AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Slik jeg lærte på trafikkskole, er det ikke lov å kjøre over fartsgrensen i venstrefeltet og den er kun til forbikjøring. Jeg holdt meg likevel til venstre en stund, fordi jeg skulle forbikjøring en viss by og dette var i 16 tiden og jeg visste i mange avkjøringen ville det bli tett. Kjørte likevel bare litt fortere enn 100 km/t som var grensa der. Jeg holdt god avstand til neste bil fordi jeg ikke liker kjøre klin bak noen i høy fart. Klin bak mek kjørte en porsje og etterhvert lyste på meg ville forbi, så jeg viket unna. Han kjørte i stor fart. Og kom ikke lengre enn klin bak neste bil. Har også fundert på det hvordan det fungerer i dag. I høyrefelt blir man alltid stående bak noen som kjører 80 km/t i 100 sone. I venstre blir man presset til å kjøre 130. Finnes det ikke noe bedre løsninger på dette? For eksempel tre felt.😛 Anonymkode: c7505...727 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det burde være et eget sted i helvete for folk i dyre biler som kjører sånn i venstre felt. Personlig pleier jeg i sånne tilfeller å bremse godt ned og litt flåsete sagt håpe at vedkommende i bilen bak blir så sint at han sprekker. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nordmenn er dårlige til å kjøre riktig på motorvei. Jeg er så lei. Anonymkode: f1103...311 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AI-oversikt Bruk av venstre kjørefelt på flerfeltsvei og motorvei er strengt regulert i Norge. Hovedregelen er at venstre felt kun skal brukes til forbikjøring. Viktige regler for venstre kjørefelt Hovedregel – hold til høyre: Du skal alltid kjøre i høyre felt med mindre du skal kjøre forbi noen. Kun til forbikjøring: Du trekker ut i venstre felt for å passere et annet kjøretøy, og skal kjøre tilbake til høyre felt så snart forbikjøringen er ferdig og det er trygt. Ikke "ligg" i venstre felt: Det er ulovlig og skaper farlige situasjoner og dårlig trafikkflyt å bli liggende i venstre felt dersom høyre felt er ledig Anonymkode: 9c7f2...d8b 1 Siter
ISW Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): AI-oversikt Bruk av venstre kjørefelt på flerfeltsvei og motorvei er strengt regulert i Norge. Hovedregelen er at venstre felt kun skal brukes til forbikjøring. Viktige regler for venstre kjørefelt Hovedregel – hold til høyre: Du skal alltid kjøre i høyre felt med mindre du skal kjøre forbi noen. Kun til forbikjøring: Du trekker ut i venstre felt for å passere et annet kjøretøy, og skal kjøre tilbake til høyre felt så snart forbikjøringen er ferdig og det er trygt. Ikke "ligg" i venstre felt: Det er ulovlig og skaper farlige situasjoner og dårlig trafikkflyt å bli liggende i venstre felt dersom høyre felt er ledig Anonymkode: 9c7f2...d8b To kommentarer. 1) Ved kø. Da bør begge felt brukes for å øke kapasiteten på veien. 2) Man skal ikke ligge i venstre felt, men det skal ikke være en forventning om at man skal ligge 40 km/t over fartsgrensen ved en forbikjøring for å tilfredsstille den arrogante idioten i Porsche og med usunt høyt blodtrykk sitt behov for å spare tre sekunder. Man kjører forbi i forsvarlig hastighet uavhengig av bilen bak, og legger seg i høyre felt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.