Gå til innhold

Hva slags antidepressiva landet du på til slutt som hjalp deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva hjalp den mot?

Anonymkode: 5a8b1...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cipralex. Angst og depresjoni.

Anonymkode: 81cd4...514

Skrevet

Lamictal! Den har lettet depresjonen hos meg. Har prøvd mange ulike før denne som ikke hjalp meg.

Anonymkode: 8abeb...903

Skrevet

Brintellix. Får fortsatt tunge depresjoner, men den har virket best. 

Skrevet

Wellbutrin gjorde den jobben som lamictal ikke klarte alene. 

Skrevet

Zyprexa , Lamictal og litium funket like bra på depresjon hos meg

Skrevet

Brintellix, hovedsaklig for depresjon, men har virket på angst også. 

Har gått på det i 6 år nå, prøvde å slutte for 2 år siden, men da blusset depresjonen opp igjen umiddelbart. Så jeg ser for meg å gå på dem resten av livet. 

Skrevet
Marye skrev (3 timer siden):

Zyprexa , Lamictal og litium funket like bra på depresjon hos meg

Alle 3 samtidig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle 3 samtidig?

Nei alene

Skrevet

Jeg har forsøkt mye mot depresjon... Efexor var den jeg først fikk best virkning av, og har vel gått på den i to-tre omganger. For meg var det en positiv virkning at den ga økt energi, men fikk likevell regelmessige tilbakefall.

Jeg har nå gått på Brintellix siste 12 år. Ingen alvorlig tilbakefall av depresjon.

Skrevet
Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Jeg har forsøkt mye mot depresjon... Efexor var den jeg først fikk best virkning av, og har vel gått på den i to-tre omganger. For meg var det en positiv virkning at den ga økt energi, men fikk likevell regelmessige tilbakefall.

Jeg har nå gått på Brintellix siste 12 år. Ingen alvorlig tilbakefall av depresjon.

Jeg har også prøvd mye. Efexor fikk jeg dessverre ikke økt energi av, mulig jeg gikk på for liten dose. Brintellix virket bra på depresjon, men ikke på angsten. Dessverre så begynte jeg å kaste opp av den. Har også prøvd andre ting som jeg ikke nå husker hva heter. Den jeg alltid faller tilbake på når jeg har prøvd noe nytt, er Cipralex. Det er den som passer meg best og som gir meg minst bivirkninger. Nå bruker jeg også abilify som stabiliserer.

Skrevet (endret)

Jeg forsøkte både Cipralex, Tolvon og Remeron mot depresjon uten effekt før jeg landet på Efexor. Etter at jeg fikk bipolardiagnose for nærmere tjue år siden har jeg riktignok kun brukt det periodisk i forholdsvis lav dose i kombinasjon med Lamictal og Litium. Forsøkte Wellbutrin i stedet etter en langvarig dårlig periode, men den fikk jeg angst av.

Endret av adhoc
AnonymBruker
Skrevet

Wellbutrin + Kvetiapin i kombinasjon 

Anonymkode: c3d4e...cc0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...