Gå til innhold

Hva synes dere om media og kritikken mot Nyland?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke slå av lyden da, eller bruke tvbilde + radio? Du klarer vel å se på en kamp selv om du er uenig i det kommentatorene sier? De som kommenterer under kampen har jo hele tiden påpekt den vanskelige situasjonen til Nyland da han hele tiden ender opp på benken, heiet når han har reddet OG kritisert feilene hans. Det er da så nyansert som det kan få blitt? Nå er du fryktelig sart synes jeg?

Anonymkode: f0dd4...f95

Siden jeg ikke kan noe om fotball, hvor mye får jeg ut av det da hvis det ikke er noen som kan ta meg gjennom spillet?

Ja, det er nettopp det, de gjør knapt annet enn å påpeke feilene hans og den vanskelige situasjonen, de ser ikke noe positivt i noe som helst, og jeg får oppriktig vondt av gnaget dems. Det er ikke det jeg kaller trivelig underholdning. NRK var mye finere å høre på enn TV2 også under VM, men nå har kampene bare blitt vist på TV2. 

Anonymkode: 9dae2...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Siden jeg ikke kan noe om fotball, hvor mye får jeg ut av det da hvis det ikke er noen som kan ta meg gjennom spillet?

Ja, det er nettopp det, de gjør knapt annet enn å påpeke feilene hans og den vanskelige situasjonen, de ser ikke noe positivt i noe som helst, og jeg får oppriktig vondt av gnaget dems. Det er ikke det jeg kaller trivelig underholdning. NRK var mye finere å høre på enn TV2 også under VM, men nå har kampene bare blitt vist på TV2. 

Det var derfor jeg sa lytt til radio, de sender jo der, så demper du bare lyd på tven. 

De påpekte feilene og forklarte hvorfor dette er feil som ikke burde vært begått, at det tydet på mangel på spilletid. Det er arbeidsoppgavene deres. Og de fremhevet også når noe gikk bra og forklarte situasjonen i klubben. Du er ALTFOR sart om du henger deg opp i dette her. Se på kommentarfelt i some, der kan du snakke om hat. Sørloth ble drapstrua fordi han ikke sendte en pasning til Haaland under VM, det er spinnvillt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var derfor jeg sa lytt til radio, de sender jo der, så demper du bare lyd på tven. 

De påpekte feilene og forklarte hvorfor dette er feil som ikke burde vært begått, at det tydet på mangel på spilletid. Det er arbeidsoppgavene deres. Og de fremhevet også når noe gikk bra og forklarte situasjonen i klubben. Du er ALTFOR sart om du henger deg opp i dette her. Se på kommentarfelt i some, der kan du snakke om hat. Sørloth ble drapstrua fordi han ikke sendte en pasning til Haaland under VM, det er spinnvillt.

Ahh, radio, det var lurt, så lenge laggen ikke er for lang. Da blir det jo rart. Men jeg skal definitivt prøve. 

Jeg synes kritikken Sørloth fikk også var helt hårrreisende, jeg orker ikke sånt! Det kan godt hende jeg er for sart, men fet er må sånn jeg er, jeg får så vondt av folk. Det kan være godt å kjenne at den sympatien er der også, som når Nyland gjorde feil i Englandkampen og var lei seg for det. Og det er en del av gamet i mine øyne, man vinner og taper og jeg vil være med på begge deler, og jeg vil det skal skape følelser i meg. 

Men når det er lynsjestemning som det har vært nå rundt disse kampene, så er det rett og slett ikke noe underholdning i det for min del, eller noe jeg liker å utsette meg for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ahh, radio, det var lurt, så lenge laggen ikke er for lang. Da blir det jo rart. Men jeg skal definitivt prøve. 

Jeg synes kritikken Sørloth fikk også var helt hårrreisende, jeg orker ikke sånt! Det kan godt hende jeg er for sart, men fet er må sånn jeg er, jeg får så vondt av folk. Det kan være godt å kjenne at den sympatien er der også, som når Nyland gjorde feil i Englandkampen og var lei seg for det. Og det er en del av gamet i mine øyne, man vinner og taper og jeg vil være med på begge deler, og jeg vil det skal skape følelser i meg. 

Ja, du kan forsøke og se. De ser den live så mye lagg kan det umulig være. 

Ja det med Sørloth var fælt, det var stygt. Det er trist når det skal være slik. Da er det ikke kritikk lenger, det er bare useriøst og fælt. Da er det grumset i kommentarfeltene som viser seg og det er hårreisende.

Med Nyland handler det mye om mangel på trening, ikke kun om å begå feil fordi feil gjør alle. Det er lite Nyland selv får gjort noe med, han gjør så godt han kan med det utgangspunktet han har. Men tabbene var grove og da må en tåle å få plassen sin diskutert. Han er uansett så gammel nå at det er viktig å få frem de nye talentene. Han virker som en kjernekar, skulle bare ønske han fikk mye mer spilletid i hjemklubben sin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, du kan forsøke og se. De ser den live så mye lagg kan det umulig være. 

Ja det med Sørloth var fælt, det var stygt. Det er trist når det skal være slik. Da er det ikke kritikk lenger, det er bare useriøst og fælt. Da er det grumset i kommentarfeltene som viser seg og det er hårreisende.

Med Nyland handler det mye om mangel på trening, ikke kun om å begå feil fordi feil gjør alle. Det er lite Nyland selv får gjort noe med, han gjør så godt han kan med det utgangspunktet han har. Men tabbene var grove og da må en tåle å få plassen sin diskutert. Han er uansett så gammel nå at det er viktig å få frem de nye talentene. Han virker som en kjernekar, skulle bare ønske han fikk mye mer spilletid i hjemklubben sin.

Jeg er ikke uenig med deg i det du skriver om Nyland nå, men jeg er uenig i at det bare har vært saklig og respektabel diskusjon rundt dette. Jeg retter kritikken mot media, fordi de har så mye makt og det er de vi går til for å bli oppdaterte. Hva som skrives i kommentarfeltene er fælt, men det er vanskeligere å ansvarliggjøre de på samme måte, som noen som er på jobb. De må også tåle kritikk for oppførselen sin, som jeg synes er mer kritikkverdig en feilene Nyland har gjort, fordi han har gjort så godt han kan, men så var det (kanskje) ikke bra nok. Mens de velger hvordan de skal vinkle og skrive om ting. De skal gjøre presseetiske valg, og de har masse ansvar. 

Jeg legger meg nå, men takk for at du har holdt samtalen i gang i kveld. Jeg kjenner at det var veldig godt å snakke/skrive med noen om dette. Jeg har følt meg som en frustrert trykkoker nesten. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...