Gå til innhold

Unnvikende pf.og gynekolog-besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kjennes ut som om jeg har livmorfremfall! Skremmende for meg, og jeg bør sjekke det opp hos gyn. Utfordringen min er at jeg er meget unnvikende og svært usikker på min egen kropp tykk, stygg osv(tar aldri celleprøve ). Har noen et par støttende ord til meg? Kanskje klokt å ta litt beroligende på forhånd?

Anonymkode: e81df...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du aldri vært hos gynekolog før? Kan det hjelpe å sette seg inn i nøyaktig hva som vil skje? Og kan det hjelpe å tenke at det er like normalt for en gynekolog å se inn i en pasients underliv som det er for en ørelege å se en pasient inn i øret? 

Anonymkode: 81788...970

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kjennes ut som om jeg har livmorfremfall! Skremmende for meg, og jeg bør sjekke det opp hos gyn. Utfordringen min er at jeg er meget unnvikende og svært usikker på min egen kropp tykk, stygg osv(tar aldri celleprøve ). Har noen et par støttende ord til meg? Kanskje klokt å ta litt beroligende på forhånd?

Du gjør lurt i med en skjek🙂hvordan kjennes dette ut? aldri opplevd. 

Endret av Musikk
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du aldri vært hos gynekolog før? Kan det hjelpe å sette seg inn i nøyaktig hva som vil skje? Og kan det hjelpe å tenke at det er like normalt for en gynekolog å se inn i en pasients underliv som det er for en ørelege å se en pasient inn i øret? 

Jeg har ikke vært hos gyn. før faktisk, men jeg har født 2 barn og hatt underlivsundersøkelse etterpå. Det er over 15 år siden. Jeg skjønner ressoneringen din. Det er utrolig angstfremkallende bare å tenke på en eventuell time.

Skrevet
Musikk skrev (7 minutter siden):

Du gjør lurt i med en skjek🙂hvordan kjennes dette ut? aldri opplevd. 

Jeg merket først at jeg begynte å tisse på meg ved hopp, nys osv. Så kjente jeg noe som falt/tyngde i skjeden. Som om jeg skal til å føde et organ🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke vært hos gyn. før faktisk, men jeg har født 2 barn og hatt underlivsundersøkelse etterpå. Det er over 15 år siden. Jeg skjønner ressoneringen din. Det er utrolig angstfremkallende bare å tenke på en eventuell time.

Det kan jeg skjønne. Jeg vil tro at det å ta en underlivsundersøkelse hos fastlegen vil være ganske likt som hos gynekolog uten at jeg har gjennomgått akkurat disse undersøkelsene du nevner selv. Men da vet du i alle fall litt hva du går til og hvordan det føles? Jeg ville rådet deg til å hoppe i det med en gang og bestille time nå. Og når dagen for timen kommer kan du sikkert godt ta noe beroligende (jeg tolker det som at dette er noe du tar til vanlig av og til? Hvis ikke test det på forhånd). Et annet tips jeg synes kan hjelpe litt er å ta på skjørt eller en lang tunika, det kan hjelpe på å føle seg litt mindre naken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg merket først at jeg begynte å tisse på meg ved hopp, nys osv. Så kjente jeg noe som falt/tyngde i skjeden. Som om jeg skal til å føde et organ🫣

Huff høres ikke godt ut🥺ta deg en tur til gynekologen han/henne har sett alt før. Ikke tenk på det🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...