Gå til innhold

Trenger litt motiverende ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal øke Zoloft til 50mg i morgen og gruer meg en del, spesielt siden jeg har hatt veldig mye angst i dag. 
Vil ikke ha for høye forventninger, men er jo positiv at de fjernet panikkangsten til bror, så det gir meg litt ekstra håp. Håper bare at alt jeg gjør ikke vil dreie seg om angst. Er innforstått med at jeg må jobbe kognitiv ved siden av, men håper jeg kan f.eks sitte på kafe med kamerater uten å få panikk, samme med å kunne gå turer lengre enn rundt kvartalet uten at beina er gele. Savner bevegelsesfrihet. 
Hva kan jeg realistisk forvente av effekt?

Noen med positiv historier som vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til og bli tøft med økning til 50mg. Men det er ikke farlig, det er oppstart bivirkninger, det er ikke du som har blitt dårligere. Prøv om du klarer og holde fast ved det. Ikke gi deg, gi det litt tid. Det blir bedre.

Selv hadde jeg panikkangst, kraftige angstanfall. Jeg hadde også utviklet angst for angsten, noe som hemmet og begrenset meg veldig. Etter jeg startet på SSRI tok medisinen vekk toppene og det verste av angsten. Da forsvant også angst for angsten, det var ikke angsten som hadde hovedfokus lenger.
Etterhvert ble jeg tryggere og tryggere, og kunne gjøre mye av det jeg ikke klarte tidligere. Jeg ble mer robust, ikke så full av bekymringer. Fant glede i og gjøre hyggelige ting. Noe jeg håper du også kommer til og få.

Noe angst har jeg ennå, spesielt når jeg har stresset eller sovet dårlig. Men jeg vet at verre enn dette blir det ikke, og det takler jeg.

Håper virkelig at du får effekt av medisinen og får oppleve et bedre liv. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: 5b935...bfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer til og bli tøft med økning til 50mg. Men det er ikke farlig, det er oppstart bivirkninger, det er ikke du som har blitt dårligere. Prøv om du klarer og holde fast ved det. Ikke gi deg, gi det litt tid. Det blir bedre.

Selv hadde jeg panikkangst, kraftige angstanfall. Jeg hadde også utviklet angst for angsten, noe som hemmet og begrenset meg veldig. Etter jeg startet på SSRI tok medisinen vekk toppene og det verste av angsten. Da forsvant også angst for angsten, det var ikke angsten som hadde hovedfokus lenger.
Etterhvert ble jeg tryggere og tryggere, og kunne gjøre mye av det jeg ikke klarte tidligere. Jeg ble mer robust, ikke så full av bekymringer. Fant glede i og gjøre hyggelige ting. Noe jeg håper du også kommer til og få.

Noe angst har jeg ennå, spesielt når jeg har stresset eller sovet dårlig. Men jeg vet at verre enn dette blir det ikke, og det takler jeg.

Håper virkelig at du får effekt av medisinen og får oppleve et bedre liv. Ønsker deg masse lykke til.

Tusen takk 🙂

Skrevet
Angstlei skrev (På 6.9.2026 den 19.14):

Skal øke Zoloft til 50mg i morgen og gruer meg en del, spesielt siden jeg har hatt veldig mye angst i dag.

Hvordan har det gått med deg i dag? Jeg håper det beste for deg. Så fint å høre om din bror. Forstår at det gir håp, og hold godt fast i håpet.

Se om du kan ta en dag om gangen. Lag små planer. Om noe ikke går som tenkt, kommer det en ny dag og ny mulighet. Se om du klarer å gjøre noe koselig for deg selv, men legg listen lavt.

Hold fast på målet og drømmene dine. Heier på deg!

Skrevet
Eva Sofie skrev (29 minutter siden):

Hvordan har det gått med deg i dag? Jeg håper det beste for deg. Så fint å høre om din bror. Forstår at det gir håp, og hold godt fast i håpet.

Se om du kan ta en dag om gangen. Lag små planer. Om noe ikke går som tenkt, kommer det en ny dag og ny mulighet. Se om du klarer å gjøre noe koselig for deg selv, men legg listen lavt.

Kloke ord som jeg er helt enig i. 
Vi er flere som heier på deg, og ønsker deg alt godt.

Skrevet
Eva Sofie skrev (19 timer siden):

Har gått bra 🙂. Ingen økt angst som fryktet så håper dette går bra. Nå kan jeg «slappe av» og forhåpentligvis se en effekt om noen uker. Takk for fine ord. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...