Gå til innhold

Hvorfor får jeg 6000 i baksmell?


Gjest Koalline

Anbefalte innlegg

Gjest Koalline

Når jeg har betalt 30% skatt hver måned gjennom hele året og har to jobber som totalt utgjør skrøpelige 7000 kroner i mnd.? Dessuten har jeg spart 30 000 i boligsparing for ungdom. Trodde jeg skulle få skattelette jeg, men det har jeg ikke sett noe til. Kan noen forklare meg dette? Likningskontoret har ikke tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjekk lønnsoppgavene dine og se på skattetrekk. Og hvis du er (eller har vært) så uheldig å ha jobbet for en kjeltring, så kan det hende at han/hun ikke har innbetalt skattetrekket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ingen gi deg svar på når en ikke kjenner tallene dine, Koalline.

Jeg anbefaler at du tar for deg rettledningen til selvangivelsen og følger det utrekningsskjemaet som står der. Det er ikke så vanskelig.

Dette høres unektelig litt urimelig ut,ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten det samme skjedde meg!Jeg tjente litt mer enn deg, skattet litt mer og har fått litt mindre restskatt. Men ærlig talt - jeg trodde jeg skulle få igjen endel - oppga nemlig forventet inntekt 30 000 høyere enn den ble, så jeg har skattet av et rimelig mye høyere beløp. Og så skal jeg plutselig betale restskatt? Pussig.

Mitt problem er bare at alle oppgaver stemmer... Så min teori om situasjonen min er at noen gjorde feil da de skaffet meg skattekort i januar. Ellers ville jeg fått igjen ti tusen (en tredjedel av differansen mellom forventet og mottatt inntekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten det samme skjedde meg!Jeg tjente litt mer enn deg, skattet litt mer og har fått litt mindre restskatt. Men ærlig talt - jeg trodde jeg skulle få igjen endel - oppga nemlig forventet inntekt 30 000 høyere enn den ble, så jeg har skattet av et rimelig mye høyere beløp. Og så skal jeg plutselig betale restskatt? Pussig.