Fru2020 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Vi skal ha besøk i morgen. I gangen nede står det noen esker, kjellerstuen et kaos, soverommet har brukte klær på gulvet, I stuen og kjøkkenet er det plettfritt og helt ryddig, men badet har fullt av tomme doroller. Hvor ryddig har du det? Jeg har en sånn tanke om at dol-damene har alt på stell i alle rom. Jeg holder det helt ryddig og flott I etasjen hvor jeg oppholder meg på dagtid (stue og kjøkken) Entre og gjestetoalett er også alltid ryddig og rent. Men altså resten av huset har jeg ingen kontroll. Jeg er ganske så rotete anlagt, samtidig som jeg er en kontrollfreak og har skuffer og bokser som er markert med etiketter. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg er av den typen som vasker støv på listene bak reolene på et rom i andre etasje hvor gjester ikke skal oppholde seg før jeg eventuelt får besøk. Utover det er jeg svært opptatt av å ha det ryddig og rent og er også av typen som legger godt merke til støv og skitt hos andre om jeg er på besøk. Men jeg vet også at jeg er noe spesiell når det kommer til disse tingene. Jeg har forøvrig ikke hatt besøk på flere år og er vel på besøk hos andre kanskje en gang i året så jeg slipper å forholde meg til det. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg har det så ryddig som jeg trenger til enhver tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg har det ganske rotete og ganske skittent til enhver tid. Skal jeg ha besøk vil jeg gjerne vite om det i god tid så jeg får ryddet og basket over alt. Jeg tror jeg hadde hatt det mye ryddigere og renere om jeg hadde bodd helt alene, men bor med en rotekopp som aldri rydder etter seg, og aldri rengjør. Han tømmer og fyller oppvaskmaskinen av og til når det er overfylt, men har aldri sett at han har vasket kjøkkenbenken f.eks. Jeg aldri besøk spontant, mens han har spontant besøk av og til. Jeg skjems over hvordan det ser ut, men orker ikke gjøre noe med det, og han bryr seg ikke. Anonymkode: 3a645...186 0 Siter
Fru2020 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Ikkeanonymnok skrev (14 minutter siden): Jeg er av den typen som vasker støv på listene bak reolene på et rom i andre etasje hvor gjester ikke skal oppholde seg før jeg eventuelt får besøk. Utover det er jeg svært opptatt av å ha det ryddig og rent og er også av typen som legger godt merke til støv og skitt hos andre om jeg er på besøk. Men jeg vet også at jeg er noe spesiell når det kommer til disse tingene. Jeg har forøvrig ikke hatt besøk på flere år og er vel på besøk hos andre kanskje en gang i året så jeg slipper å forholde meg til det. Det høres utrolig slitsomt ut😅 Det hadde jeg ikke orket. Jeg har måttet legge listen betydelig ned etter at jeg ble syk, men lister vasker jeg sjeldent eller aldri. Pleier å ha vaskehjelp en gang før jul og hun tar listene. Så det blir med en gang i året. psykedeliker skrev (6 minutter siden): Jeg har det så ryddig som jeg trenger til enhver tid. Men hvor ryddig trenger du? 0 Siter
Fru2020 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det ganske rotete og ganske skittent til enhver tid. Skal jeg ha besøk vil jeg gjerne vite om det i god tid så jeg får ryddet og basket over alt. Jeg tror jeg hadde hatt det mye ryddigere og renere om jeg hadde bodd helt alene, men bor med en rotekopp som aldri rydder etter seg, og aldri rengjør. Han tømmer og fyller oppvaskmaskinen av og til når det er overfylt, men har aldri sett at han har vasket kjøkkenbenken f.eks. Jeg aldri besøk spontant, mens han har spontant besøk av og til. Jeg skjems over hvordan det ser ut, men orker ikke gjøre noe med det, og han bryr seg ikke. Anonymkode: 3a645...186 Det aller meste av rotet her er samboer sitt. Han har enda ikke kommet på plass etter innflytting for halvannet år siden. Jeg liker det ikke, men jeg kan ikke mase på han om å gjøre det fordi det er gode grunner til at det er slik som det er. Så vi må leve med det. 0 Siter
