Gå til innhold

Hofteleddsdysplasi?


Gjest Skremt!

Anbefalte innlegg

Gjest Skremt!

Hei!

Jeg fant ikke noe forum der spørsmålet mitt passer, så jeg prøver her!

Jeg er 22 år og har de siste årene hatt noen rare problemer med hoftene. Problemene kommer flere ganger i måneden. Det som skjer, er at når jeg reiser meg opp fra sittende stilling, klarer jeg plutselig ikke å stå på beinet, det svikter og kan ikke bære vekt, i tillegg til at det gjør veldig vondt. Jeg kan heller ikke strekke det bakover. Smerten/plagene varer som regel max en halv time, og går over ved at jeg strekker beinet framover, rister det og prøver å vri på det. Selv om plagene går over, føles beinet fortsatt rart noen timer. Noen ganger har det vært rart og vondt i flere dager.

Nå har jeg snakket med to fysioterapeuter, som begge antydet at det kunne være hofteleddsdysplasi. Alt jeg finner om dette på internett, er om små barn, så hva gjør man med voksne med hofteleddsdysplasi? Er det så skummelt som det høres ut? (Har bestilt legetime nå, for å sjekke) Hvis noen vet noe, vær så snill å svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det som barn og lå i pute. Hva de gjør med voksne aner jeg ikke, men du har det neppe i noen alvorlig grad for da ville du hatt problemer med å gått hele livet.

Kontakt lege og ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...