Gå til innhold

Noen forslag??


Gjest lillita

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som sliter med angst og deperesjoner.Jeg verken jobber eller går på skole.I det siste har jeg begynnt og isolere meg fullstendig.Går bare ut hvis jeg trenger noe på butikken.Har så inderlig lyst til og komme meg ut litt og leve et tilnærmet normalt liv.Noen som har forslag til hvordan jeg skal begynne?og tror dere at jeg har rett på sosialhjelp?

Takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Du trenger behandling. Det kan du få ved å gå til allmennlegen din.

Behandlingen kan være både samtaleterapi og medisiner.

Sosialhjelp utbetales ut fra økonomisk behov. De plager du nevner i innlegget gir i seg selv ingen rett til sosialhjelp.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lillita.

Jeg vet akkurat hvordan du har det... og vil bare si at jeg føler med deg. Vet du hva som hjelper meg av og til? Å ha noen venner rundt meg... jeg gjør heller ingenting for tiden, verken jobber eller går på skole. Hvordan jeg skal klare økonomien min orker jeg ikke tenke på engang! Men mange ganger når jeg kjenner at depresjonene "kommer" og jeg får lysst å være helt alene i hele verden, ringer jeg rundt til vennene mine som om jeg skulle hatt panikk... kanskje det er det jeg har? uansett... de stiller alltid opp for meg fordi de vet hvor vanskelig jeg har det... de skjønner det ikke, men de vet at jeg ikke har det så lett. Det er ikke alltid det hjelper å ha dem rundt meg, men det er forsøket værdt i allefall...

jeg er ikke så flink til å forklare det jeg egentlig vil ha frem, men jeg håper du skjønnte hva jeg mener her.

ønsker deg lykke til, og gjør som Dahl sier... oppsøk en lege, for visst du er litt heldigere enn meg kan du få antideppresiva og komme deg opp og ut i verden.

lykke til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...