Gå til innhold

tarantella


Gjest mentholy

Anbefalte innlegg

Gjest mentholy

hei! er det noen her som har tarantella og som kan gi meg litt informasjon? Finner nesten ikke noe på nettet.

Hvor mye koster en tarantella med alt utstyr? Er det mye jobb? Lett å få de tamme? +++

Hadde vært fint hvis noen kunne skrive om alt man trenger å vite for å ha en liten søt edderkopp... på forhånd takk.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Basseluska

Skaff deg heller et kjæledyr det går an å få kontakt med. Edderkopper og slanger hører Faen til. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg heller et kjæledyr det går an å få kontakt med. Edderkopper og slanger hører Faen til. Rett og slett.

Med ett akvarium og utstyr + tarantella regner jeg med at du må ut med ca ;1100;

Tamme og tamme.....de lever sitt eget liv.

Spiser sjelden , ca 1-2 x i uka , gjerne fluer!

Jeg synes selv de er facinerende og har hatt 2 stk. selv!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke finner noenting på nettet, har du ikke lett godt nok. Søk etter "tarantula" og "info" f.eks. på google, så finner du nok en drøss.

Selv har jeg hatt en tarantell i en del år nå. Har den i et terrarium med reptilbark (fås kjøpt på dyrebutikken) i bunnen. Han har også en stein han kan gjemme seg under, og ei lita plante (som han gjemmer seg bak istedetfor under steinen), mest for pynt (den er død da, så hvor pyntete det er, vet jeg ikke akkurat:).

Om det går an å få en tarantell tam, aner jeg ikke. Tviler vel egentlig, det er tross alt en edderkopp. Min kommer iallefall (som oftest) bort og "kjenner" på meg hver gang jeg stikker hånda inn. Det var litt skummelt i begynnelsen, for han springer som et lite helvete mot meg, men nå vet jeg at det ikke er fordi han skal b ite iallefall:)

Det er vel ikke akkurat så mye kos med en tarantell, og jeg får ofte spørsmål om hvorfor jeg gidder betale for en edderkopp som ikke gjør noe allikevel. Vanskelig å svare på igrunn. Jeg bare liker den, jeg. Og jeg syns den er mer enn bare pynt. Har den ute av "buret" innimellom, men da står han bare helt i ro til jeg setter han inn igjen, hehe.

Pris varierer nok veldig alt ettersom hva du vil ha. Selv så jeg en red toe tarantula (ellernoe) på dyrebutikken sist jeg var der. Hadde jeg hatt penger, ville jeg kjøpt den med en gang. Det var en "baby" tarantell. Bitteliten. Sort, med røde "tær". Med alt utstyr (temmelig stor terarrium med ei rot som pynt/til å klatre i og bark i bunnen. Det er den skjønneste edderkoppen jeg noengang har sett, og når jeg en gang får råd, må jeg kjøpe meg en sånn. Jo, pris ja. Den kosta 1450, og det var med alt det jeg nevnte. Overkommelig spør du meg. Husker ikke hva min (chilean rose) kosta, men jeg tror det var rundt 500 kr, og det var UTEN bur og slikt.

Noen er jo sjeldnere enn andre, sånn at du må opp i tusenlappene for å få den. Men de vanligste, den som jeg har f.eks., får du for en "billig" penge.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så følger det nesten ingen jobb med det å ha en tarantell. Det eneste du må gjøre, er å sørge for at den får mat innimellom (hvor mye de spiser, veksler veldig. Av og til spiser min tre sirisser i måneden, men for ei stund siden, spiste den ikke på over et halvt år. Det behøver ikke være noe i veien, selv om den ikke spiser på leeeeenge). Mat selger de fleste dyrebutikker (men forhør deg allikevel. I hjembyen min selger de verken sirisser eller melormer på dyrebutikken, og jeg kan tenke meg det er vanskelig å ha en tarantell, hvis man ikke får tak i mat til den). Den spiser (som jeg nettop skrev) sirisser og melormer. Og om sommeren kan du jo ta deg en tur ut å fange gresshopper til den. Min tok elegant knerten på ei gresshoppe av det STORE slaget, hehe. Egentlig spiser de nok det meste av insekter, bare det er stort nok til at de kan få tak i det:)

Sånn bortsett fra mat, trenger du ikke stort. Et lite terarrium med bark i bunnen og noe den kan gjemme seg i/bak/under.

Slike røtter og steiner de selger på dyrebutikkene er skummelt overprisa, så hvis du har muligheten til å finne noe fint i naturen, kan du jo koke det og bruke det istedet.

Hmm... DA tror jeg ikke jeg har mer å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...