Gå til innhold

Gravid etter keiersnitt


mini

Anbefalte innlegg

Hei

jeg fikk et uplanlagt keisersnitt med første mann, og lurer på om dette kan redusere mine muligheter til å bli gravid igjen ? Har kun prøvd i 1 måned på å bli gravid, men med første mann gikk det på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mini!

Jeg har ikke hørt at man reduserer sjansen for å bli gravid etter et keisersnitt.

Dere har som du skriver kun prøvd i en måned, og selv om det klaffet ved første forsøk sist, så kan det ta litt lengre tid denne gangen.

Hentet fra http://www.snartgravid.com/html/problemer.asp

"Det å lage barn er ingen enkel sak. Riktignok klarer 25% å bli gravide i løpet av den første måneden, mens etter 6 mndr. har 60% lykkes Etter et år ca 80%, men vi må helt opp i 1 1/2 år for å se at 90% klarer det. Det er mye som må klaffe, og det er bare et par dager man er fruktbar hver i hvert syklus. Man anbefales likevel å ta en prat med legen dersom man ikke har blitt gravid etter ca ett år."

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har ikke redusert dine muligheter for å bli gravid etter et keisersnitt. Dine sjanser for å bli gravid, er like store etter et keisersnitt som etter en "vanlig" födsel. Det er ikke det vanligeste at en blir gravid etter förste forsöket. 6 måneder er helt vanlig at det kan ta, men hvis du ikke har blitt gravid etter 1 år skal du söke hjelp. Det er mye som skal "klaffe" for at en graviditet skal skje. Jeg önsker dere lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...