Gå til innhold

Brenne CD - "gjøre om" fra mp3 til audio


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg? Har skjønt at jeg må "gjøre om" mp3 filene til audio for å få spilt av CD'en jeg har brent. Men hva må jeg laste ned? Og hvordan gjør jeg det? *grønn på dette området*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste CD-brennere blir levert med programvare som gjør denne konverteringen automatisk. Nero Burning rom eller Roxio Easy CD-creator er de vanligste programmene. Hvis det ikke følger med slik programvare til brenneren din, kan du f.eks. kjøpe Nero på http://www.ahead.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste CD-brennere blir levert med programvare som gjør denne konverteringen automatisk. Nero Burning rom eller Roxio Easy CD-creator er de vanligste programmene. Hvis det ikke følger med slik programvare til brenneren din, kan du f.eks. kjøpe Nero på http://www.ahead.de

Det er nok ingen slik funksjon på min brenner (hører til i pc-en) siden jeg ikke får CD-er til å virke når jeg har brent den...eller? Er det ikke noe je kan laste ned fra nette for å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen slik funksjon på min brenner (hører til i pc-en) siden jeg ikke får CD-er til å virke når jeg har brent den...eller? Er det ikke noe je kan laste ned fra nette for å få det til?

Fugte det ikke med en cd med et brenneprogram da du kjøpte pc`en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugte det ikke med en cd med et brenneprogram da du kjøpte pc`en?

Meget mulig. Men jeg kan ikke finne den i umiddelbar nærhet akkurat nå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meget mulig. Men jeg kan ikke finne den i umiddelbar nærhet akkurat nå. :o)

Hva gjør du når du vanligvis brenner CDer, da? Bruker du ikke et program for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengun

Brenne program heter visst "encoder".

Hvis du skal spille CD'en på en "vanlig" CD-spiller (altså på andre enn den du har i PC'en), så må du også huske på å velge "Close Session" (avslutte) når du brenner. Dette gjør at cd'en "lukkes" slik at du kan spille den i en "vanlig" cd-spiller, men husk også at du da ikke kan legge inn flere melodier på CD'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siste nummer av bladet HjemmePC (nr.5)følger det med en CD med bl.a. brenneprogrammet Audiowriter 1.2. Dette programmet gjør også om mp3 til wav automatisk. Jeg har ikke prøvd det, men det får bra omtale. Og så er det helt gratis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker musicmatch til å brenne cd'er fra mp3.

Kan lastes gratis ned fra musicmatch.com

m.v.h

*selurdog*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...