Gå til innhold

Lys kjole i bryllup


Gjest teatrika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Basseluska

Så lenge form og fasong ellers på kjolen ikke kan minne om en brudekjole, så syns jeg ikke det gjør noe.

Men det spørs igjen hvor "hårsår" bruden selv er på dette området. Jeg har venninner som sier de hadde blitt dødelig fornærmet dersom noen hadde troppet opp i bryllupet deres med hvit/lys kjole, mens andre venninner (inkludert meg selv) fnyser av slikt fjolleri. Hvis den eneste kjolen en har, er lys, og man har dårlig råd, skal man da være nødt til å kjøpe en ny, bare pga. denne gamle skikken?

Men har du mulighet til å spørre bruden selv hva hun syns da? Det er tross alt hun som bør ha noe å si, hvis noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det holdt at man ikke hadde hvit kjole...eller kjole som stjal oppmerksomheten fra bruden.

I mitt bryllup var det iallefall gjester i beige, gul og lys lilla m.m... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødt sjal

Gjestenes kjoler skal på ingen måte kunne misforstås for å være eller utkonkurrere brudens antrekk.

Hvis det er en lang, lys kjole, ville jeg tatt på et sjal med sterk farge feks. Ikke elyst / hvitt tilbehør som veske, sko osv, det blir for brudete.

kOmmer også an på hva slags antrekk bruden har, og hvor fintfølende hun og hennes mor og andre er på slike ting. Lurer du, ring bruden og hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teatrika

Så lenge form og fasong ellers på kjolen ikke kan minne om en brudekjole, så syns jeg ikke det gjør noe.

Men det spørs igjen hvor "hårsår" bruden selv er på dette området. Jeg har venninner som sier de hadde blitt dødelig fornærmet dersom noen hadde troppet opp i bryllupet deres med hvit/lys kjole, mens andre venninner (inkludert meg selv) fnyser av slikt fjolleri. Hvis den eneste kjolen en har, er lys, og man har dårlig råd, skal man da være nødt til å kjøpe en ny, bare pga. denne gamle skikken?

Men har du mulighet til å spørre bruden selv hva hun syns da? Det er tross alt hun som bør ha noe å si, hvis noen.

Hun har sett den allerede, og sa at det måtte være opp til meg, men hun var redd for at folk kom til å snakke om meg!!!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødt sjal

Hun har sett den allerede, og sa at det måtte være opp til meg, men hun var redd for at folk kom til å snakke om meg!!!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg...

Hvis bruden har sagt såpass tydelig at hun misliker det, synes jeg du skal gjøre "alt" for å få lånt deg eller kjøpt deg en annen kjole. Det er hennes dag, og stort tydeligere kunne hun vel ikke sagt at hun ikke likte at du kom med kjolen du viste henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest teatrika

Hvis bruden har sagt såpass tydelig at hun misliker det, synes jeg du skal gjøre "alt" for å få lånt deg eller kjøpt deg en annen kjole. Det er hennes dag, og stort tydeligere kunne hun vel ikke sagt at hun ikke likte at du kom med kjolen du viste henne.

Ikke for å være kverualt nå, men er DET å si det tydelig??!? Hun sa at hun tenkte mer på meg enn seg selv, da kjolen ikke lignet eller utkonkurrerte kjolen hennes i det hele tatt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at de FLESTE ikke bryr seg så mye om slikt lengre, har vært i bryllup der jeg har sett både lyse kjoler, røde kjoler, svarte kjoler og korte kjoler (alt dette var vel "tabu" før i tiden).

Som de andre sier så er det selvsagt viktig hva bruden selv synes, men det virker jo som om hun lar deg avgjøre selv?

Andre detaljer med farger på (sjal, sko, veske osv) synes jeg er et godt tips.

Kos deg i bryllupet!

c(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødt sjal

Ikke for å være kverualt nå, men er DET å si det tydelig??!? Hun sa at hun tenkte mer på meg enn seg selv, da kjolen ikke lignet eller utkonkurrerte kjolen hennes i det hele tatt!!!!

Hvis jeg hadde spurt om jeg kunne gå med kjolen og bruden hadde sagt "gjør som du vil, men folk vil kankskje prate rart om deg", ville jeg synes det var veldig tydelig. Hun kan jo ikke si "nei, den skal du ikke gå med " med mindre hun tilbyr seg å kjøpe en nye kjole til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Hun har sett den allerede, og sa at det måtte være opp til meg, men hun var redd for at folk kom til å snakke om meg!!!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg...

Hvis det er greit for bruden, så burde det ikke være noe problem. Hva andre evt. har å si om saken, skal du ikke bry deg om. Det er bruden som "bestemmer".

