Gå til innhold

Har dere mange venner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har 3 venninner som jeg føler er veldig nære. Jeg vil beskrive dem som bestevenninner. Vi har kjent hverandre siden vi var barn. 

Så har jeg en gjeng med venninner utenfor de aller nærmeste som jeg ikke møter ofte, men elsker å være sammen med når vi er det.

To av mine nærmeste venninner møter jeg 1-2 ganger i måneden. Den tredje venninnen møter jeg veldig sjeldent nå utenom familiebursdager og jul (Vi er søskenbarn, men har knyttet søskenbånd mellom familiene) Vi har alle våre historier som gjør at det er vanskelig å møtes ofte. Vi er midt i livet og for mange er livet veldig travelt. Og for noen av oss er helsen skral.

Når vi møtes sitter vi somregel bare og skravler. Ofte er det mat involvert

Endret av Fru2020
Skrevet
Blondi skrev (9 minutter siden):

Og møtes dere ofte og hva gjør dere da? 

Nei, har ikke mange venner. Har noen få som jeg betegner som venner, men har mange bekjente. Har en god venninne som jeg møter ca hver annen måned og da spiser vi som oftes lunsj sammen. En annen god venninne møter jeg kanskje 1-3 ganger i uka og hun kommer som regel til meg. Har også en jeg møter av og til, men vi snakker i telefonen ofte. 

Skrevet

Jeg har mange bekjente, men venner....? Nei. akkurat nå har jeg omtrent 2 stk jeg vil omtale som nære venner og flere andre som litt mer perifere venner. Vi møtes jevnlig, men jeg må gjøre en effort for å møtes. Ikke fordi jeg ikke liker dem, men fordi jeg er så introvert at jeg kan egentlig gå månedvis uten å møte dem og fortsatt være fornøyd.

Men jeg vet de ønsker å møtes litt oftere, så jeg ønsker å møtes på midten sånn -ish. Fordi vennskap går begge veier og jeg kan ikke forvente at de bare skal forholde seg til meg. Jeg må også forholde meg til dem.

Utenom dette så har jeg to venner som er litt spesielle for meg. Vi har vært venner i 25 år. Vi har vært gjennom så mye forskjellig. Alle av oss har sagt og gjort vonde ting til hverandre. Vi har pratet om det og gått videre. Og vi er fortsatt venner, 25 år senere. Vi er ikke tette venner, det går lang tid mellom hver gang vi møtes. Men vi er alltid der for hverandre, langsiktig sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...