Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldige dere som bor i Oslo nå🙂kanskje der får se noen kongelige. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke dra for å se på kongelige.

Anonymkode: 95f7b...2a6

Skrevet

Oversikt over de kongelige får man nok best på TV. 

Nicklusheletida
Skrevet

Det behovet er ikke særlig stort :) Vi jobber vi som bor i Oslo også. 

Skrevet

For å se prosesjonen må man ta fri fra jobb, finne en måte å komme seg til sentrum på, mens det fortsatt er mange timer igjen før det skjer noe som helst, stå i kø for å gå gjennom en sikkerhetskontroll og finne seg en plass der det kanskje vil bli mulig å se noe annet enn uniformerte vakter. Etter å ha forsert alle disse hindringene, må man vente, vente og vente. 

Bil, sykkel og elsparkesykkel er forbudt, og det er nesten bare T-banen og togene som går mellom kl. 05 og 21. Så bare transport-delen er en stor utfordring. Et lyspunkt (særlig for de ca. 1900 vaktene som ikke har noe valg) er at det ser ut til å bli oppholdsvær, ikke regn som det var meldt tidligere. 

Så er det samme styret for å komme seg ut av mengden, trolig litt verre fordi alle da flytter seg omtrent samtidig. Etter seremonien i Domkirken skal mange av de mest prominente gjestene hjem, så veiene nordover (i retning Gardermoen) kan bli stengt på kort varsel. 

For meg virker det mer attraktivt å se høydepunktene på skjerm. Det blir trolig vanskelig å slippe unna dem dersom man ser nyheter i morgen kveld. 

Skrevet

Jeg tror jeg bare ser på Dagsrevyen i morgen, det holder for meg. Var på slottsplassen på søndag, det var fint. 

Skrevet

Hadde jeg bodd i Oslo, hadde jeg nok lagt blomster utenfor Slottet. Muligens ordnet meg sånn mtp jobb at jeg kunne vært i sentrum i morgen for å se på prosesjonen.

Men, jeg bor her sør, så det er ikke noe alternativ. Jeg skal følge med på TV i morgen (én av fordelene med å være syk noen dager).

Nicklusheletida
Skrevet
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg bodd i Oslo, hadde jeg nok lagt blomster utenfor Slottet. Muligens ordnet meg sånn mtp jobb at jeg kunne vært i sentrum i morgen for å se på prosesjonen.

Men, jeg bor her sør, så det er ikke noe alternativ. Jeg skal følge med på TV i morgen (én av fordelene med å være syk noen dager).

Jeg har også lagt blomster utenfor slottet. Jeg følte for det, men jeg er ikke av de som tar selfie av meg selv for å legge ut på Facebook. Jeg reagerer litt på folk som gjør det, at de bruker denne anledningen til SELV å stå i sentrum. 

Jeg skal ha hjemmekontor i morgen for å slippe kaoset med kollektivtransporten og jeg kommer nok til å ha tv på i bakgrunnen. 

Skrevet
Soleil70 skrev (49 minutter siden):

Jeg tror jeg bare ser på Dagsrevyen i morgen, det holder for meg. Var på slottsplassen på søndag, det var fint. 

Da var jeg der også. Blir TV i morgen. 

Skrevet

Jeg skal tenke på dere i morgen🙂du som skal på jobb, skole, reise, buss, tog🙂dette blir et styr uten like i morgen. 

Skrevet

Jeg skal ikke til Oslo sentrum i morgen.  Sikkert utrolig masse folk og politi og sikkerhetsvakter. Kommer man fram til KarlJohan uten å bli ransaket?  Det bli TV.

Men jeg har vært og lagt ned blomster på slottsplassen.

Skrevet
Dorthe skrev (Akkurat nå):

Kommer man fram til KarlJohan uten å bli ransaket?

Jeg forsto medieomtalen som at det blir sikkerhetskontroll for å komme nær selve sentrum for begivenhetene, nivå som på f.eks. festival. 

Skrevet (endret)

Synes dere i Oslo dette er litt skummelt? med så mange profilerte folk. Sikkerheten er på topp men allikavel. 

Endret av Musikk
Skrevet

Det er alltid skummelt med skarpladde våpen i nærheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...