Fru2020 Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden I et skriv i helsevesenet står det at jeg har selvmordstanker. Det fikk meg til å undres meg over hva som egentlig er selvmordstanker. Det jeg beskrev var at jeg for min egen del ville foretrekke å dø, men fordi jeg har mennesker rundt meg som elsker meg og trenger meg, og jeg elsker disse menneskene tilbake så er har jeg ingen tanker om eller ønsker om å ta selvmord. Holder det å være lei av livet for at det skal beskrives som selvmordstanker? Må det ikke være en tanke om selvmord tilstede for at det skal defineres som selvmordstanker? 0 Siter
ISW Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden Du kan ha selvmordstanker selv om du ikke planlegger å ta livet ditt. Det er et spektrum fra: Livet gir liten mening men jeg ønsker egentlig ikke å dø, til: Jeg er fast bestemt på å ta livet mitt i kveld ved å gjøre X 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden Fru2020 skrev (18 minutter siden): I et skriv i helsevesenet står det at jeg har selvmordstanker. Det fikk meg til å undres meg over hva som egentlig er selvmordstanker. Det jeg beskrev var at jeg for min egen del ville foretrekke å dø, men fordi jeg har mennesker rundt meg som elsker meg og trenger meg, og jeg elsker disse menneskene tilbake så er har jeg ingen tanker om eller ønsker om å ta selvmord. Holder det å være lei av livet for at det skal beskrives som selvmordstanker? Må det ikke være en tanke om selvmord tilstede for at det skal defineres som selvmordstanker? Det vil jeg tro, ja. Selv om man ikke orker å leve eller helst vil være borte, så er vel ikke det ensbetydende med å ha selvmordstanker? Jeg tror som du sier at det må være et ønske om selvmord som må ligge til grunn for at noe skal kalles selvmordstanker. Jeg har det litt sånn selv for tiden. Jeg orker egentlig ikke å leve (men må), men jeg har ingen tanker om at jeg vil ta livet av meg. Anonymkode: edfd0...9f2 0 Siter
Fru2020 Skrevet 9 minutter siden Forfatter Skrevet 9 minutter siden ISW skrev (26 minutter siden): Du kan ha selvmordstanker selv om du ikke planlegger å ta livet ditt. Det er et spektrum fra: Livet gir liten mening men jeg ønsker egentlig ikke å dø, til: Jeg er fast bestemt på å ta livet mitt i kveld ved å gjøre X Men når man er på livet gir liten mening, men jeg ønsker ikke å dø. Er man da virkelig på selvmordsspektrum? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.