Gå til innhold

Slapper du, sånn egentlig, av noen gang og isåfall hvordan/med hvem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slapper veldig sjelden av. Er alltid på vakt og kjenner på dårlig samvittighet for hva jeg burde gjøre osv (bruker alle krefter på jobb, er tomt batteri når jeg kommer hjem). Lever i en anstrengt familiedynamikk.

Anonymkode: e8c11...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapper ofte totalt av med samboer. Er faktisk så trygg og avslappet med han at jeg har fått betydelig reduserte ptsd symptomer. Jeg har feks nesten aldri mareritt lenger.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (23 minutter siden):

Slapper ofte totalt av med samboer. Er faktisk så trygg og avslappet med han at jeg har fått betydelig reduserte ptsd symptomer. Jeg har feks nesten aldri mareritt lenger.

Kan jeg spørre om hvordan du klarer det, selv med betydelig redusert funksjon, ? Har du god selvfølelse?

Ikkeanonymnok
Skrevet

Nei jeg slapper aldri helt av, for mye støy i hodet mitt og uro i kroppen til at det er mulig. Eller, kroppen slapper vel teknisk sett av den korte stunden jeg sover. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvordan du klarer det, selv med betydelig redusert funksjon, ? Har du god selvfølelse?

Jeg har hatt en delt selvfølelse hele livet. Har vært veldig fornøyd med halve meg, men slitt veldig I forhold til kropp. Så jobbet jeg med ROS et år og så falt egentlig alt på plass. Jeg ble sikker på min egenverdi. Så fant jeg en kjærest som er veldig flink på å vise at han elsker meg uforbeholdent. Han har en veldig ro rundt seg og vi har ingen konflikter (vi er selvfølgelig uenig om ting, men diskuterer med respekt. Og har respekt for at det er greit at vi er uenig) Derfor er jeg blitt veldig trygg. Vi har jobbet spesifikt for å gjøre meg trygg på de områdene traumene mine er knyttet til og jeg føler vi har kommet i mål med det.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (18 timer siden):

Jeg har hatt en delt selvfølelse hele livet. Har vært veldig fornøyd med halve meg, men slitt veldig I forhold til kropp. Så jobbet jeg med ROS et år og så falt egentlig alt på plass. Jeg ble sikker på min egenverdi. Så fant jeg en kjærest som er veldig flink på å vise at han elsker meg uforbeholdent. Han har en veldig ro rundt seg og vi har ingen konflikter (vi er selvfølgelig uenig om ting, men diskuterer med respekt. Og har respekt for at det er greit at vi er uenig) Derfor er jeg blitt veldig trygg. Vi har jobbet spesifikt for å gjøre meg trygg på de områdene traumene mine er knyttet til og jeg føler vi har kommet i mål med det.

Fint å lese! Så du har blitt trygg gjennom erfaring av en annens nervesystem på en måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fint å lese! Så du har blitt trygg gjennom erfaring av en annens nervesystem på en måte?

Jeg tror at mye av tryggheten faktisk kommer gjennom kroppskontakt. Jeg har veldig tro på at kroppskontakt roer nervesystemet. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Jeg tror at mye av tryggheten faktisk kommer gjennom kroppskontakt. Jeg har veldig tro på at kroppskontakt roer nervesystemet. 

Det er veldig interssant. Takk. Jeg vil ha mindre nærkontakt dess verre jeg føler meg.

AnonymBruker
Skrevet

Slapper av ute på fjellet og alene. Så lenge jeg er tilgjengelig via tlf eller annet så klarer jeg ikke å slappe av. 

Anonymkode: 8bac8...4d7

Skrevet
Fru2020 skrev (44 minutter siden):

Hørte på podcast "leger om livet" som bekrefter dette. Det var en sexolog som sa det. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har hørt en gang at spebarn kan dø av manglende kroppskontakt? Eller kanskje det var et dyr?

Anonymkode: 0e6bb...92f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener jeg har hørt en gang at spebarn kan dø av manglende kroppskontakt? Eller kanskje det var et dyr?

Nei, det stemmer!

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, det stemmer godt. Ble studert i barnehjem I østeuropa.

Ai sier mye om sammenhengen mellom kroppskontakt og nervesystemet. Den dro fram at vektdyne er laget for etter samme tanke. Så om man ikke har en partner tilgjengelig så går det an å bruke vektdyne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, i dag er en veldig bevisst på dette under behandling av premature barn. I dag blir premature lagt på mor og fars bryst så raskt det er medisinsk mulig. Stor endring fra 30-40 år tilbake. En ser at både barn og foreldre har godt av det. .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...