Gå til innhold

Kan du kjøpe med noe til meg?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er mye ute og reiser, og i den forbindelse får jeg ofte spørsmål om jeg kan kjøpe med ditt eller datt. Er det uhøflig å si nei til slikt? Jamen, du skal få med penger, sier de ofte da. Det de ikke ser ut til å tenke på er at man oftest har mer enn nok å drasse på av bagasje når man er på reisefot. I tillegg tar det jo tid å lete etter ting til andre. Jeg elsker å kjøpe små gaver, men det blir noe helt annet, da man ikke har det presset på seg at man fikk med penger og MÅ kjøpe noe.

Selv sier jeg konsekvent nei til å kjøpe inn alkohol eller tobakk, og stort sett alle ting utenom små gjenstander som jeg lett får tak i. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Reiste endel tidligere. og venner og kjente vred seg omtrent i smerte da det gikk opp for dem at jeg ikke kjøpte kvoten min, he he. Kjøpte røyk da, men som regel ikke alkoholen.

Kjøper for venner og kjente så sant det ikke er for store ting, og at jeg ikke må lete etter det. Da sier jeg rett ut at det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kjøper jeg med, andre ganger så orker jeg ikke .. Skal til USA om 3 uker, og da kommer jeg til å kjøpe med litt for de som spør.. Men ikke mye altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvoten min på alkohol og tobakk bruker jeg selv, så den gidder jeg ikke å gi bort - bortsett fra sigaretter til svigermor av og til som takk for barnevakthjelp og sånn...

Hvis noen ber meg kjøpe med feks kosmetikk o.l., sier jeg at jeg kjøper det dersom jeg får tid og anledning, men at jeg ikke kan garantere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprit og røyk kjøper jeg i hvertfall ikke.

Hvis de spør pent så kjøper jeg kanskje sminke og slikt, siden jeg allikevel skal ha noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En forventer liksom å få en gave eller at vedkommende kan kjøpe noe.

Onkelen min seilet i utenriksfart i 3 år, og alt han hadde med hjem i kofferten var ei kokkosnøtt!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forventer liksom å få en gave eller at vedkommende kan kjøpe noe.

Onkelen min seilet i utenriksfart i 3 år, og alt han hadde med hjem i kofferten var ei kokkosnøtt!

:-)

Man forventer vel ikke å få gaver av kolleger og venner når de har vært en tur i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke røyker har jeg spurt en kamerat om jeg skal kjøpe sigaretter til han når jeg har vært utenlands. Alkoholkvoten deler jeg ikke med noen ;-)

Det er ikke uhøflig, men unektelig litt sært å si nei mener nå jeg. En kartong sigaretter er jo så jævlig tung å bære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiste endel tidligere. og venner og kjente vred seg omtrent i smerte da det gikk opp for dem at jeg ikke kjøpte kvoten min, he he. Kjøpte røyk da, men som regel ikke alkoholen.

Kjøper for venner og kjente så sant det ikke er for store ting, og at jeg ikke må lete etter det. Da sier jeg rett ut at det gidder jeg ikke.

hihi, kjøpte sigaretter i dag, fordi jeg sa på sms at jeg var i Sverige, og da var ikke det noe problem, men ellers så kjøper ikke vi NOE røyk og alkohol i Sverige.....så de får bare vri seg de som vrir seg. Hadde jeg ikke hatt penger til å legge ut, hadde jeg bare sagt nei. Vi lar bare vær å si at vi skal nedover vi! *s*

...jo vi kjøper boks-øl til oss selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...