Gå til innhold

Jeg liker ikke å være meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må jeg være sånn som jeg er? 

Ofte selvusikker, innimellom paranoid, engstelig og  depressive tendenser. Av og til også oppoversvingninger (men ikke så høye lenger nå). Dum og vanskeligheter med å forstå ting. 

Jeg har ikke tullet med medisiner. Dette er bare eksempler på negative ting ved meg selv. Og det er ikke bare noe jeg føler. Det er noe alle kan observere. 

Anonymkode: 21593...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe ved en selv må en bare akseptere, mens andre ting kan man gjøre noe med. Du kan jo se på om det er noe av dette du kan forbedre. Hvis ikke er det best å akseptere det og ikke dvele ved det. 

Skrevet

Det høres ut som du ikke har det helt bra for tiden.

Jeg tror det viktigste å huske på er at når du får disse nedturene dine, så er de ikke permanente. Det hjelper ikke å rive av seg selv hodet for at man har det sånn som man har det, det er bare en del av sånn det er å være deg for tiden. Jeg prøver selv å ha en litt mer likegyldig holdning til de tingene som plager meg, av typen "der er du igjen". Men jeg forstår at livet ditt er tøft, du har mye ansvar for de rundt deg og når alt baller på seg, så er det veldig vanskelig.

Jeg synes du er sterk som klarer det du klarer selv om du har alle disse plagene. Men jeg tror det er viktig at du klarer å distrahere deg litt fra symptomene og perspektivet på symptomene. Tror jeg ville, som sagt, tenkt litt mer sånn som "der er du igjen" - og "det går over" og "det går raskere over hvis jeg vender fokuset over på noe annet".

Men en klem skal du få ❤️ 

Skrevet
ISW skrev (9 minutter siden):

Det høres ut som du ikke har det helt bra for tiden.

Jeg tror det viktigste å huske på er at når du får disse nedturene dine, så er de ikke permanente. Det hjelper ikke å rive av seg selv hodet for at man har det sånn som man har det, det er bare en del av sånn det er å være deg for tiden. Jeg prøver selv å ha en litt mer likegyldig holdning til de tingene som plager meg, av typen "der er du igjen". Men jeg forstår at livet ditt er tøft, du har mye ansvar for de rundt deg og når alt baller på seg, så er det veldig vanskelig.

Jeg synes du er sterk som klarer det du klarer selv om du har alle disse plagene. Men jeg tror det er viktig at du klarer å distrahere deg litt fra symptomene og perspektivet på symptomene. Tror jeg ville, som sagt, tenkt litt mer sånn som "der er du igjen" - og "det går over" og "det går raskere over hvis jeg vender fokuset over på noe annet".

Men en klem skal du få ❤️ 

Hun er en ordentlig hverdagshelt i mine øyne ❤️

Skrevet (endret)
dusken skrev (3 minutter siden):

Hun er en ordentlig hverdagshelt i mine øyne ❤️

Enig ❤️ Og det er du og!

Endret av ISW
AnonymBruker
Skrevet

Dere kjente meg igjen, @ISW og @dusken 😅

Tusen takk for fine svar og tilbakemeldinger ❤️ Jeg skal prøve å tenke som du sier, ISW. Det høres lurt, bra og riktig ut! 

Anonymkode: 21593...799

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dum og vanskeligheter med å forstå ting. 

Det er ikke alt man trenger å forstå. Har du noen eksempler?

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...