Gå til innhold

Skatt til gode &banehagekontigent


Gjest 2-barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest 2-barnsmor

Har forstått det slik at man får tilbakebetalt en viss beløp av det man betaler i barnehagekontigent.Småbarnsfradraget utgjør likevel maks 30 000.

Jeg og samboeren min har betalt like mye i barnehageutgifter og selvfølgelig skal vi da også kunne dele den andelen av det vi får tilgode på skatten.Jeg fikk igjen 12 000kr.Skal han da ha halvparten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ijninj

Dere får inntektsfradrag for inntil 30000 i betalte barnehageutgifter hvis dere har to eller flere barn under 12 år.

Fradraget står på selvangivelsen til den av dere som har høyest inntekt. Dere kan dele det eller flytte det til hvem av dere som dere selv velger.

Selve skatteletten utgjør 28% av dette beløpet, dvs 28% av 30000 = 8400

Det spiller ingen rolle hvem det står hos da skatteletten/effekten er den samme uansett.

Om du skal dele med mannen din? Det er opp til deg/dere. Jeg vil ha pengene selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...