7...de3 Det samme som ved ung. Jeg synes det er hårreisende at du kaller det sykt og ondt. Ingen har interesse av detaljer, det handler om man fikk dne helsehjelpen vedkommende ønsket. Synes nesten det er på grensen til egen sykdom å være så besatt av om andre (pårørende) går inn i journalen sin. Anonymkode: 38984...5ad 0 Siter
Vendi Skrevet 3. september Skrevet 3. september (endret) Lillemus skrev (15 minutter siden): Hvis barnet mitt hadde dødd og det var relatert til sykdom, så ville jeg gjerne ha sett journalen hens. Tror jeg. Men på ingen måte av ondskap, men for å prøve å forstå hvordan barnet mitt hadde hatt det. Jeg synes slikt rett og slett er upassende og invaderende (som en nevnte over her). Handler litt om å la de døde hvile i fred, tenker jeg. Jeg hadde aldri villet lese mine voksne barn sine journaler. Det er høyst privat og jeg synes det handler om respekt for avdøde å la være. Jeg har ingen som helst interesse av å lese om hva barna mine har snakket i fortrolighet med helsepersonell om. Litt "hemmeligheter" og "privatliv" må man få lov til å ha selv om man er død. Med mindre man mistenker feilbehandling og tenker å ta det videre da. Endret 3. september av Vendi 2 Siter
Lillemus Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om barnet var voksent da? Anonymkode: 6e3d7...de3 Mine barn er voksne og ja, jeg ville fremdeles likt å vite det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Lillemus skrev (9 minutter siden): Mine barn er voksne og ja, jeg ville fremdeles likt å vite det. Hvorfor?? Anonymkode: 6e3d7...de3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du spør; men upassende eller invaderende? Anonymkode: 6e3d7...de3 Upassende og invaderende er noe annet enn sykt/ondt. Anonymkode: a5b01...e37 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor?? Anonymkode: 6e3d7...de3 Jeg ville gjerne hatt et innblikk i hva de ev. slet med, så kanskje jeg kan hjelpe andre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Lillemus skrev (4 minutter siden): Jeg ville gjerne hatt et innblikk i hva de ev. slet med, så kanskje jeg kan hjelpe andre. Du tenker at de ikke ville fortalt deg det når de var i live? Anonymkode: 6e3d7...de3 1 Siter
Lillemus Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du tenker at de ikke ville fortalt deg det når de var i live? Anonymkode: 6e3d7...de3 Det er slett ikke sikkert, jeg kjenner tilfeller der vedkommende med psykisk lidelse ikke forteller noen særlig til familien og mener at det er best for dem ikke å vite. 0 Siter
hattifnattus Skrevet 3. september Skrevet 3. september Om det å få utlevert journalen min etter at jeg er død kan hjelpe mine pårørende såer det helt ok for meg. Jeg er jo ikke i live til å få det med meg uansett, men jeg forstår at andre kan føle at det blir for invaderende. Selv ønsket jeg gjerne pappas journal utlevert etter at han døde, men det ble glemt vekk underveis og skjedde aldri. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tenker at de ikke ville fortalt deg det når de var i live? Anonymkode: 6e3d7...de3 det er det MANGE som ikke gjør. Anonymkode: 38984...5ad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): det er det MANGE som ikke gjør. Anonymkode: 38984...5ad Det har du nok rett i. Men snakk om å invadere og trenge seg inn i et annet sitt sinn! Anonymkode: 6e3d7...de3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.