Gå til innhold

Slankepulver


Gjest anonym akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå

Jeg er en ganske stor jente som skal begynne på et Grete Roede-kurs i slutten av mai. Før den tid har jeg lyst til å ta et par uker med pulver, for å føle at jeg kommer igang liksom. I tillegg hadde det vært flott om jeg hadde kommet inn i bunaden min...

Men jeg har hørt at slike "milkshaker" smaker fryktelig dårlig. Er dette sant? Er det noen som har erfaring med forskjellige, f.eks. Noka, Nutrilett, Herbalife osv.? Og hvor mange måltider erstatter man hver dag? Jeg kunne ha tenkt meg å spise vanlig middag, går det an?

Setter veldig stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke personlige erfaringer med dette, men jeg delte leilighet med en venninne samtidig som hun gikk på Cambridge-kuren. Hun hadde da "milkshake" med 3 ulike smaker (jordbær, vanilje og sjokolade) som hun spiste 3 ganger for dagen. Det skal visst være mulig å drikke noen spesielle supper også (middags-måltidet), men hun likte ikke dem, så hun holdt seg til de søte smakene. Hun drakk kun dette, og spiste ikke noe middag utenom. Hun holdt på ca. 2 måneder med kun pulverdrikk, så begynte hun med å bytte ut et av pulver-måltidene med mat osv og sakte opptrapping. Det gav meget god effekt der og da, men kiloene har sakte men sikkert kommet tilbake. Tror nok det er mye mer effektivt med et sånt Grete Roede-kurs som du har tenkt å ta, med omlegging av kostholdet og økt aktivitet.

Tror det er mulig å bytte ut kun noen av måltidene med pulverkur, men det gir sikkert ikke samme effekt.

Lykke til! Skulle ønske jeg hadde selvdisiplin nok....

c(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe som heter noe med slim som du får på helstekostforr...det er en stor hvit beholder med rødt på...den smaker oboy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten erfaring med pulverkurer, har smakt for moro skyld, men aldri orket å bruke det.

Min søster har derimot brukt det, og da kuttet hun ut kun noen måltider med det, og det hjalp for henne.

Jeg intervjuet en klinisk ernærningsfysiolog om emnet for noen år siden, og hun mente at pulverkurer kunne være et alternativ for veldig overvektige personer for å komme i gang og bli motivert for videre slanking. Så det at du har tenkt å begynne på dette for så å gå over på Grete Roede tror jeg kan være forsvarlig.

Det er ikke bra å gå kun på pulverkurer i lang tid, fordi kroppen da mister treningen i å fordøye mat på normalt vis. Dessuten tror jeg det må være utrolig kjedelig å bare drikke pulverkurer over lang tid. Og da kan det være lett å sprekke.

Prøv deg litt fram, begynn med å bytte ut et måltid innimellom. Prøv samtidig å skrive ned hva du spiser hver dag. Da får du en oversikt over kostholdet før du begynner på kurs.

Lykke til med slankinga! Jeg slanket meg 20 kg på Grete Roede for noen år siden og var veldig fornøyd. Lærte masse om kosthold, og har klart å holde med relativt slank, selv etter barnefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt prøvd Herbalife og Nutrilett for noen år tilbake, men aldri brukt de, mislikte igrunnen både smaken og det å "spise pulver".

Nå har jeg prøvd Noka-dietten, da jeg ikke klarte å gå tilstrekkelig ned med andre metoder foran det nært forestående bryllupet... Spiser enten lunsj eller middag (vanlig mat, men prøver å begrense fett-innhold og mengde mat). Jeg synes Nokadietten (sjokosmak) er OK, og den blir faktisk absolutt god om du tilsetter en liten mengde pulverkaffe før du rister "shaken". :-)

Mer info om Noka-dietten: www.nokadietten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har prövd Nutrilett. Dersom smaken ikkje er forbetra på sjokolade-nutriletten sidan '95 så smakar det mest mjöl...

Ikkje bytt ut alle måltida med det. Kanskje eitt? Eg har ikkje sansen for å tulle for mykje med måltid - det gjer noko rart med hovudet for ganske mange folk, forstår du... Så behald måltid med vanleg mat, det er nok å bytte ut eitt eller to måltid, meiner no *eg*.

Her er det ernäringsfysiologen svarte meg ifb m slik kur som oppstart på kostomleggingsprosjekt: http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=900844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest psyduck

Hei!

Jeg veier 150 kilo, og har nå innsett at vekten bare kommer til å gå oppover hvis jeg ikke gjør noe. Vil ikke dø fra mann og barn heller, så nå må det skjerpings til!

Jeg prøvde Nutrilett for noen måneder siden, men smaken var så grusom at jeg fikk det rett og slett ikke ned. I utgangspunktet er jeg veldig kresen på mat, og liker nesten ingenting (men spiser mye av det jeg liker)

For to uker siden bestemte jeg meg for å prøve Cambrigdekuren. Var veldig usikker, og lo litt da damen i butikken beskrev den som milkshake. Men den er kjempegod! Det er så vidunderlig, jeg har ikke spist så mye som en brødsmule på to uker, men nyter 3 milkshake om dagen. Bare pass på å rist den skikkelig, så er den deilig.

