Glitter Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden nachnoo skrev (58 minutter siden): Med det du skriver her og din sykehistorie, tror jeg det er meget liten mulighet for å få medhold. Ok. Tror jeg dropper det da..Må bare finne en måte å holde ut på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Har du snakket med personalet om at du synes det er vanskelig å være der? Kan dere starte et prosjekt du kan jobbe med mens du er der? Noe hobbyrelatert? Noe de ansatte kan bruke til å få deg litt ut av eget hode? Anonymkode: 58eb4...03e 0 Siter
Glitter Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har du snakket med personalet om at du synes det er vanskelig å være der? Kan dere starte et prosjekt du kan jobbe med mens du er der? Noe hobbyrelatert? Noe de ansatte kan bruke til å få deg litt ut av eget hode? Anonymkode: 58eb4...03e Ja har snakket med de. Vi går turer/kjører turer og spiller kort. Er ellers ikke så mye å gjøre.. 0 Siter
nachnoo Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Bor du langt fra sykehuset? Er det mulig å ta en dagstur hjem? 0 Siter
Glitter Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden nachnoo skrev (15 minutter siden): Bor du langt fra sykehuset? Er det mulig å ta en dagstur hjem? Nei bor ikke så langt unna. Får ikke lov til det enda. Men kommer til å gjøre det så snart jeg får lov. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Glitter skrev (54 minutter siden): Ja har snakket med de. Vi går turer/kjører turer og spiller kort. Er ellers ikke så mye å gjøre.. Ok; det var synd. De stedene jeg har vært innlagt har det alltid vært tilgang på ulike hobbysaker. Brettspill. Ett sted var det løpetralle utenfor fellesstua så man kunne få bevegd seg selv om man ikke hadde utgang. Jeg har vel endt opp med strikking, perling av armbånd og andre ting som krevde minimalt med innsats. Andre drev med maling, hekling eller andre ting de hadde lyst til. Eneste stedet det var mer begrenset var på akuttpsyk, men der har jeg bare vært en ukes tid før jeg har blitt flyttet, så der har det gått i pusling, kortspill og andre småsaker. Der hadde jeg vel heller lov til å har strikkepinner; selv ikke under oppsyn på fellesrommet, så det begrenset jo tingene litt… Håper du finner deg noe som kan sysselsette deg! Får dere lov til å f.els bake (noen steder er det lov når man er innlagt over lengre tid)? Kanskje ha et prosjekt om ut og plukke epler, og deretter lage eplekake eller noe sånt? Anonymkode: 58eb4...03e 0 Siter
Glitter Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ok; det var synd. De stedene jeg har vært innlagt har det alltid vært tilgang på ulike hobbysaker. Brettspill. Ett sted var det løpetralle utenfor fellesstua så man kunne få bevegd seg selv om man ikke hadde utgang. Jeg har vel endt opp med strikking, perling av armbånd og andre ting som krevde minimalt med innsats. Andre drev med maling, hekling eller andre ting de hadde lyst til. Eneste stedet det var mer begrenset var på akuttpsyk, men der har jeg bare vært en ukes tid før jeg har blitt flyttet, så der har det gått i pusling, kortspill og andre småsaker. Der hadde jeg vel heller lov til å har strikkepinner; selv ikke under oppsyn på fellesrommet, så det begrenset jo tingene litt… Håper du finner deg noe som kan sysselsette deg! Får dere lov til å f.els bake (noen steder er det lov når man er innlagt over lengre tid)? Kanskje ha et prosjekt om ut og plukke epler, og deretter lage eplekake eller noe sånt? Anonymkode: 58eb4...03e Hørtes fint ut. Her er det bare fargelegging. Nei pasientene får ikke være på kjøkkenet. Er ingen epletrær i nærheten heller. Men akkurat det kunne vært kjøpt på butikken da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Glitter skrev (45 minutter siden): Hørtes fint ut. Her er det bare fargelegging. Nei pasientene får ikke være på kjøkkenet. Er ingen epletrær i nærheten heller. Men akkurat det kunne vært kjøpt på butikken da. Hva med diamond painting? Trening? Anonymkode: e5f41...22a 0 Siter
