AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg begynner snart i ny jobb, og jeg går direkte over fra den gamle til den nye uten fridager. Jeg går inn i en lederstilling, og i utganspunktet mener jeg faktisk at jeg er godt kvalifisert. Men jeg er gørrsliten etter en svært belastende innspurt, og jeg har av naturlige grunner ikke opplyst om bipolardiagnose. Akkurat nå trenger jeg egentlig bare praktiske tips for å håndtere en krevende (men også spennende og positiv osv) start på nytt arbeidsforhold. Det er tre år siden jeg hadde siste alvorlige episode (blandet episode med psykose). Jeg vet jeg er god til det jeg driver med. Men jeg er redd for å knele nå i denne helt avgjørende fasen i ny jobb. Dermed sover jeg dårlig., kverner osv. Bruker lavdose venlafaksin, Lamictal og lavdose risperidon. Anonymkode: 5d5c1...a43 0 Siter
Sjø Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg tenker kanskje det viktigste nå er å sikre søvn først og fremst. Har du noe medisiner du kan ta for det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Takk! Jeg har ikke fornyet resepten på Imovane, det bør jeg nok gjøre. Problemet der er at jeg lett får en totimers powernap før jeg ligger like søvnløs i etterkant, selv om risperidonen hjelper litt på «gjennomsovingsevnen». Jo mer jeg bekymrer meg, og jo viktigere det er at jeg føler meg opplagt, jo dårligere sover jeg, selvfølgelig. Nå er jeg klin våken, men må opp klokka seks 🙄 Anonymkode: 5d5c1...a43 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg begynner snart i ny jobb, og jeg går direkte over fra den gamle til den nye uten fridager. Jeg går inn i en lederstilling, og i utganspunktet mener jeg faktisk at jeg er godt kvalifisert. Men jeg er gørrsliten etter en svært belastende innspurt, og jeg har av naturlige grunner ikke opplyst om bipolardiagnose. Akkurat nå trenger jeg egentlig bare praktiske tips for å håndtere en krevende (men også spennende og positiv osv) start på nytt arbeidsforhold. Det er tre år siden jeg hadde siste alvorlige episode (blandet episode med psykose). Jeg vet jeg er god til det jeg driver med. Men jeg er redd for å knele nå i denne helt avgjørende fasen i ny jobb. Dermed sover jeg dårlig., kverner osv. Bruker lavdose venlafaksin, Lamictal og lavdose risperidon. Anonymkode: 5d5c1...a43 Skal du jobbe heltid?🫣 Anonymkode: 38aa0...ff1 0 Siter
Sjø Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Jeg har ikke fornyet resepten på Imovane, det bør jeg nok gjøre. Problemet der er at jeg lett får en totimers powernap før jeg ligger like søvnløs i etterkant, selv om risperidonen hjelper litt på «gjennomsovingsevnen». Jo mer jeg bekymrer meg, og jo viktigere det er at jeg føler meg opplagt, jo dårligere sover jeg, selvfølgelig. Nå er jeg klin våken, men må opp klokka seks 🙄 Anonymkode: 5d5c1...a43 Ja, det er nok lurt. Har du forsøkt andre alternativer som seroquel eller truxal? Hvis ikke kan det være verdt å prøve, tenker jeg i alle fall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du jobbe heltid?🫣 Anonymkode: 38aa0...ff1 Jepp, og heltid er overtid både i gammel og ny stilling. Anonymkode: 5d5c1...a43 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden Sjø skrev (1 minutt siden): Ja, det er nok lurt. Har du forsøkt andre alternativer som seroquel eller truxal? Hvis ikke kan det være verdt å prøve, tenker jeg i alle fall. Takk for tips! Jeg blir av en eller annen grunn kvalm av Truxal, og jeg får rastløse bein både av Seroquel og Zyprexa, har brukt begge deler som behovsmedisin tidligere. Det burde jeg ha skrevet! Anonymkode: 5d5c1...a43 0 Siter
Sjø Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for tips! Jeg blir av en eller annen grunn kvalm av Truxal, og jeg får rastløse bein både av Seroquel og Zyprexa, har brukt begge deler som behovsmedisin tidligere. Det burde jeg ha skrevet! Anonymkode: 5d5c1...a43 Åja, da så. Da har jeg dessverre ikke flere forslag til medisiner, men jeg tenker det kan være verdt å ta kontakt med fastlegen for å høre om det finnes noe annet du kan forsøke av medisiner. Ellers er det jo det med å følge rådene for god søvnhygiene, men det kan godt hende du gjør allerede? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.