AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Mener helt alene. Ikke kjæreste, ikke barn, ikke foreldre, ikke venner. Fordi jeg har egentlig lyst til å være alene i julen fordi julen er veldig mye for meg når jeg sliter så mye som jeg gjør nå og jeg ser ingen glede av det uansett. Men så er det dette presset med at hvis man er alene så er det så synd på en og alle snakker om ensomhet i jula og at ingen skal være alene i jula. Har man ikke har familie så kan man dra på alle mulige frivillige organisasjoner alt for å unngå at noen skal være alene i jula. Men hva om man vil være alene i jula? Ikke alle er så sosiale og ikke alle orker masse styr og mas. Er det greit å si ifra til familien at man vil være alene i jula? Jeg vil ikke si jeg skal feire jul alene for jeg skal ikke feire, men jeg vil være alene i jula. Må de lage en big deal av det? Er jeg slem som vil være alene? Anonymkode: 90747...02a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener helt alene. Ikke kjæreste, ikke barn, ikke foreldre, ikke venner. Fordi jeg har egentlig lyst til å være alene i julen fordi julen er veldig mye for meg når jeg sliter så mye som jeg gjør nå og jeg ser ingen glede av det uansett. Men så er det dette presset med at hvis man er alene så er det så synd på en og alle snakker om ensomhet i jula og at ingen skal være alene i jula. Har man ikke har familie så kan man dra på alle mulige frivillige organisasjoner alt for å unngå at noen skal være alene i jula. Men hva om man vil være alene i jula? Ikke alle er så sosiale og ikke alle orker masse styr og mas. Er det greit å si ifra til familien at man vil være alene i jula? Jeg vil ikke si jeg skal feire jul alene for jeg skal ikke feire, men jeg vil være alene i jula. Må de lage en big deal av det? Er jeg slem som vil være alene? Anonymkode: 90747...02a Hvem er familien? Hvis det er noen andre enn de du bor med kan du enkelt og greit si at du ikke ønsker å feire jul i år, men slappe av hos deg selv, fordi det er det du har lyst til. Anonymkode: 03585...ff3 0 Siter
Fru2020 Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Jeg synes det kommer litt an på. Jeg mener man har ansvar for andre enn seg selv i julen. Så hvis du feks har en mor som blir alene hvis du ikke vil feire med henne så synes jeg det blir feil. Men jeg har en far som feiret jul alene i mange år. Jeg syntes det var vanskelig, men han hadde alternativer men valgte det bort. Jeg tror en julaften alene kan være fin den, særlig hvis man gjør litt utav den. Men jeg håper jeg aldri tar det valget. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem er familien? Hvis det er noen andre enn de du bor med kan du enkelt og greit si at du ikke ønsker å feire jul i år, men slappe av hos deg selv, fordi det er det du har lyst til. Anonymkode: 03585...ff3 Har ikke "egen" familie siden jeg er en singel voksen person. Mente foreldre og søsken er familie Anonymkode: 90747...02a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.