Brukte selv hvit kjole i bryllup i fjor, men da med en lang, rød "heklet jakke" over. Er det et alternativt for deg med sjal/jakke i brytende farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kverualt nå, men er DET å si det tydelig??!? Hun sa at hun tenkte mer på meg enn seg selv, da kjolen ikke lignet eller utkonkurrerte kjolen hennes i det hele tatt!!!!

Ja, det er en veldig høflig og diplomatisk måte av bruden å si fra på, at hun ikke liker ditt valg av kjole ! Jeg ville straks sett meg om etter en annen var jeg deg.

Hvor klart må det egentlig sies før du lukter lunta og tar hintet da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teatrika

Ja, det er en veldig høflig og diplomatisk måte av bruden å si fra på, at hun ikke liker ditt valg av kjole ! Jeg ville straks sett meg om etter en annen var jeg deg.

Hvor klart må det egentlig sies før du lukter lunta og tar hintet da ?

Neimen unnskyld meg da!!!! Det var ikke meningen å være dum og treg i pappen altså!!! Sorry at jeg irriterte deg med dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kverualt nå, men er DET å si det tydelig??!? Hun sa at hun tenkte mer på meg enn seg selv, da kjolen ikke lignet eller utkonkurrerte kjolen hennes i det hele tatt!!!!

Enig med Rødt sjal og Molli, det høres ut som en fordekt måte å si at hun foretrekker at du kommer i noe annet på. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge den ikke er hvit, er det intet problem (for det har jeg lest i den svære "Skikk og bruk"-boka fra 50-60 tallet) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teatrika

Hei!

Takk til alle som svarte meg på dette og jeg har kommet fram til at jeg leverer tilbake kjolen, og finner meg en annen en!!!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå trygt gjestene kan bruke lyse kjoler. Det blir så teit syns jeg, når man skal stoppe gjestene fra å gå i det de vil. Ikke skal de gå i lyse kjoler, ikke i svarte kjoler og i hvert fall ikke i rød. Pokker ikke lett å være gjest, gitt :)

Bare kjolen ikke er hvit/kremhvit syns jeg gjestene kan gå i det de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen unnskyld meg da!!!! Det var ikke meningen å være dum og treg i pappen altså!!! Sorry at jeg irriterte deg med dette!!!

Du irriterte meg aldeles ikke. Jeg var helt rolig og avslappet, jeg. Herregud, det er DU som skal i bryllup i feil kjole, ikke jeg. Jeg gidder da ikke hisse meg opp over andres blemmer !

Gå som du vil ,du. Du spurte hva andre mente, og fikk svar. Du får heller bare sprade rundt i kjolen og se folk viske bak ryggen din, da....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teatrika

Du irriterte meg aldeles ikke. Jeg var helt rolig og avslappet, jeg. Herregud, det er DU som skal i bryllup i feil kjole, ikke jeg. Jeg gidder da ikke hisse meg opp over andres blemmer !

Gå som du vil ,du. Du spurte hva andre mente, og fikk svar. Du får heller bare sprade rundt i kjolen og se folk viske bak ryggen din, da....!

Hvor klart må det egentlig sies før du lukter lunta og tar hintet da ?

--->Skrev du...Er det mulig å være litt høflig kanskje? Det var dette jeg reagerte på. Selvfølgelig venter jeg ikke å få de svarene jeg vil...men det kan da ikke være nødvendig å svare slik som du heller!!!

PS: Jeg vil påstå at det ikke er noe klart svar fra brudens side, da hun er et menneske som er ærlig, nesten på grensen til å være frekk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor klart må det egentlig sies før du lukter lunta og tar hintet da ?

--->Skrev du...Er det mulig å være litt høflig kanskje? Det var dette jeg reagerte på. Selvfølgelig venter jeg ikke å få de svarene jeg vil...men det kan da ikke være nødvendig å svare slik som du heller!!!

PS: Jeg vil påstå at det ikke er noe klart svar fra brudens side, da hun er et menneske som er ærlig, nesten på grensen til å være frekk!!!

Skal vi krangle om min måte å si ting på også ? Jeg er ikke gått inn for å være frekk i det hele tatt. Jeg sa det bare rett ut og helt rolig. Det kan du dessverre ikke se når det "sies" skriftlig. Jeg sa ingenting jeg ikke kunne ha sagt til en venninne som spurte om min mening. I et helt greit og naturlig tonefall.

Ferdig med den saken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Skal vi krangle om min måte å si ting på også ? Jeg er ikke gått inn for å være frekk i det hele tatt. Jeg sa det bare rett ut og helt rolig. Det kan du dessverre ikke se når det "sies" skriftlig. Jeg sa ingenting jeg ikke kunne ha sagt til en venninne som spurte om min mening. I et helt greit og naturlig tonefall.

Ferdig med den saken !

Har en del ting jeg kunne tenke meg å si i den saken, men jeg ser at du ikke er interessert i å høre på argumentasjon. Traff jeg et sårt punkt, kanskje??? Greit¨å ha det siste ordet, ikke sant???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...