Gå til innhold

Jeg har fått følelser for behandleren min - er de ødeleggende for terapien eller skal jeg bare la de være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått følelser for en av mine behandlere for første gang på et tiår. Kan si at det er veldig uvanlig for meg å være da jeg har sett på tidligere behandlere mer som en slags tjeneste og at de bare får betalt for å gi hjelp og at de ikke genuint bryr seg - i likhet med alle andre betalte tjenester i samfunnet. Men nå har jeg altså klart å få følelser for behandler jeg går til. Jeg tror ikke det er forelskelse eller betatthet, mer en facinasjon og ønske om at hun genuint skal like meg personlig som person/pasient. Ser veldig frem til hver time og skulle ønske vi møttes oftere. (Vi er forresten begge kvinner, jeg er bifil aner ikke hennes legning dersom det er relevant å vite).

Hva tenker dere om dette? Er disse følelsene mine ødeleggende for terapien eller skal jeg bare la de være?

Anonymkode: e78d4...b7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har fått følelser for en av mine behandlere for første gang på et tiår. Kan si at det er veldig uvanlig for meg å være da jeg har sett på tidligere behandlere mer som en slags tjeneste og at de bare får betalt for å gi hjelp og at de ikke genuint bryr seg - i likhet med alle andre betalte tjenester i samfunnet. Men nå har jeg altså klart å få følelser for behandler jeg går til. Jeg tror ikke det er forelskelse eller betatthet, mer en facinasjon og ønske om at hun genuint skal like meg personlig som person/pasient. Ser veldig frem til hver time og skulle ønske vi møttes oftere. (Vi er forresten begge kvinner, jeg er bifil aner ikke hennes legning dersom det er relevant å vite).

Hva tenker dere om dette? Er disse følelsene mine ødeleggende for terapien eller skal jeg bare la de være?

Det kan jo bli forstyrrende hvis du begynner å tenke på henne utenfor timene, sånn at du lengter etter henne/timene. Kanskje det kan hindre deg i å være 100% ærlig, hvis du vil vise deg fra din beste side? Jeg har vært i samme situasjon og opplevde det som veldig slitsomt. 

Anonymkode: e7733...773

Skrevet

Det er noe som skjer med veldig mange. Ingenting å bry seg om. Du kan ta det opp om du ønsker, men jeg ser ikke på det som en nødvendighet. Det er en fascinasjon som går over. Fokuser på terapien og hold fokus på hjemmeleksene dine.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan jo bli forstyrrende hvis du begynner å tenke på henne utenfor timene, sånn at du lengter etter henne/timene. Kanskje det kan hindre deg i å være 100% ærlig, hvis du vil vise deg fra din beste side? Jeg har vært i samme situasjon og opplevde det som veldig slitsomt. 

Hvor lenge varte det og gikk det over? Hva ble slitsomt? Jeg spør fordi jeg opplever noe av det samme selv nå.

Anonymkode: 18807...184

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er svært vanlig, men jeg ville absolutt delt det med terapeuten. Hun møter nok dette ofte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja det er jeg enig i. Du skriver du har vært i samme situasjon? Hvordan kom du deg ut av det? Avsluttet du behandler eller var det andre måter du kom deg ut av det på?

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (21 minutter siden):

Det er noe som skjer med veldig mange. Ingenting å bry seg om. Du kan ta det opp om du ønsker, men jeg ser ikke på det som en nødvendighet. Det er en fascinasjon som går over. Fokuser på terapien og hold fokus på hjemmeleksene dine.

Veldig mange? Trodde ikke det var så vanlig? Hvor lang tid bør jeg regne med det tar før det går over? Har gått til henne siden november i fjor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er svært vanlig, men jeg ville absolutt delt det med terapeuten. Hun møter nok dette ofte.

Kunne du sagt litt om akkurat hvorfor du ville delt det med terapeuten? Det virker skummelt å dele, vet ikke om jeg tør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig mange? Trodde ikke det var så vanlig? Hvor lang tid bør jeg regne med det tar før det går over? Har gått til henne siden november i fjor.

Ja, det er _veldig_ vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Ja, det er _veldig_ vanlig. 

Ok, det gjør det jo litt mindre brysomt og flaut. Men hvor lang tid bruker det å ta før det går over da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, det gjør det jo litt mindre brysomt og flaut. Men hvor lang tid bruker det å ta før det går over da?

Det er helt sikkert ikke første gang behandleren hører om det, dersom du ønsker å ta det opp med henne. Jeg kan ikke si noe om tid.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Det er helt sikkert ikke første gang behandleren hører om det, dersom du ønsker å ta det opp med henne. Jeg kan ikke si noe om tid.

Hva om hun misforstår meg og tenker jeg er forelsket? For det er vel ikke det dette her er?

Skrevet

Hva om hun misforstår meg og tenker jeg er forelsket? For det er vel ikke det dette her er?

Det avhenger jo at du sier at det ikke handler om det, hun er ikke tankeleser :- ) Dette er ikke en big deal, bare ta det opp med henne (så sant du ønsker det, selvsagt). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjempevanlig! Bare google så kan du se:)

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo at du sier at det ikke handler om det, hun er ikke tankeleser :- ) Dette er ikke en big deal, bare ta det opp med henne (så sant du ønsker det, selvsagt). 

Ja du det er nok sant det. Jeg får tenke på hvorvidt jeg tar det opp med henne eller ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Kjempevanlig! Bare google så kan du se:)

Ja, det kunne jeg jo ha gjort. Tenkte ikke helt over det hehe.

Skrevet

Ja du det er nok sant det. Jeg får tenke på hvorvidt jeg tar det opp med henne eller ikke...

Ja gjør det. Dersom du føler at du blir helt hekta (over lengre tid) og ikke klarer å fokusere på terapien så tar du det opp og snakker om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja gjør det. Dersom du føler at du blir helt hekta (over lengre tid) og ikke klarer å fokusere på terapien så tar du det opp og snakker om det. 

Ja, det er nok en lur målestokk på det. Forhåpentligvis går det bare over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...