Gå til innhold

Invitere alkoholiker i utdrikningslag


Gjest FIua

Anbefalte innlegg

Samboern og jeg skal i bryllup til en god venn i sommer, og selvsagt skal det nå være utdrikningslag for gutta. Store planer om ballongflyvning, vannski og helikopter. Og øl og sprit.

Jeg fikk imidlertid litt vanskelig for å bestemme meg for hva jeg mente da jeg fikk vite at brudgommens bror, som selvsagt skal inviteres, er tungt belastet alkoholiker. Er det riktig å oppmuntre til fyll med en alkoholiker i gjengen?

Samboer lurte på hva jeg syntes de burde gjøre da, om de skulle la være å invitere ham? Nei, sa jeg, men dere burde kanskje ikke legge så stor vekt på drikking, holde seg litt tørre den kvelden. Men, sier sambo, en alkoholiker vil jo drikke likevel. Og ingen kan nekte ham det.

Jeg føler at vi begge har rett her, men vi blir ikke enige.... hva ville dere gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener dere skal invitere han, det er ikke mye morsomt å bli holdt utenfor i en slik sammenheng, når det er naturlig å bli invitert.

Han skal behandles som alle andre, men det er ikke nødvendig å oppfordre mer enn nødvendig til drikking eller skåle ekstra mye med han. Dette er hans problem og han må ta ansvar for det selv, selv om han ikke klarer å styre inntaket lenger.

Det hjelper ikke på hans problem at han blir holdt utenfor, men de andre bør holde en litt lav profil i forhold til oppfordring til hans drikking. Ut over det kan dere forholde dere slik som er normalt i ett utdrikkingslag.

Ha en fin fest:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Jeg syns de skal legge opp til et helt tradisjonelt utdrikningslag, med det det medfører av drikking også. Og be denne alkoholikeren. Som du sier, han vil drikke uansett.

Syns ikke at det at han er alkoholiker skal ødelegge moroa til alle de andre. For når det gjelder utdrikningslag - da _skal_ det drikkes! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dere skal invitere han, det er ikke mye morsomt å bli holdt utenfor i en slik sammenheng, når det er naturlig å bli invitert.

Han skal behandles som alle andre, men det er ikke nødvendig å oppfordre mer enn nødvendig til drikking eller skåle ekstra mye med han. Dette er hans problem og han må ta ansvar for det selv, selv om han ikke klarer å styre inntaket lenger.

Det hjelper ikke på hans problem at han blir holdt utenfor, men de andre bør holde en litt lav profil i forhold til oppfordring til hans drikking. Ut over det kan dere forholde dere slik som er normalt i ett utdrikkingslag.

Ha en fin fest:-))

Nei ingen kan forhindre en alkoholiker i å drikke. Og hvis han er nært knyttet til broren,og en i gjengen, da vil det også være feil å holde ham utenfor det felleskapet, men husk på at det aldri er for moro skyld en akoholikere drikker.

Det går an å ha lykkede utdrikkningslag hvor man finner på masse moro å drikker med måte.

( man Må slettes ikke bli dritings i et utdrikkningslag for å ha det gøy)

Legg hovedvekta på minnesverdige opplevelser ikke på flatfyll!! Det vil garantert bli suksess!

En annen tanke er jo hvor moro vil egentlig den som skal drikkes ut vil synes at det er hvis han må se på broren sin som drikker seg full.

( Det er IKKE gøy å se akoholiserte venner/familie medlemmer drikke!)

Regner med at den som skal drikkes ut vet at han skal det, er dere usikkre på det her med broren er det nok ingen dum ide å spørre ham forsktig om hva han mener om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...