Gå til innhold

Tror kjærligheten har seiret i vårt samliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst til å dele en glad-historie ☀️

Jeg har blitt rakket ned på av mannen min i over 30 år. I tillegg har han vært utålmodig og utagerende. Det var med å gi meg en kronisk følelse av å ha lav verdi som person samt en kropp som var i konstant beredskap. 

Tidligere i år oppdaget jeg at han var emosjonelt utro på nett med en felles bekjent. Vi ordnet opp i det, og jeg gikk inn i meg selv for å finne ut hva det var med meg som fikk han til å gjøre alt dette mot meg. Og vi måtte begge jobbe for å endre vår adferd overfor hverandre. 

(Han fikk også meldinger fra henne etter at han hadde slettet henne på Messenger og snap, og valgte da å blokkere henne uten min innblanding) 

Jeg har også fått en diagnose som bl.a. gjør at jeg tåler stress dårligere enn før. Dette fortalte jeg han i håp om at han skulle forstå at han måtte endre seg mht utålmodighet og utagering hvis vi skulle fortsette samlivet. Og det gikk inn på han. Han forsto alvoret og at han måtte endre seg, men også for sin egen del. 

Disse to tingene har endret livet mitt i en vesentlig grad - og hans. Jeg blir ikke lenger rakket ned på (det har ikke skjedd en eneste gang på 3 mnd, før var det daglig). Han er betydelig mer tålmodig og utagerer betydelig mindre (det skjer nesten ikke lenger). Han er ikke til å kjenne igen, og han sier det samme selv. Vi er snille og positive mot hverandre, og vi klemmer og sier at vi er glad i hverandre hver kveld når vi legger oss, og vi har mer energi. 

Jeg begynner å føle og tro på at jeg har en grunnleggende verdi som person, og jeg tror at i vårt tilfelle så har kjærligheten seiret. Dette ville jeg gjerne dele med dere, med et ønske om å spre håp til andre hvis jeg kan det. For dette trodde jeg faktisk aldri at jeg skulle få oppleve. 

Anonymkode: e38a7...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, herlighet. Jeg blir trist av å lese dette😭bli rakket ned i 30 år!! Har du hatt en vond barndom?

Anonymkode: 93423...672

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å, herlighet. Jeg blir trist av å lese dette😭bli rakket ned i 30 år!! Har du hatt en vond barndom?

Det var ikke meningen å gjøre noen triste.. fortid er fortid, det som teller er nåtid og fremtid - og sånn som det er nå har jeg det bra. Og jeg kjenner han og hans reaksjonsmønster så godt at jeg vet at dette er ekte fra hans side. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var ikke meningen å gjøre noen triste.. fortid er fortid, det som teller er nåtid og fremtid - og sånn som det er nå har jeg det bra. Og jeg kjenner han og hans reaksjonsmønster så godt at jeg vet at dette er ekte fra hans side. 

Jeg skjønner hvor du vil, men han har jo ødelagt store deler av livet ditt! Hva ser du i han?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...