Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I timen i dag sa behandler at neste time utfordrer hun meg til å være åpen og ærlig om noe jeg har holdt tilbake siden hun spurte meg om det er ting jeg ikke sier til henne og unngår å snakke om. Jeg tenker å ta henne på ordet og åpne meg. Men det jeg gjerne skulle hatt råd til er hvordan klare si det? Og hva gjør man med angeren og trang til selvstraff i ettertid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Sjø skrev (2 minutter siden):

I timen i dag sa behandler at neste time utfordrer hun meg til å være åpen og ærlig om noe jeg har holdt tilbake siden hun spurte meg om det er ting jeg ikke sier til henne og unngår å snakke om. Jeg tenker å ta henne på ordet og åpne meg. Men det jeg gjerne skulle hatt råd til er hvordan klare si det? Og hva gjør man med angeren og trang til selvstraff i ettertid?

Nei.

Dette klarer du selv. Det er dette hun ber deg om å gjøre. Våge åpne opp uten å ha et notat på det i forkant.

Edit: notat kan du jo alltids ha, men du kan skrive notatet selv. Du trenger ikke at andre dikterer det for deg.

Endret av XbellaX
Skrevet
Sjø skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke. Min erfaring er at dersom jeg sier det uten å faktisk være klar, havner jeg over toleransevinduet, og da er det ikke hensiktsmessig å si det. Noe må man presse seg selvsagt, det er en hårfin balansegang. 

Angeren og trangen til selvstraff etterpå lar du bare være der. Du vet at den kommer, du vet at du må gjennom den. Som en voldsom tannpine etter å ha trekt en tann. Så må du bare vente det ut, og gå inn å trekke ny tann neste time igjen. 

Anonymkode: 3e38b...aca

Skrevet
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Nei.

Dette klarer du selv. Det er dette hun ber deg om å gjøre. Våge åpne opp uten å ha et notat på det i forkant.

Edit: notat kan du jo alltids ha, men du kan skrive notatet selv. Du trenger ikke at andre dikterer det for deg.

Du har et godt poeng her. Jeg skal forsøke.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke. Min erfaring er at dersom jeg sier det uten å faktisk være klar, havner jeg over toleransevinduet, og da er det ikke hensiktsmessig å si det. Noe må man presse seg selvsagt, det er en hårfin balansegang. 

Angeren og trangen til selvstraff etterpå lar du bare være der. Du vet at den kommer, du vet at du må gjennom den. Som en voldsom tannpine etter å ha trekt en tann. Så må du bare vente det ut, og gå inn å trekke ny tann neste time igjen. 

Anonymkode: 3e38b...aca

Åja, akkurat det har jeg ikke tenkt over. Men det er foreløpig ikke noe stort jeg skal dele. Jeg har bare unnlatt å si det mest fordi jeg er redd for å bli misforstått.

Det var en fin måte å tenke på det på, skal ta med meg den.

Skrevet

Jeg kan relatere. Trang til selvstraff og skam er ekstremt etterpå, men jeg må bare stå i det. Mister søvn og blir svært aktivert, men slik er det.

Anonymkode: 7960b...dee

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan relatere. Trang til selvstraff og skam er ekstremt etterpå, men jeg må bare stå i det. Mister søvn og blir svært aktivert, men slik er det.

Anonymkode: 7960b...dee

Leit at du relaterer. Hva fungerer best for deg når du bare står i det? Forsøker du avlede eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...