Gå til innhold

Fineste plassen du har vært?


gustis

Anbefalte innlegg

En av de flotteste stedene jeg har besøkt er Lindau i Tyskland. Jeg var der som 18-åring, og da bestemte jeg meg for at dit skulle jeg på bryllupsreise. Nå har det ikke blitt noen bryllupsreise ennå, men hvem vet......

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    4

  • Wulfi

    3

  • Rhea Silvia

    3

  • asterix

    2

Mest aktive i denne tråden

Tjaa...Litt vanskelig å svare på egentlig, eg har også vært i Lindau (på motorsykkeltur) men husker ikkje helt åssen det var der, vi var vel rundt 8-10 personer og blei utkastet fra campingen allerede første natta ! :)

Men ellers så husker eg veldig godt Monaco og ikkje minst det stedet som har gjort størst inntrykk på meg, nemlig Procida i Italia (utenfor Napoli og i nærheten av Capri) der filmen Il Postino (Postmannen) blei innspillt !

Det var som å oppleve -60 åra på nytt, fantastisk flott sted !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så mange steder egentlig da... Men jeg synes hittil at den fineste plassen til nå nesten må være Nordkapp, på en god og varm sommerdag. Med midnattsol og greier :)

Også er jeg så heldig at jeg kommer gratis inn, slipper å betale 200 kr.

Borte bra, men hjemme best!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

- Aten, og akropolis

- en liten by i Itialia som heter Vipiteno (er ikke sikker på skrivemåten)

- og et slott på Bornholm..husker ikke hva det heter, men det var fantastisk fint der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Øya Samos (Hellas), er helt klart det flotteste stedet jeg har vært på. Atmosfæren er bare helt utrolig!

Av mer hjemlige reisemål: Helt klart området innover mot Buarbreen, i Odda. *grøsser av hvor vakkert det er der*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The sailor :-)

Som sjømann har jeg vært stort sett over hele kloden, men å seile inn til Sydney i Australia er noe helt spesielt. Har vært der noen ganger, og det er definitivt det flotteste stedet jeg har vært ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så mange steder egentlig da... Men jeg synes hittil at den fineste plassen til nå nesten må være Nordkapp, på en god og varm sommerdag. Med midnattsol og greier :)

Også er jeg så heldig at jeg kommer gratis inn, slipper å betale 200 kr.

Borte bra, men hjemme best!!

Hvorfor kommer du gratis inn? Jeg gjør det fordi jeg er født og oppvokst på øya, er du også det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

u/t

Heidu! Du har vel ikke vært i Parati også? Bitteliten havneby mellom Rio de Janeiro og Saõ Paolo. Hvis du skal reise til Brasil flere ganger vil jeg absolutt anbefale å ta en liten tur innom der, kjempeflott avveksling til skyskrapere, motorvei og favelaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å svare på... hmmmm....

Det må bli delt førsteplass mellom Eikemo i Åkrafjorden (i min "gamle" hjemkommune Etne), Österlen i Sverige (Og da særlig Kivik) og Valldemosa på Mallorca. Sistnevnte en liten perle utenfor allfarvei og turistmaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er ikke lett å svare på. Jeg har sett mange flotte utsikter. Men en som var til å hvile blikket på lenge, var på Lindos.borgen på Rhodos, Hellas. Krystallblått vann.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer du gratis inn? Jeg gjør det fordi jeg er født og oppvokst på øya, er du også det? :)

Jepp jeg er fra øya!

Bodde der til jeg var 7 år, men jeg fikk et kort som varer livet ut og, også har jeg holdt på dialekta, litt ihvertfall (',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest I left my heart in San Fransisco

CALIFORNIA !!!

- og San Fransisco er nesten like vakker som Bergen : )

ellers er det mange fine plasser i Norge - bare at vi ser dem ikke lenger, for vi kjører i tunneller hele veien ... : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tvil; Bislett stadion da Vålerenga hadde den som hjemmebane (den er jo fin nå og, men det er lissom ikke det samme...)

Av mer eksotiske plasser må jeg nok si Bangkok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plassen som har gjort størst inntrykk er Scorsbysund på Øst-Grønland. Utroligt landskap, flotte farger og et helt fantastisk lys fra midnattssolen.

Ellers så var det ikke så verst å være på spansk side av Pyrinneene heller. Også her var det et stortslått landskap, med små gamle landsbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...