AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september Jeg skrev ett innlegg tidligere om svært sterk virkning på 1 tablett 15 mg Sobril. Snøvlete tale/ord-leting, ustø, søvnig/døsig, vanskelig å løfte armer/seige bevegelser. Tåler jeg ikke medisinen, mon tro? Vil disse bivirkningene kunne gå over etterhvert? @nachnoo Anonymkode: 8df51...6bb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september Du fikk mange svar at det var en høy dose å begynne med. Anonymkode: 122dc...11e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du fikk mange svar at det var en høy dose å begynne med. Anonymkode: 122dc...11e Ja, det er sant. Jeg glemte å skrive at om jeg prøver 5 eller 10 mg. Om det vil bli lik reaksjon da... Anonymkode: 8df51...6bb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er sant. Jeg glemte å skrive at om jeg prøver 5 eller 10 mg. Om det vil bli lik reaksjon da... Anonymkode: 8df51...6bb Det vil ikke bli lik reaksjon fordi dosen er lavere. Begynn med den laveste. Anonymkode: 122dc...11e 0 Siter
Sokk Skrevet 5. september Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skrev ett innlegg tidligere om svært sterk virkning på 1 tablett 15 mg Sobril. Snøvlete tale/ord-leting, ustø, søvnig/døsig, vanskelig å løfte armer/seige bevegelser. Tåler jeg ikke medisinen, mon tro? Vil disse bivirkningene kunne gå over etterhvert? @nachnoo Anonymkode: 8df51...6bb 1) Du vet ikke om du har lav toleranse for Sobril, fordi du har forsøkt en nokså stor startdose én gang. 2) Det kan være store individuelle forskjeller i hvor raskt vi bryter ned et legemiddel, og dermed hvor mye av stoffet som får lov til å virke i kroppen og hvor lenge. Så dosen må justeres i henhold til respons og bivirkninger. 3) Selv to personer som har helt samme virkning på reseptornivå kan ha stor forskjell i opplevd virkning og bivirkning. Forventninger påvirker hva vi opplever, og du har sikkert hørt om placebo-effekter. Dersom du er hyperoppmerksom på ulike symptomer og tegn i kroppen som kan komme av legemiddelet, så vil du også oppleve disse symptomene og tegnene sterkere enn noen som ikke kjenner etter. Du har laget to tråder på et internettforum etter å ha tatt én dose av en medisin, noe som får meg til å mistenke at du tenker veldig mye på og kjenner veldig etter potensielle virkninger og bivirkninger av legemiddelet. Så ja, du kan ha «lav toleranse» for medisinen i denne forstand. Det kan hjelpe å kjenne mindre etter. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september Sokk skrev (2 timer siden): 1) Du vet ikke om du har lav toleranse for Sobril, fordi du har forsøkt en nokså stor startdose én gang. 2) Det kan være store individuelle forskjeller i hvor raskt vi bryter ned et legemiddel, og dermed hvor mye av stoffet som får lov til å virke i kroppen og hvor lenge. Så dosen må justeres i henhold til respons og bivirkninger. 3) Selv to personer som har helt samme virkning på reseptornivå kan ha stor forskjell i opplevd virkning og bivirkning. Forventninger påvirker hva vi opplever, og du har sikkert hørt om placebo-effekter. Dersom du er hyperoppmerksom på ulike symptomer og tegn i kroppen som kan komme av legemiddelet, så vil du også oppleve disse symptomene og tegnene sterkere enn noen som ikke kjenner etter. Du har laget to tråder på et internettforum etter å ha tatt én dose av en medisin, noe som får meg til å mistenke at du tenker veldig mye på og kjenner veldig etter potensielle virkninger og bivirkninger av legemiddelet. Så ja, du kan ha «lav toleranse» for medisinen i denne forstand. Det kan hjelpe å kjenne mindre etter. Takk for grundig respons. Det stemmer at jeg kjenner godt etter, skal gjøre en endring på det. Anonymkode: 8df51...6bb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september 15mg er høy dose. Jeg har aldri fått så høy dose før. 10mg er vel det vanlige og bør holde dersom man bruker den kun i kriser eller spesielle situasjoner en sjelden gang. Anonymkode: 2e78b...f95 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september Det kan også være at du tok større dose enn det angsten din tilsa. Hvis du tar riktig dose vil du egentlig bare merke at du er litt roligere og ikke har like mye angst, men tar du for høy dose iforhold til hvor mye angst du har så kan du bli rusa og få de symptomene du nevner. Anonymkode: 2e78b...f95 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:25 Skrevet lørdag kl 21:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan også være at du tok større dose enn det angsten din tilsa. Hvis du tar riktig dose vil du egentlig bare merke at du er litt roligere og ikke har like mye angst, men tar du for høy dose iforhold til hvor mye angst du har så kan du bli rusa og få de symptomene du nevner. Anonymkode: 2e78b...f95 Ahh! Takk. Det visste jeg ikke. Anonymkode: 8df51...6bb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.