Gå til innhold

Forskjell på somatisk helse og psykisk helse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så stor forskjell på innleggelser på somatisk og psykiatrisk? På somatisk blir man sendt hjem selv om man er halvdød og kjempesyk, mens på psykiatrisk kan man være på månedsvis. Noen som vet? 

Anonymkode: 09d3d...df1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha å nei du. De fleste sendes hjem neste dag. 

Anonymkode: ed49b...0c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Haha å nei du. De fleste sendes hjem neste dag. 

Anonymkode: ed49b...0c1

Hvem? Somatiske pasienter?

Anonymkode: e21b9...092

Skrevet

Jeg har vært mye på somatisk og blir aldri sendt hjem halvdød og kjempesyk. Noen ganger har jeg argumentert sterkt for hvorfor jeg ønsker å reise hjem. Føler egentlig de har en god balanse for når folk blir sendt hjem der.

Skrevet
Vhanja skrev (På 4.9.2026 den 17.12):

Jeg har vært mye på somatisk og blir aldri sendt hjem halvdød og kjempesyk. Noen ganger har jeg argumentert sterkt for hvorfor jeg ønsker å reise hjem.

Jeg har samme erfaring som deg. Måten en argumenterer for utskrivelse, har enormt mye å si for utfallet.

Etter en operasjon ble det forberedt utskrivelse, men da det skjedde en del uforutsett ved seponering av CVK, epidural og siste sårbytte, ble mål om utskrivelse satt til neste dag. Eksempelet mitt viser fleksibilitet og samarbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...