Glitter Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva med diamond painting? Trening? Anonymkode: e5f41...22a Går tur hver dag. Er ikke treningsrom her. Var det før, men det er lagt ned. Men jeg ser litt på serie. 0 Siter
frosken Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (21 timer siden): Jeg er bare så skrekkelig lei av å være her. Synes jeg har det bedre hjemme selv om ting ikke går knirkefritt da heller. Du trives jo ofte dårlig hjemme også, det er jo en av grunnene til de hyppige reinnleggelsene. Hvorfor kan dere ikke komme i gang med finne aktivitetsmuligheter på dagtid hjemme mens du fortsatt er innlagt? Og hva med å komme i gang med å trene på treningssenter, mener du skrev at det var en mulighet sammen med en ansatt? 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden frosken skrev (3 minutter siden): Du trives jo ofte dårlig hjemme også, det er jo en av grunnene til de hyppige reinnleggelsene. Hvorfor kan dere ikke komme i gang med finne aktivitetsmuligheter på dagtid hjemme mens du fortsatt er innlagt? Og hva med å komme i gang med å trene på treningssenter, mener du skrev at det var en mulighet sammen med en ansatt? Fordi jeg føler turene jeg går nå er nok. 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (31 minutter siden): Fordi jeg føler turene jeg går nå er nok. Vil legge til at IPS har kommet med et forslag vi skal se på når jeg skrives ut. 0 Siter
Havfruen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (27 minutter siden): Vil legge til at IPS har kommet med et forslag vi skal se på når jeg skrives ut. Kanskje best å se på forslaget allerede nå slik at du allerede har en plan/forventning til noe når du kommer hjem? Eller du for dårlig nå? 1 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Havfruen skrev (39 minutter siden): Kanskje best å se på forslaget allerede nå slik at du allerede har en plan/forventning til noe når du kommer hjem? Eller du for dårlig nå? Har ikke utgang uten følge fra avdelingen ennå. Og føler jeg bør være bedre enn jeg er nå. Skal på garnbutikk i dag for å kjøpe garn til å lage et pledd. Så har jeg noe å drive med. 1 Siter
frosken Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (1 time siden): Vil legge til at IPS har kommet med et forslag vi skal se på når jeg skrives ut. Så bra🙂 Men kunne dere ikke ha jobbet videre med dette mens du er innlagt? Erfaringsmessig så er jo overgangen fra sykehus til hjemmet strevsom for deg. Hvis dere brukte tiden under innleggelsen til å forberede hverdagen hjemme, så kunne det kanskje bli enklere. 2 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden frosken skrev (1 minutt siden): Så bra🙂 Men kunne dere ikke ha jobbet videre med dette mens du er innlagt? Erfaringsmessig så er jo overgangen fra sykehus til hjemmet strevsom for deg. Hvis dere brukte tiden under innleggelsen til å forberede hverdagen hjemme, så kunne det kanskje bli enklere. Mulig, men det må vente til jeg får utgang uten følge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (3 minutter siden): Mulig, men det må vente til jeg får utgang uten følge. Kan de ikke besøke deg der, da? Går jo an å høre? Anonymkode: 9b1a7...c67 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan de ikke besøke deg der, da? Går jo an å høre? Anonymkode: 9b1a7...c67 Det er ikke noen vits. Skulle/skal på omvisning. Så må ut for å gjøre det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Kan du ikke ha med deg følge fra avdelingen ut da? Så blir det en fin ordning der de også vet hva som skjer, så du kan bearbeide og snakke videre om det når dere er tilbake på avdelingen? Anonymkode: 58eb4...03e 2 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan du ikke ha med deg følge fra avdelingen ut da? Så blir det en fin ordning der de også vet hva som skjer, så du kan bearbeide og snakke videre om det når dere er tilbake på avdelingen? Anonymkode: 58eb4...03e Kan høre med de. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.