Vhanja Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Vi har det ikke alltid så ryddig som vi ønsker. Jeg trives ikke når ting er rotete, da har jeg ikke ro i hodet. Samtidig er vi dårlig på å holde rutiner når det kommer til å holde ting rent, delvis siden vi begge har helseproblemer. Men vi har blitt bedre og begynner å få litt skikk på ting. Problemet er vel at vi har altfor mange ting, så det står litt stablet med lagringsbokser her og der. 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Fru2020 skrev (5 minutter siden): Det høres utrolig slitsomt ut😅 Det hadde jeg ikke orket. Jeg har måttet legge listen betydelig ned etter at jeg ble syk, men lister vasker jeg sjeldent eller aldri. Pleier å ha vaskehjelp en gang før jul og hun tar listene. Så det blir med en gang i året. Det er utrolig slitsomt også, men jeg klarer ikke å la være. Har prøvd og det ble veldig utrivelig for både meg og besøket. Jeg liker ikke å ha besøk uansett så da er det ikke så nøye tenker jeg. Skjønner at du må begrense deg litt. Men bra du kan få litt avlastning av vaskehjelp. Etter hva jeg hører av andre «normale» folk er det ingen som bryr seg om det er litt rot eller litt støv når de er på besøk, så det går nok fint for deg i morgen. Endret 5 timer siden av Ikkeanonymnok 0 Siter
Lady HM Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fru2020 skrev (1 time siden): Vi skal ha besøk i morgen. I gangen nede står det noen esker, kjellerstuen et kaos, soverommet har brukte klær på gulvet, I stuen og kjøkkenet er det plettfritt og helt ryddig, men badet har fullt av tomme doroller. Hvor ryddig har du det? Jeg har en sånn tanke om at dol-damene har alt på stell i alle rom. Jeg holder det helt ryddig og flott I etasjen hvor jeg oppholder meg på dagtid (stue og kjøkken) Entre og gjestetoalett er også alltid ryddig og rent. Men altså resten av huset har jeg ingen kontroll. Jeg er ganske så rotete anlagt, samtidig som jeg er en kontrollfreak og har skuffer og bokser som er markert med etiketter. Jeg har det alltid ryddig (og rent) i de rommene hvor gjester vil oppholde seg (soverommet mitt er ikke et slikt sted). Men jeg skjønner ikke helt dette med tomme doruller - hvis de ligger strødd løst utover hele badet, hadde jeg jo bare kastet dem i søpla, men hvis det er tomme durullkjerner i søppelekassa på badet hadde jeg ikke brudd meg (eller; hvis den søppelkassa var full hadde jeg nok vurdert å skifte pose). 1 Siter
psykedeliker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fru2020 skrev (23 minutter siden): Men hvor ryddig trenger du? Det avhenger av kontekst, tid og sted. I hverdagen trenger jeg å ha det akkurat så ryddig at jeg finner alt jeg har bruk for og får gjort alt jeg skal til riktig tid. Mange ting har sin faste plass, og blir sortert etter funksjon og bruksområde. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Mannen er rimelig flink på å holde orden og holde rent så her er det orden, i min sofakrok har jeg masse papirer i forbindelse med foreldrene mine. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg kan herved avkrefte at alle dol-fruer har det strøkent til enhver tid! 😂 4 Siter
