Worrisome_plenty Skrevet 3. september Skrevet 3. september Synes du det er en god ide at politikerne ikke skal diskutere mot hverandre frem til etter begravelsen av Harald? 0 Siter
Vendi Skrevet 3. september Skrevet 3. september Worrisome_plenty skrev (Akkurat nå): Synes du det er en god ide at politikerne ikke skal diskutere mot hverandre frem til etter begravelsen av Harald? Nei, det synes jeg er å trekke det litt langt. Man må være på jobb selv om kongen er død. 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 3. september Skrevet 3. september Tenker at de kan jobbe på kontoret men trenger ikke å debattere i offentligheten. 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. september Skrevet 3. september Jeg synes egentlig det er ganske fint. Det er en fin måte å markere kongens bortgang, en mann som viet hele livet sitt til landet vårt. Det er jo heller ikke snakk om å ikke gå på jobb, men å tone ned det å troppe opp i debatter for 100 gang for å stå å gneldre mot hverandre. Det kjennes mer verdig ut, det markerer at det er noe som er viktigere nå. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Nei Hvem har funnet på dette? Det var hverken landesorg eller borgfred da kong Olav døde, men det var fine markeringer likevel. 35 år senere går vi to steg tilbake og gir kongehuset mer makt. Symbolsk makt, javel, men et sted skal det jo begynne. Loven ble forresten nylig endret på slik at også IA skulle få mer makt. WEF-Håkon er visst for å restrukturere samfunnet etter de globale elitenes behov og interesser, og til det trengs det reell, ikke bare symbolsk makt. Anonymkode: ae21b...49a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:12 Skrevet søndag kl 11:12 AnonymBruker skrev (På 3.9.2026 den 18.19): Nei Hvem har funnet på dette? Det var hverken landesorg eller borgfred da kong Olav døde, men det var fine markeringer likevel. 35 år senere går vi to steg tilbake og gir kongehuset mer makt. Symbolsk makt, javel, men et sted skal det jo begynne. Loven ble forresten nylig endret på slik at også IA skulle få mer makt. WEF-Håkon er visst for å restrukturere samfunnet etter de globale elitenes behov og interesser, og til det trengs det reell, ikke bare symbolsk makt. Anonymkode: ae21b...49a ........og siden dette var statsministerens avgjørelse som ikke hadde noe med kongen å gjøre så tenkte du at dette var et tegn på kongens ønske om mer makt...herlig Anonymkode: 17a3d...03f 0 Siter
Grendel Skrevet søndag kl 15:17 Skrevet søndag kl 15:17 Jeg synes det er en dårlig ide. Det finnes ikke noen tradisjon for det. Jeg synes det er flere ting som absolutt burde blitt diskutert akkurat nå. (For eksempel det russiske skipet som er beslaglagt på Svalbard.) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:54 Skrevet mandag kl 12:54 AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 13.12): ........og siden dette var statsministerens avgjørelse som ikke hadde noe med kongen å gjøre så tenkte du at dette var et tegn på kongens ønske om mer makt...herlig Anonymkode: 17a3d...03f Statsministeren er nær venn av fd kronprinsparet, selv om han ikke liker å stå ved det lenger. MM og Håkon har dessuten et "hoff" av utplukkede medieprofiler, kulturpersonligheter og politikere i sin nærmeste krets, strategiske venner. Harald og Sonja derimot hadde venner fra oppvekstmiljøet. Derfor tror jeg MM og HM har mye indirekte makt og påvirkningsmuligheter, noe som er lite betryggende, særlig med tanke på MM sin bagasje, men også fordi det - uansett historikk - er et demokratisk problem. Anonymkode: ae21b...49a 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.