AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Bp2. Han sier at medisinen legger lokk på alle følelsene (som jeg har undertrykket det meste av livet). Og at de ved seponering kan følelsene få" ta plass"/forløses. Jeg har vært svært dårlig med alvorlig depresjon (er mye bedre nå), men kjenner jeg er redd/skeptisk for konsekvensene av å slutte på medisinen. Er det andre med bp2 som har seponert med godt resultat? Er det like vanlig å være uten som å være på medisinen ved denne lidelsen? @nachnoo Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Står du på andre medisiner da eller kun litium? Anonymkode: 4fc0f...24b 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. september Skrevet 3. september Det er utenfor hans kompetanseområde. Forhold deg til den som skriver ut medisinen til deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Hvor finner jeg denne behandler. Jeg trenger å treffe han / henne? Anonymkode: cd95f...c14 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Står du på andre medisiner da eller kun litium? Anonymkode: 4fc0f...24b Lamictal 200 mg. Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor finner jeg denne behandler. Jeg trenger å treffe han / henne? Anonymkode: cd95f...c14 Hva tenker du på da? Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september XbellaX skrev (4 minutter siden): Det er utenfor hans kompetanseområde. Forhold deg til den som skriver ut medisinen til deg. Fastlegen har lav kompetanse på dette området... Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
Sokk Skrevet 3. september Skrevet 3. september Jeg vil bare minne om at psykologer ikke er kvalifiserte til å gi råd om medisiner. De mangler nødvendig utdanning og kunnskap. Gjennom jobben sin hvor de behandler psykiske lidelser får de imidlertid en ubegrunnet selvtillit og en falsk følelse av at de har kompetanse til å gi råd om medisiner. Da kan de gi råd basert på helt feilaktige oppfatninger om hvordan medisiner virker og hva de gjør. Ikke hør på denne psykologen. Han vet ikke hva han snakker om. Litium i moderate/lave doser skal ikke legge lokk på følelseslivet. Det er fullt mulig å bruke litium og å ha et rikt følelsesliv! Litium er ikke til hinder for terapi. Stabilitet er ikke til hinder for terapi! Det er snarere en forutsetning. La medisinske vurderinger være avgjørende for hvilke medisiner du bruker. Gå gjerne også til en terapeut som har kunnskap om diagnosen din. Jeg har vært hos en mannlig psykologspesialist med lignende holdninger, som jeg vil anbefale alle å holde seg unna (av flere grunner). Send meg en pm om du vil ha navnet hans. 2 Siter
XbellaX Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fastlegen har lav kompetanse på dette området... Anonymkode: 99685...bce Bedre med lav kompetanse enn ingen. Fastlegen kan enkelt få råd fra vakthavende ved psykiatrisk eller DPS. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Sokk skrev (7 minutter siden): Jeg vil bare minne om at psykologer ikke er kvalifiserte til å gi råd om medisiner. De mangler nødvendig utdanning og kunnskap. Gjennom jobben sin hvor de behandler psykiske lidelser får de imidlertid en ubegrunnet selvtillit og en falsk følelse av at de har kompetanse til å gi råd om medisiner. Da kan de gi råd basert på helt feilaktige oppfatninger om hvordan medisiner virker og hva de gjør. Ikke hør på denne psykologen. Han vet ikke hva han snakker om. Litium i moderate/lave doser skal ikke legge lokk på følelseslivet. Det er fullt mulig å bruke litium og å ha et rikt følelsesliv! Litium er ikke til hinder for terapi. Stabilitet er ikke til hinder for terapi! Det er snarere en forutsetning. La medisinske vurderinger være avgjørende for hvilke medisiner du bruker. Gå gjerne også til en terapeut som har kunnskap om diagnosen din. Jeg har vært hos en mannlig psykologspesialist med lignende holdninger, som jeg vil anbefale alle å holde seg unna (av flere grunner). Send meg en pm om du vil ha navnet hans. Han har sagt at han er lite opptatt av diagnoser...takk for råd. Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september XbellaX skrev (6 minutter siden): Bedre med lav kompetanse enn ingen. Fastlegen kan enkelt få råd fra vakthavende ved psykiatrisk eller DPS. Ja, et litt eldre notat fra DPS sier at jeg bør oppmuntres/anbefales til å fortsette på medisinen... Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
Sokk Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har sagt at han er lite opptatt av diagnoser...takk for råd. Anonymkode: 99685...bce Da bør han ikke blande seg inn i behandlingen av diagnoser heller. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva tenker du på da? Anonymkode: 99685...bce Det er tabu å snakke om på denne siden. Men viktig for meg. Anonymkode: cd95f...c14 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Sokk skrev (11 minutter siden): Da bør han ikke blande seg inn i behandlingen av diagnoser heller. Han er en veldig dyktig terapeut sånn generelt. Om jeg sier feks jeg har mistet søvnen, har talestrøm osv så responderer han typisk med feks "nå ville en psykiater sagt at du er på vei opp etc", mens jeg tenker at følelsene er på vei opp til overflaten osv. Og han kan jo ha mye rett i det... Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
Sokk Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er en veldig dyktig terapeut sånn generelt. Om jeg sier feks jeg har mistet søvnen, har talestrøm osv så responderer han typisk med feks "nå ville en psykiater sagt at du er på vei opp etc", mens jeg tenker at følelsene er på vei opp til overflaten osv. Og han kan jo ha mye rett i det... Anonymkode: 99685...bce Jeg er ikke enig i at dette utdraget underbygger at han er dyktig. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Sokk skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke enig i at dette utdraget underbygger at han er dyktig. Jeg tenker at han er dyktig på måten han møter meg på, hans refleksjoner og tilbakemeldinger sånn generelt. Anonymkode: 99685...bce 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.