Gå til innhold

Utløpsdato på dps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en utskrivelsesdato på dps. Det er noen måneder frem i tid. 

Vi jobber heftig med utredning/behandling nå der det graves i fortiden. Jeg blir dårligere fra gang til gang. Har ikke får verktøy til å håndtere alt som dukker opp. Behandler sier det er å forvente at jeg blir dårligere så lenge vi holder på. Og så vil det forhåpentligvis bli bedre etterpå. Men han kan ikke si noe om når. Hvordan kan de da ha satt en avslutningsdato? Hva hvis vi ikke kommer dit at jeg har blitt bedre, men fremdeles bare blir dårligere? 

Jeg stilte spørsmålet, men da var responsen at hvis jeg ikke tålte å bli dårligere så var jeg muligens ikke motivert for behandling. Jeg tåler å bli dårligere, men jeg synes det er merkelig å ikke skulle ha som mål å kunne få det litt bedre før det evt blir bestemt en avslutningsdato. Kan det virkelig være slik at de skal «hjelpe meg» med å få det værre ved å tvinge meg til å grave frem alt grums, men så blir jeg overlatt til meg selv for å forsøke å få orden på alt sammen igjen?

Jeg vet jo at det er jeg selv som må gjøre jobben, men jeg ble tross alt søkt inn på dps for å få hjelp til å bli bedre. Å bli dårligere hadde jeg fint klart på egenhånd…

Anonymkode: 60227...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter oppholdet tar en behandler over arbeidet poliklinisk. Du har trolig en behandler eller så må det søkes om. Eventuelt går du til dps poliklinisk.

Anonymkode: c36c1...04d

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har fått en utskrivelsesdato på dps. Det er noen måneder frem i tid. 

Vi jobber heftig med utredning/behandling nå der det graves i fortiden. Jeg blir dårligere fra gang til gang. Har ikke får verktøy til å håndtere alt som dukker opp. Behandler sier det er å forvente at jeg blir dårligere så lenge vi holder på. Og så vil det forhåpentligvis bli bedre etterpå. Men han kan ikke si noe om når. Hvordan kan de da ha satt en avslutningsdato? Hva hvis vi ikke kommer dit at jeg har blitt bedre, men fremdeles bare blir dårligere? 

Jeg stilte spørsmålet, men da var responsen at hvis jeg ikke tålte å bli dårligere så var jeg muligens ikke motivert for behandling. Jeg tåler å bli dårligere, men jeg synes det er merkelig å ikke skulle ha som mål å kunne få det litt bedre før det evt blir bestemt en avslutningsdato. Kan det virkelig være slik at de skal «hjelpe meg» med å få det værre ved å tvinge meg til å grave frem alt grums, men så blir jeg overlatt til meg selv for å forsøke å få orden på alt sammen igjen?

Jeg vet jo at det er jeg selv som må gjøre jobben, men jeg ble tross alt søkt inn på dps for å få hjelp til å bli bedre. Å bli dårligere hadde jeg fint klart på egenhånd…

Er du innlagt?

Anonymkode: 221cb...860

Skrevet

Ble kanskje litt utydelig i hovedinnlegget, men dette er snakk om poliklinisk. Er ikke innlagt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ble kanskje litt utydelig i hovedinnlegget, men dette er snakk om poliklinisk. Er ikke innlagt. 

Dette synes jeg er veldig spesielt. Har du en diagnose?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette synes jeg er veldig spesielt. Har du en diagnose?

De lander trolig på kompleks PTSD. Med dissosiasjon, angstreaksjoner, depresjonssymptomer, selvmordsproblematikk, søvnproblemer. Aner ikke om det er egne diagnoser, eller bare «undersymptomer» på PTSD. Behandler er litt diffus på det meste; vanskelig å få klare svar når jeg spør. 

Skrevet

Har vært akuttinnlagt tidligere uten at de da heller har landet på noen diagnose. Kompleks PTSD har hele tiden vært i loopen, sammen med dissosiasjon og alvorlig depresjon/suicidalitet. Men de er usikre på hva som er hva, så derfor ingen endelig diagnose utover «arbeidsdiagnoser» og teorier hver gang. Jeg reagerer og responderer visst ikke helt etter boken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ok. Jeg misforsto deg. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har vært akuttinnlagt tidligere uten at de da heller har landet på noen diagnose. Kompleks PTSD har hele tiden vært i loopen, sammen med dissosiasjon og alvorlig depresjon/suicidalitet. Men de er usikre på hva som er hva, så derfor ingen endelig diagnose utover «arbeidsdiagnoser» og teorier hver gang. Jeg reagerer og responderer visst ikke helt etter boken. 

Ser ikke noe unormalt, virker som et vanlig forløp for ptsd/kptsd. Har de ingen planer for oppfølging?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Jeg misforsto deg. 

Ser ikke noe unormalt, virker som et vanlig forløp for ptsd/kptsd. Har de ingen planer for oppfølging?

Nei. De har egentlig ingen konkrete planer. De har ikke landet diagnosen ennå, og heller ikke behandling. Men uansett har de satt en avslutningsdato, helt uavhengig av hvordan status er da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. De har egentlig ingen konkrete planer. De har ikke landet diagnosen ennå, og heller ikke behandling. Men uansett har de satt en avslutningsdato, helt uavhengig av hvordan status er da. 

Tror du ikke at de skyver på datoen om du er dårlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror du ikke at de skyver på datoen om du er dårlig?

De har skrevet dato ned i journal og behandlingssplan, så den er nok ganske fastlåst. De har også sagt at de avslutter da, uansett hvordan status er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har skrevet dato ned i journal og behandlingssplan, så den er nok ganske fastlåst. De har også sagt at de avslutter da, uansett hvordan status er. 

Ok. Har du fått mye behandling før da? Bruker du medisin?

Skrevet

Kombinert utredning/behandling siden januar. Mye surr med første behandler, så fikk ny i april. Først da det begynte regelmessig, bare avbrutt av 2mnd sommerferie. 

Skrevet

Glemte å svare på alt: Nei, bruker ikke noe medisin. De har ikke satt noen diagnose ennå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan det virkelig være slik at de skal «hjelpe meg» med å få det værre ved å tvinge meg til å grave frem alt grums, men så blir jeg overlatt til meg selv for å forsøke å få orden på alt sammen igjen?

Det skal du spørre direkte om, med henvisning til informasjons- og veiledningsplikten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette er vanlig praksis noen steder, man får et visst antall timer og så avsluttes det. 

Skrevet
frosken skrev (3 minutter siden):

Dette er vanlig praksis noen steder, man får et visst antall timer og så avsluttes det. 

Men er det da lurt å fortsette? Jeg ser ikke logikken i det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er det da lurt å fortsette? Jeg ser ikke logikken i det?

Selvfølgelig bør du fortsette.

Skrevet

Fortsett og be om at dere stabiliserer og runder av i god tid før avslutning. Har du mulighet for å ha timer hos privat psykolog etterpå?

Skrevet

Har mulighet til 10t gjennom forsikringen til jobben med psykolog. Finner ingen som skriver at de har kompetanse på dette; en begrenset liste å velge fra.

Vi driver hverken med stabilisering eller avrunding før timen er slutt. Hva er stabilisering?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...