Musikk Skrevet tirsdag kl 16:07 Skrevet tirsdag kl 16:07 Heldige dere som bor i Oslo nå🙂kanskje der får se noen kongelige. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:14 Skrevet tirsdag kl 16:14 Jeg gidder ikke dra for å se på kongelige. Anonymkode: 95f7b...2a6 1 Siter
Vendi Skrevet tirsdag kl 16:28 Skrevet tirsdag kl 16:28 Oversikt over de kongelige får man nok best på TV. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet tirsdag kl 16:30 Skrevet tirsdag kl 16:30 Det behovet er ikke særlig stort Vi jobber vi som bor i Oslo også. 2 Siter
laban Skrevet tirsdag kl 16:48 Skrevet tirsdag kl 16:48 For å se prosesjonen må man ta fri fra jobb, finne en måte å komme seg til sentrum på, mens det fortsatt er mange timer igjen før det skjer noe som helst, stå i kø for å gå gjennom en sikkerhetskontroll og finne seg en plass der det kanskje vil bli mulig å se noe annet enn uniformerte vakter. Etter å ha forsert alle disse hindringene, må man vente, vente og vente. Bil, sykkel og elsparkesykkel er forbudt, og det er nesten bare T-banen og togene som går mellom kl. 05 og 21. Så bare transport-delen er en stor utfordring. Et lyspunkt (særlig for de ca. 1900 vaktene som ikke har noe valg) er at det ser ut til å bli oppholdsvær, ikke regn som det var meldt tidligere. Så er det samme styret for å komme seg ut av mengden, trolig litt verre fordi alle da flytter seg omtrent samtidig. Etter seremonien i Domkirken skal mange av de mest prominente gjestene hjem, så veiene nordover (i retning Gardermoen) kan bli stengt på kort varsel. For meg virker det mer attraktivt å se høydepunktene på skjerm. Det blir trolig vanskelig å slippe unna dem dersom man ser nyheter i morgen kveld. 5 Siter
Soleil70 Skrevet tirsdag kl 17:08 Skrevet tirsdag kl 17:08 Jeg tror jeg bare ser på Dagsrevyen i morgen, det holder for meg. Var på slottsplassen på søndag, det var fint. 1 Siter
påskelilje Skrevet tirsdag kl 17:50 Skrevet tirsdag kl 17:50 Hadde jeg bodd i Oslo, hadde jeg nok lagt blomster utenfor Slottet. Muligens ordnet meg sånn mtp jobb at jeg kunne vært i sentrum i morgen for å se på prosesjonen. Men, jeg bor her sør, så det er ikke noe alternativ. Jeg skal følge med på TV i morgen (én av fordelene med å være syk noen dager). 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet tirsdag kl 17:57 Skrevet tirsdag kl 17:57 påskelilje skrev (2 minutter siden): Hadde jeg bodd i Oslo, hadde jeg nok lagt blomster utenfor Slottet. Muligens ordnet meg sånn mtp jobb at jeg kunne vært i sentrum i morgen for å se på prosesjonen. Men, jeg bor her sør, så det er ikke noe alternativ. Jeg skal følge med på TV i morgen (én av fordelene med å være syk noen dager). Jeg har også lagt blomster utenfor slottet. Jeg følte for det, men jeg er ikke av de som tar selfie av meg selv for å legge ut på Facebook. Jeg reagerer litt på folk som gjør det, at de bruker denne anledningen til SELV å stå i sentrum. Jeg skal ha hjemmekontor i morgen for å slippe kaoset med kollektivtransporten og jeg kommer nok til å ha tv på i bakgrunnen. 3 Siter
cilie Skrevet tirsdag kl 17:58 Skrevet tirsdag kl 17:58 Soleil70 skrev (49 minutter siden): Jeg tror jeg bare ser på Dagsrevyen i morgen, det holder for meg. Var på slottsplassen på søndag, det var fint. Da var jeg der også. Blir TV i morgen. 1 Siter
Musikk Skrevet tirsdag kl 18:02 Forfatter Skrevet tirsdag kl 18:02 Jeg skal tenke på dere i morgen🙂du som skal på jobb, skole, reise, buss, tog🙂dette blir et styr uten like i morgen. 0 Siter
Musikk Skrevet tirsdag kl 18:07 Forfatter Skrevet tirsdag kl 18:07 Zelenskyj han er i Oslo nå. 0 Siter
Dorthe Skrevet tirsdag kl 18:29 Skrevet tirsdag kl 18:29 Jeg skal ikke til Oslo sentrum i morgen. Sikkert utrolig masse folk og politi og sikkerhetsvakter. Kommer man fram til KarlJohan uten å bli ransaket? Det bli TV. Men jeg har vært og lagt ned blomster på slottsplassen. 0 Siter
laban Skrevet tirsdag kl 18:31 Skrevet tirsdag kl 18:31 Dorthe skrev (Akkurat nå): Kommer man fram til KarlJohan uten å bli ransaket? Jeg forsto medieomtalen som at det blir sikkerhetskontroll for å komme nær selve sentrum for begivenhetene, nivå som på f.eks. festival. 1 Siter
Musikk Skrevet tirsdag kl 20:10 Forfatter Skrevet tirsdag kl 20:10 (endret) Synes dere i Oslo dette er litt skummelt? med så mange profilerte folk. Sikkerheten er på topp men allikavel. Endret tirsdag kl 20:11 av Musikk 0 Siter
Dorthe Skrevet tirsdag kl 20:19 Skrevet tirsdag kl 20:19 Det er alltid skummelt med skarpladde våpen i nærheten. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.