Gå til innhold

Hvor klager jeg??


gyrken

Anbefalte innlegg

Jeg er så frustrert! Nå har jeg ringt trygdekontoret annenhver dag i 14 dager. Grunnen er at det er noe feil med fødselspengene mine - jeg og mannen min tilsammen har kun fått for 50 uker (80% lønn), ikke 52 uker som det skulle være. Så ringer jeg da, og snakker med saksbehandleren, og hun sier ja og ha og har ingen motargumenter. "Det høres jo riktig ut", sier hun, "men jeg kan ikke svare deg på det nå, jeg må regne litt mer på det først!". Og så lover hun på tro og ære å ringe meg opp igjen - noe som aldri skjer.

Jeg har ringt og ringt og hver gang jeg får tak i henne igjen (etter en halvtimes telefonkø) har hun glemt hele saken, unnskylder seg, også er det samme leksa om igjen - nei, hun må regne mer på det før hun kan svare sikkert.

Nå begynner jeg å bli fortvilet. Jeg MÅ vite om jeg får disse pengene, og jeg trenger en bekreftelse fra trygdekontoret på når de hadde siste utbetaling. Det kan jeg selvfølgelig ikke få før de har bestemt seg for når "maksdatoen" skal være.

Hvor klager jeg?? Saksbehandleren min er det jo åpentbart ikke noen vits i å fortsette å ringe. Jeg har forsøkt å snakke med flere på avdelingen, men de andre der vil ikke blande seg bort i denne saken siden den er hennes.

Hjelp! Skjønner ikke folk på trydekontoret at slike "bagateller" som at to ukers lønn faktisk er viktige for folk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Caplex

"Hvor klager jeg??"

Trygden har avgitt servicerklering. Ring til fylkestrygdekontoret og spør om hvilke svarfrister som er rimelig å forvente på det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at skriftlige henvendelser ofte er bedre enn å ringe. De har forpliktelse til å svare på henvendelser med orientering om behandingstid.

Du står også sterkere da hvis du ønsker å klage til fylkestrygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...