Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere ut brillene?


Gjest Brilleslangen

Anbefalte innlegg

Gjest Brilleslangen

Bare nysgjerrig! ;)

4 år siden jeg sist kjøpte nye briller, og det svei kraftig i pengepungen.

Nå er de preget av tidens tann og jeg må vel bare investere i nye.

Kan man beholde de gamle glassene? (Med unntak av at synet har forandret seg mye siden sist synstest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke byttet ut mine på 13 år, så jeg burde vel absolutt ha vært innom optikeren en tur for å få lesebriller på nytt. Men jeg ser helt ok uten dem, så foreløpig orker jeg ikke. Når jeg tar på meg de gamle brillene, så klarer jeg ikke se stort, for å si det sånn...

Mulig jeg har fått bedre syn med årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet ut mine på 13 år, så jeg burde vel absolutt ha vært innom optikeren en tur for å få lesebriller på nytt. Men jeg ser helt ok uten dem, så foreløpig orker jeg ikke. Når jeg tar på meg de gamle brillene, så klarer jeg ikke se stort, for å si det sånn...

Mulig jeg har fått bedre syn med årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har hatt ca. 5 par briller på 36 år. Det skal gå an å skifte bare innfatning eller bare glass; jeg gjorde iallfall det for lenge siden. Er nye briller viktig for jobben, sjekk om du kan få dekke en del av arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Jeg har ikke byttet ut mine på 13 år, så jeg burde vel absolutt ha vært innom optikeren en tur for å få lesebriller på nytt. Men jeg ser helt ok uten dem, så foreløpig orker jeg ikke. Når jeg tar på meg de gamle brillene, så klarer jeg ikke se stort, for å si det sånn...

Mulig jeg har fått bedre syn med årene?

Jeg kjøper forholdsvis ofte nye briller. Jeg bryr meg jo om hvordan jeg ser ut ;-)) Det går kanskje 1 - 1 1/2 år mellom hvert kjøp. Ja, det svir i pungen men det er verdt det.

Jeg fatter ikke at folk kan gå med de samme brillene i 13 år, da bryr de seg ikke mye om stil, utseende eller trender. Brillene sitter jo tross alt midt i fleisen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper forholdsvis ofte nye briller. Jeg bryr meg jo om hvordan jeg ser ut ;-)) Det går kanskje 1 - 1 1/2 år mellom hvert kjøp. Ja, det svir i pungen men det er verdt det.

Jeg fatter ikke at folk kan gå med de samme brillene i 13 år, da bryr de seg ikke mye om stil, utseende eller trender. Brillene sitter jo tross alt midt i fleisen..!

Jeg har ikke gått med brillene i tretten år, de har stort sett ligget i skuffen de siste tolv årene. Jeg bruker dem ikke lenger, og fordi jeg ikke orker å bruke briller nå heller, så har jeg ikke vært innom otikeren på nytt. Jeg leser ikke så mye at det gjør noe, har ikke tid til sånt no' lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan beholde glassene hvis du skifter til en mindre innfatning, men det spørs om ikke styrken trenger justering etter fire år.

Selv bruker jeg mest linser nå, men jeg synes likevel det er ok å ha briller som jeg liker og som ikke er alt for umoderne. De jeg har nå kjøpte jeg for to år siden og jeg kommer nok til å beholde dem et par år til - minst. De forrige tror jeg at jeg hadde i omtrent fire år. Stort lenger enn det har jeg nok ikke hatt noen av brillene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir

Eg fikk meg briller for første gang i 1987 (-1) mista de for ca. 2 år siden, kjøpte nye etter ny synstest (-1 & -1,25) de missta eg omtrent umidellbart, og da gav eg faen......:)

Har ikkje hatt briller siden !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...