Gå til innhold

Problemer med å spise lunsj foran kollegaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt problemer med å spise forran mennesker, spesielt når jeg ikke kjenner de så godt. I den forrige jobben jeg hadde i 3 års tid hadde jeg med en liten yoghurt jeg følte meg komfortabel nok til å klare å spise. Hovedproblemet mitt er at jeg blir nervøs og når jeg blir nervøs blir jeg kvalm og i verste fall ender det opp med at jeg brekker meg skikkelig. Å spise vanlig mat som skiver eller salat er nærmest umulig. Jeg måtte slutte i nevnte jobb fordi den skulle nedlegges. Nå i den nye jobben klarer jeg ikke spise i det hele tatt og jeg jobber til kl 14 så det er jo ikke helt bra å gå så lenge uten mat (jeg spiser aldri frokost heller). En annen ting som gjør meg veldig flau er at sjefen min har merket seg dette og kommenterer det med jevne mellomrom, og sier ting som at det ikke er bra å gå uten mat, stiller spørsmål om jeg går på en spesiell diett osv.

Hva bør/kan jeg gjøre med dette problemet? 

Anonymkode: aa04a...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også gjerne legge til at jeg veldig gjerne ønsker å kunne spise sammen med mine kollegaer, jeg bare klarer det ikke. Har tenkt tanken på om jeg kunne fått et eget rom å spise på alene men da hadde jeg jo mistet helt det sosiale med kollegaene i pausen. I tillegg til at jeg bekymrer for at om jeg hadde sittet der alene hadde mine kollegaer tenkt sitt.

Skrevet

Hva er det som gjør deg nervøs? Hva er du redd for?

Anonymkode: 994fe...57a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det som gjør deg nervøs? Hva er du redd for?

Det som gjør meg mest nervøs og som jeg er redd for er at jeg kommer til å brekke meg. Så det blir vel på mange måter en slags ond sirkel? Jeg er veldig nervøs generelt sett for hva folk tenker og mener om meg og gjøre noe som er feil, rart osv.

Skrevet

Kan du begynne å spise frokost? Kanskje et litt stort måltid, slik at det ikke gjør noe om lunsjen blir liten. Så kan du starte med den lille yoghurten og trene deg opp til å spise foran andre. Ta små, små skjeer med bare bittelitt om gangen. Hvis noen spør. si at du føler deg litt uggen i magen og har ikke så mye matlyst.

Skrevet

spis en god frokost og så tar du med deg noen barer eller noe. så sier du bare at du er ikke så sulten midt på dagen. Frokost må du få i deg så har du mer å gå på. Jeg spiser heller ikke lunch, venter til middag. 

Anonymkode: 23e2c...53c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du begynne å spise frokost? Kanskje et litt stort måltid, slik at det ikke gjør noe om lunsjen blir liten. Så kan du starte med den lille yoghurten og trene deg opp til å spise foran andre. Ta små, små skjeer med bare bittelitt om gangen. Hvis noen spør. si at du føler deg litt uggen i magen og har ikke så mye matlyst.

Jeg er så kvalm om morgenen at jeg ikke klarer spise noe. Kunne kanskje klart å drukket en smoothie men så er det det å ha tid og ork til å lage det da.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

spis en god frokost og så tar du med deg noen barer eller noe. så sier du bare at du er ikke så sulten midt på dagen. Frokost må du få i deg så har du mer å gå på. Jeg spiser heller ikke lunch, venter til middag. 

Anonymkode: 23e2c...53c

Se svaret mitt over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...