AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har vært på psykiatrisk legevakt. Har lest i journalen at psykiateren jeg pratet med har skrevet "er ikke alvorlig deprimert" hvordan i alle dager kan psykiateren vite det iløpet av 10 minutter? Det er ikke tatt noen test på meg eller noenting. Psykiateren mente alt skyldes borderline. Og ja det er mye av grunnen men jeg blir også deprimert i perioder Anonymkode: 5361d...c05 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vært på psykiatrisk legevakt. Har lest i journalen at psykiateren jeg pratet med har skrevet "er ikke alvorlig deprimert" hvordan i alle dager kan psykiateren vite det iløpet av 10 minutter? Det er ikke tatt noen test på meg eller noenting. Psykiateren mente alt skyldes borderline. Og ja det er mye av grunnen men jeg blir også deprimert i perioder Anonymkode: 5361d...c05 Finnes det psykiatrisk legevakt? Anonymkode: dec22...d97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes det psykiatrisk legevakt? Anonymkode: dec22...d97 Ja i Oslo eksisterer det. Det er på samme sted som vanlig legevakt men i egen del i bygget Anonymkode: 5361d...c05 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja i Oslo eksisterer det. Det er på samme sted som vanlig legevakt men i egen del i bygget Anonymkode: 5361d...c05 Så du oppsøkte psykiatrisk legevakt fordi du er deprimert? Er ikke det mer en sak for fastlegen din i roligere former til uka, enn psykiatrisk akuttlegevakt nå i helgen? Anonymkode: c8d5e...cbe 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja i Oslo eksisterer det. Det er på samme sted som vanlig legevakt men i egen del i bygget Anonymkode: 5361d...c05 Så flott tilbud! Hvilken hjelp skulle du trengt nå? Anonymkode: dec22...d97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du oppsøkte psykiatrisk legevakt fordi du er deprimert? Er ikke det mer en sak for fastlegen din i roligere former til uka, enn psykiatrisk akuttlegevakt nå i helgen? Anonymkode: c8d5e...cbe Dette skjedde for en stund siden. Når jeg var veldig suicidal. Bare kom på det igjen nå siden det er rart han kunne vite jeg ikke var alvorlig deprimert iløpet av 10 minutter Anonymkode: 5361d...c05 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så flott tilbud! Hvilken hjelp skulle du trengt nå? Anonymkode: dec22...d97 Jeg burde skrevet at dette skjedde for en stund siden Anonymkode: 5361d...c05 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette skjedde for en stund siden. Når jeg var veldig suicidal. Bare kom på det igjen nå siden det er rart han kunne vite jeg ikke var alvorlig deprimert iløpet av 10 minutter Anonymkode: 5361d...c05 Jeg var hos legevakt som alvorlig deprimert og ble avvist. Privat psykiater henviste meg dagen etterpå og jeg ble innlagt i 5 måneder... Anonymkode: dec22...d97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden Spørsmålet mitt er egentlig hvordan kunne psykiateren komme til den konklusjonen i løpet av 10 min Anonymkode: 5361d...c05 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet mitt er egentlig hvordan kunne psykiateren komme til den konklusjonen i løpet av 10 min Anonymkode: 5361d...c05 Han brukte sin kunnskap og erfaring? Anonymkode: dec22...d97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var hos legevakt som alvorlig deprimert og ble avvist. Privat psykiater henviste meg dagen etterpå og jeg ble innlagt i 5 måneder... Anonymkode: dec22...d97 Oy det er skummelt. Slik burde det ikke være. Glad du fikk hjelp tilslutt Anonymkode: 5361d...c05 0 Siter
frosken Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har vært på psykiatrisk legevakt. Har lest i journalen at psykiateren jeg pratet med har skrevet "er ikke alvorlig deprimert" hvordan i alle dager kan psykiateren vite det iløpet av 10 minutter? Det er ikke tatt noen test på meg eller noenting. Psykiateren mente alt skyldes borderline. Og ja det er mye av grunnen men jeg blir også deprimert i perioder Anonymkode: 5361d...c05 Poenget her er vel at han bruker sitt kliniske skjønn til å konstatere av du ikke er _alvorlig_ deprimert. Det tror jeg erfarne psykiatere kan ta stilling til i løpet av relativt kort tid. Du kan allikevel ha vært svært fortvilet osv. 0 Siter
ISW Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden (endret) Jeg har tidligere snakket med mennesker med borderline som scorer 50-60 poeng på MADRS og som likevel er i full jobb og klarer seg fint. Hvis det gir mening, så er symptomtrykket ved denne lidelsen sterkere enn den «objektive» depresjonen. Eller - det kjennes verre enn det på en måte er. Endret 11 minutter siden av ISW 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.