Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har nå fått noe som kjennes ut som halsbetennelse for andre gang på en måned. det kan virke som om jeg får det når jeg får mensen... (?) det er ikke mandlene, men det svir liksom på hele venstre side bakerst i munnen (over og bak mandlene) og i øret. Har også hatt litt feber, og et sår i venstre nesebor (dette hadde jeg også sist). jeg brukte lommelykt og så at jeg har et lite hull i munnveggen ca 2 cm over mandlene... kan dette være årsaken? tror ikke jeg har et sånt hull på andre siden. (det er ca 1/2 cm langt..) Så til neste problem; bak mandlene samler det seg gule/hvite klumper som lukter veldig ille! Tror dette kan være årskaken til at jeg ofte har dårlig ånde...(hva kan årsaken til dårlig ånde være? ) har du et tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette ?? operere mandlene? blir man i så fall innlagt, og hvilke konsekvenser kan det å fjerne mandlene få?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51009-vond-hals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Halsinfeksjoner kan forårsakes av både bakterier og virus, dessuten kan enkelte sopparter medvirke. Det du forteller om feber og vond lukt, og gule klumper peker for meg i retning av bakterier, og i tilfelle kan det være aktuelt med antibiotikabehandling. Jeg ville anbefale at du får tatt en halsprøve hos legen din, og denne sendes til et bakteriologisk laboratorium for å undersøke hva slags bakterier du har, og hvilke antibiotika som er mest aktuell å bruke. Det med hull i munslimhinnen høres ganske rart, og jeg kan ikke gi deg noe fornuftig svar på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51009-vond-hals/#findComment-203103
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...