Gå til innhold

Endring i seksualitet; lyst/fantasier eller depresjon/lavt selvbilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært/er langvarig (bipolar) deprimert. Jeg kjenner nå på økt seksuell energi og har et ønske om å bli brukt/utnyttet/ydmyket. Jeg er usikker på om det reelt er et seksuelt ønske eller om jeg vil "skade"/pine/straffe meg for å være udugelig/verdiløs. Noen som har hatt lignende tanker? Om det har noe å si ble jeg utsatt for seksuell krenkelse som barn.

Anonymkode: 08d3f...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, særlig i hypomane eller mer blandede episoder. For meg har det vært et forbigående ønske/behov, og jeg angrer dypt på de gangene jeg har rotet meg inn i relasjoner og hendelser hvor jeg faktisk har opplevd å bli skadet og nedverdiget. Jeg tror det har sammenheng med et slags behov for å gjenta tidligere traumer/opplevelser, som om det liksom skal hjelpe. I stedet skaper jeg bare mer skade.

Så lenge du har den minste mistanke om at dette ønsket kan være knyttet til bipolar- eller andre diagnoser du har, eller tidligere traumer, så vil jeg sterkt oppfordre deg til ikke å leve ut disse tankene eller lystene, fordi du risikerer å gjøre ting verre.

Økt seksuell energi er et viktig symptom på hypomani, så følg litt med. Selv med bipolar 2 er det ikke slik at hypomani utelukkende gir positive opplevelser…

Skrevet
Sokk skrev (39 minutter siden):

Jeg har opplevd det samme, særlig i hypomane eller mer blandede episoder. For meg har det vært et forbigående ønske/behov, og jeg angrer dypt på de gangene jeg har rotet meg inn i relasjoner og hendelser hvor jeg faktisk har opplevd å bli skadet og nedverdiget. Jeg tror det har sammenheng med et slags behov for å gjenta tidligere traumer/opplevelser, som om det liksom skal hjelpe. I stedet skaper jeg bare mer skade.

Så lenge du har den minste mistanke om at dette ønsket kan være knyttet til bipolar- eller andre diagnoser du har, eller tidligere traumer, så vil jeg sterkt oppfordre deg til ikke å leve ut disse tankene eller lystene, fordi du risikerer å gjøre ting verre.

Økt seksuell energi er et viktig symptom på hypomani, så følg litt med. Selv med bipolar 2 er det ikke slik at hypomani utelukkende gir positive opplevelser…

Takk for refleksjonene dine. Det bare kjennes som om jeg vil at noen skal voldta meg og kaste meg i skogen etterpå. Muligens er det slik at jeg ønsker at noen skal bekrefte følelsene og tankene jeg har om meg selv. Jeg skal følge med, ja. Vondt å høre at du gikk inn i relasjoner som var skadelige! 

Anonymkode: 08d3f...78f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...