Fru2020 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Ikkeanonymnok skrev (3 timer siden): Det er utrolig slitsomt også, men jeg klarer ikke å la være. Har prøvd og det ble veldig utrivelig for både meg og besøket. Jeg liker ikke å ha besøk uansett så da er det ikke så nøye tenker jeg. Skjønner at du må begrense deg litt. Men bra du kan få litt avlastning av vaskehjelp. Etter hva jeg hører av andre «normale» folk er det ingen som bryr seg om det er litt rot eller litt støv når de er på besøk, så det går nok fint for deg i morgen. Tenker de får tåle det. Håper å ha overskudd nok til å plante opp til høst utenfor så er det iallefall fint der de kommer. Hvorfor liker du ikke besøk? Er det fordi du må rydde og vaske? Lady HM skrev (2 timer siden): Jeg har det alltid ryddig (og rent) i de rommene hvor gjester vil oppholde seg (soverommet mitt er ikke et slikt sted). Men jeg skjønner ikke helt dette med tomme doruller - hvis de ligger strødd løst utover hele badet, hadde jeg jo bare kastet dem i søpla, men hvis det er tomme durullkjerner i søppelekassa på badet hadde jeg ikke brudd meg (eller; hvis den søppelkassa var full hadde jeg nok vurdert å skifte pose). Sukk...dorullene står på benken fordi søppelkurven er full og ingen tar seg bryet med å tømme den. Derfor er det også nå to tomme flasker I dusjen. Ingen unnskyldning🙈 psykedeliker skrev (2 timer siden): Det avhenger av kontekst, tid og sted. I hverdagen trenger jeg å ha det akkurat så ryddig at jeg finner alt jeg har bruk for og får gjort alt jeg skal til riktig tid. Mange ting har sin faste plass, og blir sortert etter funksjon og bruksområde. Høres funksjonelt ut stjernestøv skrev (2 timer siden): Mannen er rimelig flink på å holde orden og holde rent så her er det orden, i min sofakrok har jeg masse papirer i forbindelse med foreldrene mine. Kan tenke meg at det blir endel papirer. Så flott at du har en mann som hjelper til. Lillemus skrev (1 time siden): Jeg kan herved avkrefte at alle dol-fruer har det strøkent til enhver tid! 😂 Herlig😅 0 Siter
laban Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Lady HM skrev (3 timer siden): Jeg har det alltid ryddig (og rent) i de rommene hvor gjester vil oppholde seg Sånn er det hos oss også. Soverommet er ikke rotete selv om ingen gjester skal dit, men kjellerstua er en "frisone" der standarden er lavere. Ingen gjester skal dit nå som vi er bare voksne i husstanden. 0 Siter
Lady HM Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Fru2020 skrev (43 minutter siden): Sukk...dorullene står på benken fordi søppelkurven er full og ingen tar seg bryet med å tømme den. Derfor er det også nå to tomme flasker I dusjen. Ingen unnskyldning🙈 Å tømme søpla koster ikke en kalori, men jeg har faktisk flere tommer flasker i dusjen enn deg 🙂 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Fru2020 skrev (54 minutter siden): Sukk...dorullene står på benken fordi søppelkurven er full og ingen tar seg bryet med å tømme den. Huff, det hadde jeg ikke trivdes med... Vi har det langt ifra perfekt, og det er et bevisst valg fra min side. Men det er ryddig nok til å være funksjonelt og rotete nok til å se at det bor mennesker. Badet og kjøkkenet er de mest ryddige rommene. PS: Lite tips, om du vil ha... Vi bretter to-tre dorullkjerner på langs inni én kjerne. De samles i en liten kurv på badet, inntil de kastes i papiravfallet. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 15 minutter siden Forfatter Skrevet 15 minutter siden Lady HM skrev (1 time siden): Å tømme søpla koster ikke en kalori, men jeg har faktisk flere tommer flasker i dusjen enn deg 🙂 Å tømme søpla er faktisk litt ork. Den skal ned tre etasjer og så skal vi gå et stykke bein vei og så opp en bratt bakke. Må innrømme at det er noe jeg savner fra gamlehuset, der hadde vi søppelspann rett utenfor huset. Vi visste ikke hvor lettvint vi hadde det. Eva Sofie skrev (24 minutter siden): Huff, det hadde jeg ikke trivdes med... Vi har det langt ifra perfekt, og det er et bevisst valg fra min side. Men det er ryddig nok til å være funksjonelt og rotete nok til å se at det bor mennesker. Badet og kjøkkenet er de mest ryddige rommene. PS: Lite tips, om du vil ha... Vi bretter to-tre dorullkjerner på langs inni én kjerne. De samles i en liten kurv på badet, inntil de kastes i papiravfallet. Takk for tips😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.