Gå til innhold

Gjør jeg det rette valget å takke nei til behandlingstilbud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært moderat-alvorlig deprimert en stund nå. Har tidligere fått ketamin behandling som hjalp meg ut av depresjon, men psykiater tror at for langt intervall mellom behandlingene gjorde at jeg ble deprimert igjen. Jeg fikk tilbud om hyppigere behandling men takket nei fordi 1) jeg føler jeg ikke fortjener behandling/hjelp 2) jeg har mistet troen på at ketamin fungerer 3) jeg kan ikke få ketamin resten av livet, så er redd jeg bare blir deprimert igjen når behandlingen avsluttes. Da er det like greit å bare klare seg uten?

Jeg har bipolar og er også medisinert med stemningsstabiliserende og antidepressiva.

Jeg er nok ganske rigid og svart-hvitt tenkende, og tenker at det å takke nei er det rette valget for meg. Men har siste dagene begynt å tvile litt. Det er tungt å leve sånn som dette og jeg vet liksom ikke helt hvor mye mer jeg klarer og orker av dette. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 8cae5...c66

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet

Det kan jo ikke skade å prøve ketamin hvis dette var noe du ble tilbudt. Hvorfor ikke prøve? Du har jo ikke noe å tape på det. 

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Det kan jo ikke skade å prøve ketamin hvis dette var noe du ble tilbudt. Hvorfor ikke prøve? Du har jo ikke noe å tape på det. 

Grunnene til at jeg tenker jeg ikke vil prøve er fordi jeg har mistet troen på at det fungerer og at jeg er redd det samme vil skje igjen, at jeg bare blir bedre en periode for så å bli dårlig igjen. Og da må det vel være bedre å klare seg uten ketamin?

Skrevet

Du mener du ikke fortjener hjelp. Ingenting noen av oss kan si her kan få deg til å endre den meningen.

Anonymkode: 23c8c...996

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du mener du ikke fortjener hjelp. Ingenting noen av oss kan si her kan få deg til å endre den meningen.

Anonymkode: 23c8c...996

Nei, du har nok rett i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...