Gå til innhold

Katten min er borte! :o(


joette

Anbefalte innlegg

Den ene katten vår er sporløst forsvunnet.

To år, kastrert hannkatt.

Har vært borte i en uke.

Han holder seg alltid i nærheten.

Kommern tilbake?????

Si at den gjør det da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pusemora

Spør naboer og sånn om noen har sett den. Min katt var borte i 3 uker og ar rimelig sulten og sliten når den kom hjem. Den sov i flere dager tterpå! Den kommer nok hjem snart skal du se. :o)*trøster*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør naboer og sånn om noen har sett den. Min katt var borte i 3 uker og ar rimelig sulten og sliten når den kom hjem. Den sov i flere dager tterpå! Den kommer nok hjem snart skal du se. :o)*trøster*

Håper det ja. Savner han jo såååå mye.

Skal sette opp lapp på butikken etterpå.

3 uker? Ja, da er det håp enda da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Den kommer tilbake, den kommer tilbake.

Går ut fra at dere har lett overalt og satt opp oppslag i butikker ol.

Føler med deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han kommer tilbake =)

Jeg kunne fortalt deg drøssevis med historier om katter som kommer hjem etter en liten stund, men da hadde jeg sittet her til i morgen.

Kanskje det er noen småjenter i nærheten som har kidnappet ham og kledd ham i dukkeklær, og nå skjems han for å komme hjem i kjole *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Ja det er store sjanser for at den kommer tilbake.

Den er kanskje skremt av noe,og da gjemmer de seg ofte en lang stund.

*Husk katter har ni liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dukker sikkert opp! Pusen vår var borte i over 2 mnd, han, men kom til rette igjen. (Det er sikkert 11-12 år siden nå, men pus lever i beste velgående fortsatt!)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kontakte dyreklinikker i nærheten, det hender folk bringer dem dit.

Håper pusen kommer tilbake da.. hadde liksom vært mer naturlig å stikke av nå om han ikke var kastrert.. --Kanskje det ikke er så lenge siden dere kuttet ballene på ham? I så fall er det ikke sikkert det helt har gått opp for stakkaren at han er tante. Og lykkelig uvitende er på jakt etter løpske pusedamer.. Lykke til, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Jada, det er håp enda. Sett inn annonse i lokalavisa. Vår katt var borte i 14 dager, vi hengte opp lapper på butikkene uten resultat. Men annonse i lokalavisa gjorde susen.

Katta var på hotell. Med dører som åpner seg av bevegelse nyttet det ikke å hive han ut heller. Han tuslet inn igjen å tigget mat under bordene til gjestene. Gjett om de annsatte var glad da vi hentet han ;o)

Det var en kastrert mons, og han har ikke vært på hotell siden..

tji-hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe han dukker opp! og hvis ikke kan du godt få en av meg, for Piapusen har stor mage....

mvh

Å nei du!! :o) Jeg har to katter til jeg, to hunnkatter. Har akkurat gitt bort en kattunge + at jeg tror den andre katten er med små!

Så jeg har katter nok. Vil bare ha tilbake yndlingsgutten min. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å kontakte dyreklinikker i nærheten, det hender folk bringer dem dit.

Håper pusen kommer tilbake da.. hadde liksom vært mer naturlig å stikke av nå om han ikke var kastrert.. --Kanskje det ikke er så lenge siden dere kuttet ballene på ham? I så fall er det ikke sikkert det helt har gått opp for stakkaren at han er tante. Og lykkelig uvitende er på jakt etter løpske pusedamer.. Lykke til, hvertfall!

Han er ca 2 år gammel, og ble kastrert da han var rundt 8 mnd gammel, så det er ei stund siden. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo lovende ut da. Har satt opp savnet-lapp på lokalbutikken idag, med bilde og greier.

Håper så inderlig at han dukker opp snart.

Skal oppdatere dere om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk alle kjellere i nabolaget!

Katter syns kjellere er dødsspennende, loft også, men vips så kommer det noen og lukker igjen uten å vite at det er en snokende katt der inne!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusefrøkena

Spør i nabolaget, gå fra dør til dør å spør etter pusen, ta gjerne med deg et bilde av katten. Heng opp oppslag i nærbutikker m/bilde og avrivningslapper med telefon nummeret ditt. Ta kontakt med www.nettkatten.no. Ring den lokale dyrebeskyttelsen og dyrleger. Annonser i lokalavisa og på nærradioen.

Et råd er å merke kattene dine ved elastisk (henger katten seg opp klarer den å komme seg ut av halsbåndet) halsbånd m/navn og tlf. nummer.

Evt. å "microchipe" kattene dine, dvs. Dyrlegen setter inn en kapsel med registrering som pusekatten har i kroppen resten av livet. Skulle en "microchipet" katt(eller hund) forsvinne fra eieren, kan en ved hjelp av scanning finne rette eieren. Det forutsetter at kattene blir scannet hos dyrleger eller hos enkelte lokale dyrebeskyttelser.

Katter kan være lenge på egen hånd før dem kommer hjem til mor!

Krysser fingrene for at det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt umulig å si sikkert, men du skal ikke gi opp håpet på en god stund ennå, synes jeg.

Jeg hadde en gang en kastrert hankatt på ca. to år som plutselig ble borte. Vi hadde gitt opp håpet da han etter to måneder dukket opp - der vi hadde flyttet fra nesten et år tidligere. Det er ca. 2 mil herfra og vi hadde flyttet midt på vintern (med bil, selvsagt). Katten var forresten innendørs de to - tre første månedene etter at vi flyttet hit, og deretter gikk det omtrent et halvt år før han fant det for godt å stikke av.

At vi fikk ham tilbake, var vel kanskje flaks, for moren min var venninne med min tidligere husvertinne og de hadde snakket om denne katten som var forsvunnet. Derfor var ex-vertinna mi litt obs da hun så en katt som minnet mistenkelig om vår luske rundt huset sitt. Både hun og moren min prøvde å lokke den til seg, men klarte det ikke. Da jeg dukket opp, derimot, kom han løpende og gjensynsgleden var stor hos både katten og meg. Etter det holdt han seg innendørs i flere uker, men han så i grunnen ikke ut til å ha tatt skade av to måneder på rømmen.

Jeg håper pusen din dukker opp snart! Det er så fælt å gå slik og bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...