Gå til innhold

Hvis man aldri har hatt en barnetro, havner man da i Helvete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oss som aldri har hatt en "barnetro" på Gud, Jesus eller Bibelen?

Hvis frelsen avhenger av tro, hva skjer da med den som aldri har klart å tro, ikke fordi vedkommende har gjort opprør mot Gud, men fordi troen aldri har vært der?

Er det virkelig rettferdig at et menneske skal straffes evig for noe det ikke selv har valgt eller klart å frembringe?

Og hvis Gud kjenner menneskets innerste tanker og forutsetninger, burde han ikke også vite forskjellen på et bevisst trosopprør og et menneske som ganske enkelt aldri har hatt tro?

Det er vanskelig å få dette til å henge sammen med forestillingen om en rettferdig og allvitende Gud.

Anonymkode: 29a8b...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å tro på gud og helvete er som å tro på julenissen og Nordpolen(som i nissens hjem)

Anonymkode: 46941...17c

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva med oss som aldri har hatt en "barnetro" på Gud, Jesus eller Bibelen?

Hvis frelsen avhenger av tro, hva skjer da med den som aldri har klart å tro, ikke fordi vedkommende har gjort opprør mot Gud, men fordi troen aldri har vært der?

Er det virkelig rettferdig at et menneske skal straffes evig for noe det ikke selv har valgt eller klart å frembringe?

Og hvis Gud kjenner menneskets innerste tanker og forutsetninger, burde han ikke også vite forskjellen på et bevisst trosopprør og et menneske som ganske enkelt aldri har hatt tro?

Det er vanskelig å få dette til å henge sammen med forestillingen om en rettferdig og allvitende Gud.

Anonymkode: 29a8b...342

Jeg tror ikke det finnes noe Helvete men vi kommer dit vi tror vi kommer, tror derfor det er viktig å vite hva man tror på før man dør. Det er mange plan på den andre siden og man kan få en opplevelse av Helvete hvis man tror man havner der, de kristne har blitt matet med frykt om Djevelen og Helvete men det finnes ikke og man bare observerer uten å lide. 

Mine foreldre trodde ikke på noe før men jeg snakket en del om dem om hva jeg trodde, begge to fikk fine overganger og møtte igjen sine kjære på den andre siden. Og nå er de endelig sammen igjen begge to. 

Skrevet

Helvete er en ide konstruert av menneskene for å skremme folk til å oppføre seg. 

Anonymkode: 46941...17c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...