Gå til innhold

Psykiatere på legevakten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på psykiatrisk legevakt. Har lest i journalen at psykiateren jeg pratet med har skrevet  "er ikke alvorlig deprimert" hvordan i alle dager kan psykiateren vite det iløpet av 10 minutter? Det er ikke tatt noen test på meg eller noenting. Psykiateren mente alt skyldes borderline. Og ja det er mye av grunnen men jeg blir også deprimert i perioder 

Anonymkode: 5361d...c05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært på psykiatrisk legevakt. Har lest i journalen at psykiateren jeg pratet med har skrevet  "er ikke alvorlig deprimert" hvordan i alle dager kan psykiateren vite det iløpet av 10 minutter? Det er ikke tatt noen test på meg eller noenting. Psykiateren mente alt skyldes borderline. Og ja det er mye av grunnen men jeg blir også deprimert i perioder 

Finnes det psykiatrisk legevakt?

Anonymkode: dec22...d97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes det psykiatrisk legevakt?

Ja i Oslo eksisterer det. Det er på samme sted som vanlig legevakt men i egen del i bygget 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja i Oslo eksisterer det. Det er på samme sted som vanlig legevakt men i egen del i bygget 

Så du oppsøkte psykiatrisk legevakt fordi du er deprimert? Er ikke det mer en sak for fastlegen din i roligere former til uka, enn psykiatrisk akuttlegevakt nå i helgen?

Anonymkode: c8d5e...cbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så flott tilbud! Hvilken hjelp skulle du trengt nå?

Skrevet

Så du oppsøkte psykiatrisk legevakt fordi du er deprimert? Er ikke det mer en sak for fastlegen din i roligere former til uka, enn psykiatrisk akuttlegevakt nå i helgen?

Anonymkode: c8d5e...cbe

Dette skjedde for en stund siden. Når jeg var veldig suicidal. Bare kom på det igjen nå siden det er rart han kunne vite jeg ikke var alvorlig deprimert iløpet av 10 minutter 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så flott tilbud! Hvilken hjelp skulle du trengt nå?

Jeg burde skrevet at dette skjedde for en stund siden 

Skrevet

Dette skjedde for en stund siden. Når jeg var veldig suicidal. Bare kom på det igjen nå siden det er rart han kunne vite jeg ikke var alvorlig deprimert iløpet av 10 minutter 

Jeg var hos legevakt som alvorlig deprimert og ble avvist. Privat psykiater henviste meg dagen etterpå og jeg ble innlagt i 5 måneder...

Skrevet

Spørsmålet mitt er egentlig hvordan kunne psykiateren komme til den konklusjonen i løpet av 10 min

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet mitt er egentlig hvordan kunne psykiateren komme til den konklusjonen i løpet av 10 min

Han brukte sin kunnskap og erfaring?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var hos legevakt som alvorlig deprimert og ble avvist. Privat psykiater henviste meg dagen etterpå og jeg ble innlagt i 5 måneder...

Oy det er skummelt. Slik burde det ikke være. Glad du fikk hjelp tilslutt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Poenget her er vel at han bruker sitt kliniske skjønn til å konstatere av du ikke er _alvorlig_ deprimert. Det tror jeg erfarne psykiatere kan ta stilling til i løpet av relativt kort tid. Du kan allikevel ha vært svært fortvilet osv. 

Skrevet (endret)

Jeg har tidligere snakket med mennesker med borderline som scorer 50-60 poeng på MADRS og som likevel er i full jobb og klarer seg fint.

Hvis det gir mening, så er symptomtrykket ved denne lidelsen sterkere enn den «objektive» depresjonen. Eller - det kjennes verre enn det på en måte er.

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...