Jeg kan ikke begynne å spise igjen, da vet jeg at jeg ramler utfor igjen. Så dette skal jeg fortsette med ihvertfall i 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym akkurat nå

Hei!

Jeg veier 150 kilo, og har nå innsett at vekten bare kommer til å gå oppover hvis jeg ikke gjør noe. Vil ikke dø fra mann og barn heller, så nå må det skjerpings til!

Jeg prøvde Nutrilett for noen måneder siden, men smaken var så grusom at jeg fikk det rett og slett ikke ned. I utgangspunktet er jeg veldig kresen på mat, og liker nesten ingenting (men spiser mye av det jeg liker)

For to uker siden bestemte jeg meg for å prøve Cambrigdekuren. Var veldig usikker, og lo litt da damen i butikken beskrev den som milkshake. Men den er kjempegod! Det er så vidunderlig, jeg har ikke spist så mye som en brødsmule på to uker, men nyter 3 milkshake om dagen. Bare pass på å rist den skikkelig, så er den deilig.

Jeg kan ikke begynne å spise igjen, da vet jeg at jeg ramler utfor igjen. Så dette skal jeg fortsette med ihvertfall i 3 mnd.

Men er ikke Cambrigde veldig dyr???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psyduck

Men er ikke Cambrigde veldig dyr???

Tja, blir uansett billigere enn all maten jeg har proppet i meg.

En eske koster 270,- Oppi der er det poser nok til å dekke behovet for ca. 6 dager. Det er hvis du tar de tre posene som anbefales pr. dag. Selv tar jeg en eller to pr. dag. Mest fordi jeg har så lang vei til der den selges at jeg vil drøye den litt før neste tur.

Det finnes i fire smaker, sjokolade, jordbær, vanilje og cappucino. Har bare prøvd de to første.

Begge er gode, jordbærshaken har ordentlige jordbær i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym akkurat nå

Tja, blir uansett billigere enn all maten jeg har proppet i meg.

En eske koster 270,- Oppi der er det poser nok til å dekke behovet for ca. 6 dager. Det er hvis du tar de tre posene som anbefales pr. dag. Selv tar jeg en eller to pr. dag. Mest fordi jeg har så lang vei til der den selges at jeg vil drøye den litt før neste tur.

Det finnes i fire smaker, sjokolade, jordbær, vanilje og cappucino. Har bare prøvd de to første.

Begge er gode, jordbærshaken har ordentlige jordbær i seg.

Det var jo ikke så forferdelig dyrt :-)

Men tre måltider for dagen høres så lite ut...Tror du jeg kan ta pulver til frokost og lunsj, spise en sunn middag (kylling, suppe, salat etc) også spise litt frukt til kvelds? Tror du det vil gi resultater?

Kan jeg få spørre hvor mye sånn ca du gikk ned i uken på en/to pulverposer pr dag, og hva du spiste utenom?

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psyduck

Det var jo ikke så forferdelig dyrt :-)

Men tre måltider for dagen høres så lite ut...Tror du jeg kan ta pulver til frokost og lunsj, spise en sunn middag (kylling, suppe, salat etc) også spise litt frukt til kvelds? Tror du det vil gi resultater?

Kan jeg få spørre hvor mye sånn ca du gikk ned i uken på en/to pulverposer pr dag, og hva du spiste utenom?

Takk for svar :-)

Jeg har altså holdt på i 16 dager, og har gått ned 11 kilo. Men det kommer jo ikke til å fortsette slik. Men siden jeg veier så mye som jeg gjør, vil jeg også gå ned fort i begynnelsen. Regner med heretter å gå ned 3 kilo i uka. Det gjorde venninnen min, hun veide omtrent som meg.

Du kan selvfølgelig spise et (lite eller normal porsjon) måltid pr. dag og ta poser til de andre måltidene. Du vil jo ikke gå ned like mye da, men hvis du vet at du klarer deg på denne måte, er det det beste.

Selv må jeg simpelthen holde meg unna all mat, ellers vet jeg at jeg sprekker.

I disse ukene har jeg ikke spist noenting, ikke en brødbit engang. Frukt liker jeg ikke, så det spiser jeg heller ikke. Jeg har spist noen få Lacrylpastiller, kanskje en eske tilsammen i løpet av to uker. De har en kalori pr.pastill.

Også drikker jeg masse brus, Pepsi Max.

Jeg kan også anbefale Toro grønnsakssuppe og aspargessuppe. Hele posen ferdig tilberedt gir 150 kalorier (grønnsakssuppe) eller 300 kalorier (asparges)

Jeg har ikke spist noe av dette, men er man desperat av sult, er det "lov"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...