Vendi Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden (endret) https://borsen.dagbladet.no/nyheter/kan-utslette-menneskeheten/85132691 Må si jeg er litt bekymret for hva KI kan være i stand til på litt sikt. Om ikke akkurat å utslette menneskeheten kanskje, så i alle fall sette oss alle i en veldig vanskelig situasjon. Hva tenker andre her? (Gjør oppmerksom på at jeg egentlig har null peil på dette. Ble bare bekymret da jeg leste det). Endret 45 minutter siden av Vendi 0 Siter
ISW Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Denne tanken ble jo lansert allerede på 90-tallet, hvis du så Matrix-filmene. Nei, jeg tror dette er litt tabloide katastrofetanker. Men jeg er enig i at utviklingen går veldig raskt og er litt ute av kontroll. 0 Siter
Vendi Skrevet 3 minutter siden Forfatter Skrevet 3 minutter siden ISW skrev (5 minutter siden): Denne tanken ble jo lansert allerede på 90-tallet, hvis du så Matrix-filmene. Nei, jeg tror dette er litt tabloide katastrofetanker. Men jeg er enig i at utviklingen går veldig raskt og er litt ute av kontroll. Ja, jeg er jo kjent med tanken forsåvidt. Har ikke sett akkurat Matrix-filmene (sikkert uvanlig), men kom nå til å tenke på sci-fi skrekkfilmen M3GAN fra 2023 😅 Den handler om ei lita jente som får en AI- dukke av tanta si. Dukkens oppgave er å passe på jenta og beskytte henne mot alt vondt, og fungere som en personlig assistent og bestevenn. Denne utvikler etterhvert egen fri vilje og tar til slutt oppgaven sin litt vel seriøst. Så seriøst at den begynner å myrde alle som er "slemme" mot jenta.. Det er bare såvidt skaperne klarer å stoppe utviklingen. (Noe sånt 🙂) Ja, håper det er tabloide katastrofetanker og at det aldri vil skje noe så farlig som det siktes til blant annet i denne artikkelen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.