Gå til innhold

Kan rogalandsdialekt forbys?


Gjest soldier

Anbefalte innlegg

Gjest soldier

Er det mulig å få til et forbud mot rogalandsdialekten? Fytterakkern, det må da være Norges styggeste dialekt??

Det verste er vel at vi da kommer til å få illegal bruk av dialekten i egne bortgjemte klubblokaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal den forbys? Den er jo bare helt nydelig, i allefall Stavanger-dialekt. Da må jeg heller si at min egen nordnorske ikke klinger fullt så pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kilogram

Feila deg ?? Finaste dialektå så finns, ska eg sei deg. Hørr på Mia Gundersen - gu eg nyde å hørra på na !

Også Mia Gundersen da...Hun er jo bare såååååå heslig og ekkel. Hater den kjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feila deg ?? Finaste dialektå så finns, ska eg sei deg. Hørr på Mia Gundersen - gu eg nyde å hørra på na !

Nja...Tja... Den er vel til å holde ut. Men latteren hennes er helt forferdelig! Grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av Rogalandsdialektene? I Rogaland finner du flere svært ulike dialekter, så det er ikke så lett å vite hvilken dialekt du vil forby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka meine du me rogalandsdialekt?

Du kan ikkje greia alle dialektane i rogaland øve ein kam, vett du! Kor i Rogaland snakke di den dialektå så du ikkje lige?

Stavangerdialektå så eg skrive her nå? Eller meine du dialektå fra ein aen plass i Rogaland?

Konkretiser litt merr, e du snille. :-) Så kan me kanskje svara litt bere, og.

Stavangerdialektå e forøvrig den dialektå så den eina verdamå på TV2 snakke. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka meine du me rogalandsdialekt?

Du kan ikkje greia alle dialektane i rogaland øve ein kam, vett du! Kor i Rogaland snakke di den dialektå så du ikkje lige?

Stavangerdialektå så eg skrive her nå? Eller meine du dialektå fra ein aen plass i Rogaland?

Konkretiser litt merr, e du snille. :-) Så kan me kanskje svara litt bere, og.

Stavangerdialektå e forøvrig den dialektå så den eina verdamå på TV2 snakke. ;-)

Hvis du mener Siri, så KNOTER hun noe jævlig. Og dessuten er hun fra Egenes (eiganes), og kvalifiserer knapt nok som stavangersk.....

Men ellers har jeg ikke tv, kjenner ingen fra stavanger, og lever i lykkelig uvitenhet om det meste!

*svinser blond rundt og hermer etter Mette Marit*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Æg he allri haurt så gale.

Æ du ikkje heilt friske i dag jedna?

Jærdialekten er bare SÅ kul! Også Egersunddialekten, særlig når de sier OKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jærdialekten er bare SÅ kul! Også Egersunddialekten, særlig når de sier OKKE.

Æg au seie okke, adle så bur sør for Håelvå seie dæ:-)

Når dokke kjæme te okke ska okke jær mæ dokke så dokke jore mæ okke når okke va sjå dokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Æg au seie okke, adle så bur sør for Håelvå seie dæ:-)

Når dokke kjæme te okke ska okke jær mæ dokke så dokke jore mæ okke når okke va sjå dokke!

*LOL*

Datt ut etter tredje okken! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æg au seie okke, adle så bur sør for Håelvå seie dæ:-)

Når dokke kjæme te okke ska okke jær mæ dokke så dokke jore mæ okke når okke va sjå dokke!

Jepp!

Vi trenger litt avveksling fra all "nordlandsken" her på nettet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...