Gå til innhold

Er det FARLIG?


spitcy

Anbefalte innlegg

Hallo! jeg er en 15 år gammel å trener hver dag å spiser egentlig ganske lite. Jeg vil bli tynn og kaster som regel opp etter hvert måltid. Da jeg skrev inn tidligere fikk jeg som svar at fettet omgjøres til muskler hvis jeg ikke spiser mere. D synes jeg hadde vært topp! men er det sunt eller farlig?

Hilsen en liten undrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er farlig å spy til stadighet, og å sulte seg.

Du "fucker" opp forbrenninga di, så du vil slite resten av livet om du ikke snur i tide, og tenna dine vil råtne pga. magesyra når du spyr.

I tillegg er det en REKKE andre problemer du får - det blir bare verre og vanskeligere etter hvert.

Finn ut HVORFOR du tukler sånn med maten, det ligger som oftest noe helt annet enn mat bak (behov for kontroll på i alle fall ett område i livet?)...

Mer info kan du finne på

http://www.iks.no

Du får sikkert også andre svar her.

Mest sannsynlig trenger du ikke slanke deg, og om du burde veie litt mindre (om du VIRKELIG er overvektig), så er dette ikke veien å gå - tvert imot!

Våkn opp! Og start å ta vare på deg sjøl, du får bare en kropp - stell pent med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Å spise for lite og å kaste opp etterpå er aldri bra.

Hvor mye veier du nå og hvor høy er du?

Jeg har ei venninne som er bodybuilder. Hu spiser veldig mye og trener veldig mye. Jo mer du trener jo mer må du spise. Det er sant at fett blir til muskler om du trener, men da må du også spise like mye i forhold til treneing og ikke kaste opp etterpå.

Hva med kosttilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er farlig å spy til stadighet, og å sulte seg.

Du "fucker" opp forbrenninga di, så du vil slite resten av livet om du ikke snur i tide, og tenna dine vil råtne pga. magesyra når du spyr.

I tillegg er det en REKKE andre problemer du får - det blir bare verre og vanskeligere etter hvert.

Finn ut HVORFOR du tukler sånn med maten, det ligger som oftest noe helt annet enn mat bak (behov for kontroll på i alle fall ett område i livet?)...

Mer info kan du finne på

http://www.iks.no

Du får sikkert også andre svar her.

Mest sannsynlig trenger du ikke slanke deg, og om du burde veie litt mindre (om du VIRKELIG er overvektig), så er dette ikke veien å gå - tvert imot!

Våkn opp! Og start å ta vare på deg sjøl, du får bare en kropp - stell pent med den!

Jeg må også si meg enig med Gemini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si meg enig med Gemini.

Det er virkelig greit med råd fra dere. Jeg tør ikke ta det opp med vennene mine for di tar det enten alt for seriøst eller tror vel bare jeg kødder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig greit med råd fra dere. Jeg tør ikke ta det opp med vennene mine for di tar det enten alt for seriøst eller tror vel bare jeg kødder!

Det er så fint at vi kan hjelpe.

Lykke til med treningen og spisinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så fint at vi kan hjelpe.

Lykke til med treningen og spisinga.

ja seriøst, om du holder på sånn, så begynner du

før eller senere å overspise noe extremt og blir bare

feitere og feitere samme hvor mye du spyr og trener!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære spitcy! Fett omgjøres ikke til muskler, - men kan nyttigjøres i kroppen til forskjellige kjemiske prosesser, i stedet for å lagres/være depo i kroppen. Det er stor fare for å skade kroppen med mye trening, minimalt med matinntak og oppkast. Jeg vil anbefale deg å snakke med en ernæringsfysiolog (Doktoronline har knyttet til seg ernæringsfysiologer) som kan gi deg råd når det gjelder kost og ernæring. Det er viktig at kroppen får tilført næringsstoffer daglig og en ernæringsfysiolog kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan tilpasset deg og ditt behov. Du er bare 15år og kroppen din er ennå under utvikling og vekst, som i verste fall kan stoppe opp dersom du fortsetter med det du gjør nå, lykke til med å søke hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...