Gå til innhold

Traumebehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ptsd. Har blitt bedre. Men det stjeler fremdeleses mye tid i livet mitt. Sånn ca 2-4 ganger i uken forsvinner jeg inn i en minnefilm hvor jeg lever gjennom alle traumene. Store og små. En slik økt kan vare i mange timer. Jeg kan gjøre en aktivitet for å avlede meg, men det sekundet jeg setter meg ned igjen fortsetter filmen. Det er som om den må spilles gjennom uansett. I natt har jeg nå ligget 4 timer og bare levd meg gjennom historien min. Jeg har prøvd med Imovane uten nytte. Når jeg legger fra meg mobilen min kommer filmen til å fortsette i flere timer til fordi den er ikke ferdig kjenner jeg.

Jeg har prøvd emdr. Det fungerte ikke fordi jeg har ingen reaksjon eller følelse i kroppen når jeg forteller om traumene. Min reaksjon kommer på natten etterpå. Da har jeg ofte flere mareritt. Jeg ble veldig dårlig av emdr med en stor økning i mareritt. EMDR behandler, som er fysioterapeut, mente at heller ikke kat kunne fungere på meg siden jeg ikke hadde følelser når jeg fortalte.

Finnes det alternativ behandling for traumer som ikke krever man er utenfor toleransevinduet mens den foregår. Jeg ser for meg en behandling hvor man da mer saklig plasserer ting på rett sted og arbeider med skam og skyld. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...